Tips voor leren drinken met rietje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nike, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Mijn zoontje van 27 maanden kan nog niet omgaan met een rietje.
    Ik heb het al heel vaak geprobeerd, maar hij gaat erop bijten en wordt dan boos als er niets uitkomt.
    Nu lijkt het met wel handig als hij het wel kan. Kan ik gewoon een pakje drinken meenemen bij een uitstapje.

Hebben julli tips hoe ik het hem kan aanleren?

2. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Ik dronk er zelf van zodat er wat drank aan het rietje zat en daarna snel in haar mondje. Ineens was ze ermee weg. En ook het heel overdreven voordoen

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    eerlijk gezegd zou ik de moeite niet eens meer doen maar gewoon een drinkbeker van mepal oid meenemen en daar wat in doen.

Ik neem aan dat ie wel uit een gewone beker drinkt.

4. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Hij drinkt inderdaad wel uit een gewone beker.

Maar hij zal het toch een keer moeten leren, lijkt me.

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja maar als ie niet wil...

Heb je wel al eens in een pakje geknepen zodat er wat uit komt? hier was dat de truc maar hier dronken ze met 11 maanden al uit een rietjes beker..

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

En waarom zou hij dat moeten leren?

Mits er geen motorische redenen voor is dan zou ik het lekker laten voor wat het is.

Mijn zoon kan het wel, maar ik heb het juist liever niet. Hij stopt altijd het rietje helemaal in het pakje en wordt dan boos omdat zn rietje weg is. En dat geknijp in die pakjes krijg je ook alleen maar rotzooi van.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Zo heb ik het met mijn oudste ook gedaan. Hij snapte het gewoon niet, hoe hij uit een rietje moest drinken. En ineens snapte hij het wel, zonder dat ik allemaal rare truken hoefde te doen.
    Dochter was een natuurtalentje, die kon al overweg met een rietje toen ze nog 1 moest worden.

8. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Hij zal het vast wel een keer leren. En het is iet zo dat ie het nu per se moet kunnen, maar toch lijkt het me handig. Op verjaardagen krijgt ie standaard een pakje drinken en daar kan ie dan niet mee overweg. Ook in andere situaties is het soms wel makkelijk.
    Verder heb ik er geen last van.

9. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier zoog ik vaak zelf even aan het rietje zodat het al wat omhoog kwam. En als ze dan probeerden te drinken even licht in het pakje knijpen. Ze hadden het hier zo door.
    Ik snap wel dat je het handig zou vinden, je krijgt toch wel vaak pakjes drinken enzo. Of een flesje met een rietje erin...

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hahaha wat grappig.mijn jongen was omgekeerd. kon/durfde dus niet uit open beker (te) drinken dus ik gaf hem n rietje toen om hem dat te leren.

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    wat ik deed vr open beker: ik liet overal glazen en kopjes achter waar ik iets gedronken heb met iets te drinken er in.water, thee,melk. en liep weg. hij begon op een gegeven moment die te pakken en drinken als ik weg was.en ik sprak hem daar niet over.
    dat kun je ook met rietjes doen misschien?

Deel Deze Pagina