Weet iemand of een kinderdagverblijf je kindje (3 maand) ook op de buik te slapen wil leggen? Dit aangezien ze het afraden vanuit de GGD, maar onze dochter kan niet goed op haar rug slapen....
Het kidnerdagverblijf waar mijn zoontje heen ging deed het wel maar dan moest je wel een verklaring tekenen dat je er toestemming voor gaf en dat zij dan niet aansprakelijk waren als er wat gebeurde.
Dat moet je even bij het KDV vragen denk ik.. Geloof dat bij ons oude KDV ze het wel deden, maar dat je als ouders wel iets moest tekenen, dat ze niet aansprakelijk waren als er iets mis ging.
Hier ook! Waren trouwens veel buikslapertjes op het KDV hoor, heb in de slaapzaal mogen kijken bij de rondleiding en er lagen 4 kindjes op de buik van de 6! Viel me meteen op!!
Bedankt dan weet ik dat! Ook hele kleintjes die op hun buik sliepen? Onze dochter zal dan 3 maanden zijn.
Ja hoor dat kan, je moet dan wel een verklaring tekenen als ze nog jong is. Zodra ze zelf kunnen omdraaien is zo'n verklaring niet mee nodig, dus alleen bij de jongere kinderen. (ik werk op een KDV)
Onze dochter slaapt op haar buik vanaf dat ze 6 maanden was. Ze rolde zelf om en lag sindsdien altijd op haar buik. maar wij moesten alsnog tekenen. volgens mij was het bij ons standaard tot een bepaalde leeftijd.