wie kan mij helpen? twijfel of ik wel of niet de vk zal bellen morgen. hoef pas over twee weken weer op controle te gaan, maar dat duurt me gewoon te lang, kan niet wachten om nog eens een bevestiging te krijgen dat alles goed is. loop de hele dag te peiekeren of wel alles goed is met ons kleintje. ze heeft ons gezegd dat ik altijd mag bellen, maarja. voel me zo lastig om dat ik me zo onzeker voel. wat zouden jullie doen, vorige week wilde ik ook al bellen, maar heb het uiteindelijk niet gedaan. groetjes
Heb je wel al een echo ofzo gehad? Als ik jou was zou ik bellen. Zo veel zorgen is ook niet goed voor je kleintje. Nee heb je, ja kun je krijgen... gewoon proberen.
maar als je dan een extra controle hebt gehad, heb je dan zekerheid? Ik vond de tijd vanaf de termijnecho tot de baby voelen behoorlijk onzeker hoor, maar ik heb mezelf gewoon moed in gepraat. Je kunt het nooit zeker weten, maar vertrouwen hebben is gewoon het beste. Ik zou persoonlijk alleen bellen als je een duidelijke aanwijzing hebt dat het niet goed is.
@ guppie, ik voel me op de een of andere manier niet meer zwanger, buik staat minder spanning op, heb verder geen klachten meer ( alleen wat last van maagzuur ). voel me gewoon anders. @ suzie, heb al drie echo's gehad ivm emt eerdere miskraam, maakt me nu natuurlijk wat onzekerder. ga er nog maar eens een nachtje over slapen, heb al meerdere malen op het punt gestaan om me de angelsound te bestellen en dan denk ik iedere keer. stel je niet aan, mar toch komt iedere keer weer dat onzekere naar boven.
Ik snap je onzekerheid heel goed maar toch...ik probeer zelf zoveel mogelijk vertrouwen te hebben in de natuur. Met 13 weken kan het heel goed zijn dat de symptomen veel minder worden..dit zal je vk ook zeggen. teveel echo's zijn ook niet goed! nogmaals ik begrijp je helemaal maar probeer te genieten van wat er met je gebeurt en niet te denken aan wat fout kan gaan. het helpt je baby ook om positief te denken en die gevoelens uit te stralen. geen symptomen of minder betekent helemaal NIETS!! is ook wel lekker toch?? Sterkte maar laat de natuur z'n werk doen...
Als jij je er beter bij voelt gewoon bellen!! En meestal luisteren ze echt wel even naar het hartje om je gerust te stellen!
Ik was ook heel onzeker en heb daarom in de tussentijd een pretecho laten maken, 13 weken is ook een erg leuke termijn. Op zich kan je altijd bij de verloskundige terecht, maar ik vond mijn eigen onzekerheid geen reden voor extra controles door de verloskundige.
Ben ook erg onzeker geweest vooral in het begin (kwam doordat ik eerder een MA heb gehad) verloskundige zei dat ik dan altijd mocht bellen naar de assistente (dat is bij ons doordeweeks van 8 tot 12 ) om die dag nog langs te komen om even naar het hartje te luisteren! Uiteindelijk heb ik er geen gebruik van gemaakt omdat ik tussendoor ook nog een echo heb laten maken maar ik vond het wel fijn dat die mogelijkheid geboden werd! Dus als ik jou was zal ik morgen even bellen om te vragen of je misschien even langs mag komen om naar het hartje te luisteren zodat je wat gerust gesteld bent misschien?
Als het je geruststeld, zou ik gewoon bellen. Ik ken het hoor, want ik was tussen de 12 weken echo en het voelen van de kleine ook heel erg onzeker. Sinds een paar dagen voel ik af en toe een soort van 'zenuwtrekjes' en plopjes. Met name als ik op bed lig. Dan heb ik een bevestiging dat alles goed zit met de kleine. Natuurlijk is wat ik voel nog héél erg licht en kan alleen maar meer worden, waardoor je steeds zekerder wordt. @mukkie11: je zegt dat te veel echo's niet goed zijn, maar dat maakt absoluut niks uit!!! Echo is heel wat anders dan rontgen en werkt met geluidsweerkaatsing waardoor de beelden ontstaan Er komt geen straling bij kijken hoor Er zijn best wat mensen die door medische indicatie geregeld echo's moeten krijgen.
Als jij je er beter door voelt om even de bevestiging te krijgen dat alles goed zit zou ik zeker even bellen. Misschien kunnen ze jou zelfs over de telefoon gerust stellen doormiddel van praten. Idd met 13 weken kun je je minder zwanger voelen, die hele eerste fase is gewoon ruk, je ziet en voelt nog helemaal niets, en je kwalen nemen ook af! Denk dat veel zwangere vrouwen dit herkennen, en het is ieder voor zich hoe je daar mee omgaat. Gewoon bellen, daar zijn ze voor, en wie kan je beter gerust stellen op dit moment dan de vk zelf. Nog een hele fijne zwangerschap verder!!
In eerste instantie zou ik zeggen dat je niet moet bellen, want ik denk dat iedereen heel onzeker is in deze periode. Maar goed in je 2e berichtje las ik dat je ook al eerder een miskraam hebt gehad. Als ik in jou schoenen zou staan had ik dan denk ik wel gebeld. Je kijkt dan toch denk ik heel anders tegen de eerste paar weken aan. Je kan altijd bellen natuurlijk en je verhaal uitleggen, misschien dat je dan mag komen.
Ik zou zeker bellen. Ik heb een vk die ik altijd mag bellen en die me door de telefoon al gerust kan stellen. Zij heeft me al zo goed geholpen deze en vorige zwangerschap! Een rustig hoofd scheelt echt veel stress, hoor. En een goede vk begrijpt dat heus wel.
Is heel normaal hoor dat de symptomen na de twaalfde week afnemen, ik zelf vond het ook een mindere periode, zo vanaf de twaalf weken echo totdat je leven gaat voelen, heel onzeker allemaal en ik voelde me absoluut niet zwanger. Je kan natuurlijk altijd even je verloskundige bellen zodat ze misschien naar het hartje kan luisteren maar ik vraag me af of daarna, na een paar dagen, toch weer niet die onzekerheid de kop opsteekt.... Het is effe een onzeker tijd waar je doorheen moet en ook daarna zijn er weer nieuwe zorgen...... helaas!!
Gewoon bellen hoor. Bij mij vertelde de vk ook dat voor sommige vrouwen 4 wk tussen een afspraak gewoon te lang is. Ik was ook mega onzeker tot ik Nathan begon te voelen. zelf heb ik angelsound gekocht, kon ik in zo;n onzekere bui gewoon even luisteren en dan was ik weer gerust gesteld
bedankt voor al jullie lieve reacties. heb de hele dag getwijfeld en uiteindelijk niet gebeld . nu stond ik zojuist weer op het punt om de angelsound te bestellen en aangezien mijn man het geen goed idee vind ( waarschijnlijk schiet ik helemaal in de stress als ik niks hoor ) om hem te bestellen. ik heb nu besloten om morgen toch maar ff te bellen. weet dat ze morgen spreeekuur hebben en ik zonder problemen eerder naar huis mag gaan aangezien en ik niet veel werk heb. laat jullie morgen nog wel wat weten. xx