Vaak wil de leerkracht iets vertellen en/of vragen. Als je zelf vragen hebt zou ik ze opschrijven maar het kan zijn dat er dan een vervolg afspraak gemaakt moet worden. 10 minuten zijn zo voorbij. Als het een gesprek is over het verslag vraag ik altijd of alles duidelijk is of dat ik nog iets moet uitleggen. Zo niet heb ik altijd genoeg om 10 minuten te vullen
Dat ligt er aan. Ik verzamel vaak tijdens een schoolperiode een paar korte vragen of dingen die ik opgehelderd wil hebben die niet bijzonder veel spoed hebben of een lange uitleg nodig hebben. Verder vraag ik van tevoren of mijn kinderen nog punten hebben waarvan ze willen dat ik die met de leerkracht bespreek. Meestal ga ik gewoon verder in op wat ze te vertellen hebben. Als ik echt veel wil weten of er een probleem is wat wat meer tijd nodig heeft, dan vraag ik wel een apart gesprek aan of de juf geeft zelf aan dat ze een apart gesprek wil.
Ik wil altijd graag weten hoe ze het doet op school. Komt ze voor zichzelf op, doet ze goed mee, gewoon hoe ze is op school. Het lijkt soms wel een verhoor
Nee hoor , ik zou dat ook ook vragen denk ik, je wilt toch weten hoe het met je kind gaat. Gewoon pure belangstelling is dat . Vanmiddag gesprek, ga een paar vraagjes opstellen voor mezelf, want ik vind het ook vervelend , als je later dacht ja maar dat had ik eigenlijk nog willen vragen .
Nouja, dit dus. Verder wil ik inmiddels in groep 4 ook graag de toetsresultaten weten. Dit omdat wij de ervaring hebben dat dochterlief op school heel wat anders laat zien dan thuis. Vorig jaar in het 10minutengesprek rond deze tijd heb ik aangegeven dat A moeilijker leeswerk nodig had. Dat heeft ze toen gekregen. Dit jaar... Tja ik heb geen idee wat te verwachten van het rapport. Vanochtend wel even de meester aangesproken of hij even 2 minuten tijd had omdat ik van dochterlief even iets moest zeggen wat ze zelf niet durfde. Wilde daar geen 2 weken mee wachten nog Maar onze leerkrachten zijn heel makkelijk aanspreekbaar.. Van na schooltijd hebben ze wel 5 minuutjes. En nu hadden ze vanochtend gym dus heeft de meester ook genoeg tijd.
Wij hadden gister de 10 minuten gesprekken en hebben het even over 1 kind in de klas gehad die andere kinderen het leven behoorlijk zuur maakt. Wat voor acties e.d. er wordt ondernomen. En wat wij nog kunnen doen. Verder hoor ik graag hoe ze in de klas zijn, qua persoonlijkheid.
niet veel. ik luister gewoon wat ze vertellen. mocht ik dan ergens vragen bij hebben haak ik er meteen op in. maar meestal vertellen ze niets wat ik niet weet
Bij mij hebben ouders wel eens een vraag over het rapport, hoe we tot een bepaalde beoordeling zijn gekomen bijvoorbeeld. Verder horen ouders vaak lieverwat ik te vertellen heb....
Meestal niets alles is vaak wel duidelijk en anders ga ik er wat meer op in. Als er echt iets speelt wacht ik niet tot 10 min gesprek
Ik vraag met name hoe het sociaal emotioneel gaat en waar ze niet zo goed in is en aan zou kunnen werken. Als ze dat niet zelf al vertellen. En als ik vragen heb, dan stel ik ze altijd tussendoor, bewaar t niet voor een 10min gesprek.
Hier vertellen de juffen hoe ze jouw kind in de klas zien en of je dat herkent. Weet nog bij de oudste in groep 1. De juf zat te vertellen, dat ze heel lief is, geconcentreerd en netjes werkt. Wij zaten met open mond te luisteren, want haar kamer was niet zo netjes. Haha, we dachten echt dat ze over een ander kind had. Ik heb niet echt veel te vragen. Vraag wel aan de kinderen of ik nog iets met de juf moet bespreken.
Heb het 10 minuten gesprek gehad , en onze dochter is wat afgeleid, goh van wie zou ze dat nu hebben hihi. Maar goed, vroeg of ze nog wat spelletjes of oefeningen hadden op computer of daar buiten, daar komen ze op terug in maart. Dus ben benieuwd? Vroeg ook wat ze allemaal moeten kunnen, en dat legde ze ook uit, nou ik kan ook aan het huiswerk. Nee hoor, viel mee !! En dat geloof ik ook wel dat kinderen heel anders zijn op school, dan thuis , grappig is dat. gr jmm