He meiden, ff een vraagje. Ik ben nu ruim 37 weken zwanger en mn borsten zijn maar een beetje gegroeid. En er komt nog geen enkele druppel melk uit. Ik lees verhalen over lekkende borsten, pijnlijke borsten enz.... Maar naar mijn idee gebeurd er niets met mn borsten! En ik wil zo graag borstvoeding geven.... maar twijfel nu sterk of dat wel gaat lukken. Zou het allemaal op gang gaan komen na de geboorte? Is dit herkenbaar bij jullie en is het uiteindelijk goed gekomen? x
Hier alleen last gehad van lekkende borsten, verder geen pijn oid. Pas na de bevalling groeiden ze 2 cupmaten en ik geef al 6 maanden bv... Al die symptomen vooraf zeggen helemaal niks! Er zijn ook veel vrouwen die zere borsten hebben die 3 maten groeien en lekken voor de tijd en waar na de bevalling bijna geen druppel meer uitkomt
hoi hoi, ik merkte ook echt helemaal niks aan mijn borsten. De eerste 3 dagen na de bevalling ook nog amper dat ik iets merkte en achteraf denk ik ook dat het toen nog niet goed op gang kwam... maar vanaf dag 4 is het goed gekomen hoor! zelfs overproductie...het zegt dus echt niks dat je nu nog niks merkt!
in de zwangerschap geen pijn niet gelekt en deze keer ook geen explosiefe groei maar ik voed vandaag alweer 5 maanden met heel veel plezier
Hier ook geen gelek of wat dan ook,en zie mijn banner De enige reden dat het nu weer wat minder is is omdat ik 22 weken zwanger van de 2e ben.
Hier ook geen lekkende, grotere of pijnlijke borsten tijdens de zwangerschap. Zelfs in de kraamweek kreeg ik geen stuwing oid. Ik voed mijn kleine man alweer 10 weken... Probeer wel goed aan te geven aan de kraamhulp/verloskundige/ziekenhuis dat je bv wil gaan geven en dat je er best wat voor over hebt om het te laten slagen. Volgens mij is het percentage vrouwen dat echt geen borstvoeding kan geven nog minder dan 5% is. De rest is op te lossen door het inschakelen van goede hulp. Succes en heel mooi dat je hebt gekozen voor borstvoeding.
Herkenbaar hoor. Maak je geen zorgen. Hier amper een halve cupmaat gegroeid (en dat kwam pas ná de stuwing), nooit een druppel melk gezien voor de bevalling, eerste twee dagen ook niet echt melk geproduceerd, maar na de stuwing.... Ik geef nog steeds BV, DL groeit als kool, dus ja.... 't kan helemaal goedkomen! Fijne bevalling alvast!
Ik had tijdens m'n zwangerschap ook nergens last van, mijn borsten waren nog 'buiten werking' De borstvoeding loopt nu bij mij als een tiet!
Hier tijdens de zwangerschappen wel iets meer gevulde borsten maar verder niets. Jongste is net klaar, 2,5 jaar gevoed. Waar het vooral om gaat is dat je in de beginperiode er voor zorgt dat er veel klierweefsel aangemaakt en geactiveerd wordt. Hoe doe je dat? Door je kindje op verzoek te voeden, niet op de klok te kijken (ook niet als de kraamhulp zegt dat het om de 3 uur moet), en de gedachte dat alles tussen 7x per dag en ....x per dag allemaal oke is! Succes met de laatste weken
Hier voor de bevalling nog nooit een druppel gelekt of last van mijn borsten gehad. De middelste heeft 2 jaar bv gehad en de jongste krijgt nu alweer 1,5 jaar bv, dus het zegt niets hoor.
Voor de bevalling geen druppel gelekt en nu heb ik echt ruim genoeg melk, flinke toeschietreflex (misschien wel te hard). De kleine dronk al op de buik na de bevalling een beetje, dus echt, het komt helemaal goed! Geniet nog even van je droge bh's en je droge bed