Keelamandelen en snurken

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Arja, Dec 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Mijn dochter heeft zulke grote keelamandelen dat het 's nachts haar ademhaling belemmert. Ze ademt moeilijk, slaapt met haar mondje wijd open en snurkt als een ouwe vent. Ook stopt ze wel eens met ademen om daarna een grote hap lucht te nemen. Haar neus zit ook dicht en dat hoor je aan haar praten. Dat is heel nasaal. Ze is echter nooit ziek. Een enkele keer is ze verkouden.
    Ik merk dat ze niet uitgeslapen is 's morgens ondanks dat ze zelf wakker wordt. De huisarts heeft haar doorverwezen naar de KNO. Op 6 januari gaan we voor een 1e consult. Ik lees echter overal dat je kind eerst zoveel kuren gehad moet hebben voordat ze uberhaupt maar overwegen om de amandelen te knippen. Is dat zo? Of knippen ze ook in het geval er ademhalingsmoeilijkheden zijn? Zijn er nog andere manieren om die keelamandelen kleiner te krijgen? En zijn er meer moeders met ervaring hiermee? Ik ben erg benieuwd.

2. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Een kindje bij ons op het kdv had precies ook dit probleem, nadat ze geweest waren heeft de arts dat gezien en besloten ze eruit te halen. Hij heeft ook nooit veel kuren gehad maar als amandelen zo groot zijn halen ze die er echt wel uit als dat noodzakenlijk is.

3. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hier al 2 x de neusamandelen(kan weer aan groeien) geknipt en 1 maal buisjes geplaats.
    Als mijn mannetje keelonstekingen gaat krijgen neem onze kno-arts ook geen pardon en gaat de keelamadelen er ook uit!

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Zelfde situatie hier. Ook naar KNO arts verwezen, ondanks dat ze nooit de standaard klachten had van vaak verkouden of ziek. Haar keelamandelen waren echter zo groot, dat d'r keelgat zo'n beetje geblokkeerd werd. En tijdens de ingreep bleken d'r neusamandelen ook 'zeer fors' te zijn volgens de chirurg.

Ze zijn inderdaad een stuk terughoudender dan vroeger mbt amandelen, maar in ons geval adviseerde kno arts meteen om t toch te doen en ze heeft er enorm veel baat bij gehad.

5. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Dank voor jullie reacties. Heb vannacht een paar minuten gefilmd (kan ik mooi meenemen naar de KNO) en kreeg het er zelf benauwd van toen ik het terugkeek. Je ziet haar borstkastje gewoon heel erg intrekken en af en toe stopt ze weer met ademen. Heel naar om te zien, ze ligt gewoon zo geforceerd te ademen. Ga vandaag de poli bellen of ik niet wat eerder terecht kan.

6. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Ze kan gelukkig volgende week al terecht. Zijn er nog meer mama's met ervaringen hierover?

7. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

Mijn zoontje gaat de 21ste onder het mes
    snurkt snachts onwijs... en altijd verkouden...
    nu gaan ze de neusamandelen weghalen en zijn oortjes door prikken :)

8. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Mijn dochter heeft ook enorme keelamandelen, KNO geweest en 2 januari moeten ze er uit. En ook mijn dochter heeft niet steeds keelontstekingen etc...

Succes hoor!

Share This Page