Peuter pseudokroep, zus thuis houden?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Roderoosjes, 11 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Mijn jongste dochter van ruim 2,5 jaar heeft sinds gisteravond pseudokroep. Ze heeft geen koorts, alleen een blaffende hoest en gierende ademhaling. Ze heeft het wel vaker dus zijn er wel bekend mee.

Ze heeft een zus van 5 jaar die naar school gaat. Zouden jullie die laten gaan of toch liever even thuis laten?
    Ik twijfel een beetje omdat ze zeggen dat het hele gezin thuis moet blijven bij benauwdheid en/of koorts.
    Ja, de jongste heeft aanvallen van lichte benauwdheid maar dat hoort bij de pseudokroep.

Wat zouden jullie doen?

2. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

Als je zeker weet dat het geen corona is zou ik geen rede zien op je andere kind thuis te houden. Tenzij die ook begint te hoesten

Evanesco vindt dit leuk.
  3. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Ja of juist andersom gezien.. je wil niet dat de oudste mogelijk iets (corona) vanuit school mee naar huis neemt als de jongste al benauwd is..
    Val je met pseudokroep in de risicogroep? Zo ja, dan zou ik andere dochter ook thuis houden. Zoveel mogelijk contact met de buitenwereld dan vermijden..

4. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Oh en beterschap met je kindje natuurlijk ;)

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.671
    27.312
    113
    Vrouw
    Lastig! Hier een baby met koorts maar oudste is naar school, man naar werk en ik naar fysio geweest. Omdat de oorzaak te verklaren was: inenting.

Aangezien de benauwdheid niet continu is en alleen tijdens een aanval, zou ik de de oudste gewoon naar school laten. Iemand met een korte astma aanval of die even benauwd is door hooikoorts hoeft ook t hele gezin niet voor thuis te blijven

6. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Dank jullie wel.

De oudste is donderdag wel naar school geweest. Gisteravond kreeg de jongste koorts en begon anders te hoesten dus hebben we de oudste vandaag wel thuis gehouden. Gewoon voor de zekerheid.

Maar gelukkig is de koorts nu aardig weg. Nog een beetje verhoging.

PotjeGoud vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina