Vrijdagavond had mijn zoontje van 2.5 ineens koorts 39.5 zaterdagmiddag weer rond de 38.5 zondagochtend begon hij al met 39.4 en s'middags 40.2 gister ook s'middags weer koorts en vandaag weer vanaf vanmiddag 39.4. Denk dat ik morgenochtend de huisarts maar even bel, wat zouden jullie doen?
Zou sowieso even bellen idd, kan de huisarts even inschatten of er iets nodig is of dat hij gewoon uit kan/moet zieken.
Ja ik zou ook even bellen en hun laten beoordelen of een afspraak nodig is of dat je het nog even aan moet kijken. Beterschap voor je zoontje, hopelijk voelt hij zich snel weer beter!
Toen m'n dochtertje met kerst 3 dagen koorts had en ik belde voor overleg en zelf voorstelde de vlg dag even naar mijn eigen ha te gaan, toen MOEST ik die avond komen perse...blijkbaar is dat iets dat kinderen niet langer dan drie dagen koorts mogen hebben...
Ik zou morgen ook even bellen. De "regel" is idd dat je belt op de 4e dag koorts. Bij langer koorts is er grote kans dat er sprake is van een ontsteking. Geef je ook een zetpil tegen de koorts?
sorry kan morgen langskomen?? ik snap dat niet. Waarom kunnen ze hem vandaag niet zien? sterkte groetjes kim
Dit was ook mijn eerste gedachte. Hij heeft best al lang koorts na drie dagen zouden kinderen gezien moeten worden door de ha. Als is het alleen maar om dingen uit te sluiten. Weet ook wel je kan er niks aan doen. Met echt spoed had het vandaag wel gekund of assertieve worden en zeggen dat je voor vandaag een bezoek wilden bij de ha. Vermoed of virus of oorontsteking meestal als ze langer dan een paar dagen koorts hebben is er wel iets aan de hand. Sterkte en beterschap met je zoontje.
Vanmorgen bij de huisarts geweest, flinke griep zei ze, maar de koorts moest nu wel echt weg blijven of iniedergeval onder de 38 nu vanmorgen had ie geen koorts maar is het vanmiddag weer hoog dan moet ik morgenochtend weer bellen. Gelukkig is Sam wel vrolijk en hij speelt ook wel.
Kindje van een vriendin van mij heeft flinke griep en die is te zwak om uit bed te komen, die slaapt en zweet en jammert alleen maar, die heeft overal pijn, kan amper een slokje drinken. Ik heb een griepprik en ga daar morgen helpen, want dat hele gezin zit erdoorheen. Houd de koorts maar goed in de gaten; er is wsl sprake van een ontsteking van longen, bronchieën, keel, oren oid. Als hij de koorts kan handelen is het beter die NIET te onderdrukken, koorts heeft een functie.