afscheid van de speen..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kris8, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    w.s zijn er heeeeeel veel topics over geweest.. maar kon het zo gauw niet vinden :) het is zover.. ons meisje gaat afscheid nemen van d`r speen althans dat is de bedoeling ;) we willen hem in haar schoen doen en dan kan sinterklaas hem meenemen en aan baby'tjes geven want zij is tenslotte al een hele grote meid. Ze heeft er 3.. 1 voor 1 in haar schoen doen ? Dacht het wel zo te doen, maar ga nu twijfelen. Ergens breekt mijn hart.. ze is zo gehecht aan haar speentjes.. maar ja.. ooit moet het stoppen. En haar tanden staan al wat scheef. volgens de tandarts kan dat nog recht trekken als we niet te lang wachten met stoppen ,dus het is natuurlijk echt voor een goed doel, maar ik zie er zo tegenop. Ze heeft hem altijd alleen maar s` nachts gehad dus dat scheelt weer.. Nu dus een kwestie van doorzetten. Ik voorzie een paar slechte nachten, maar dat is dan maar zo..

iemand nog tips.... ? :)

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Als je echt wilt dat ze stopt met haar speen dan moet je in 1 keer van de spenen af zijn anders ga je snel overstag bij een slechte nacht. Dus vol houden, blijven uitleggen waarom (speen is voor baby's hebben wij hier idd ook verteld) en verder zie je het wel.

Ik had ook al hele doomscenarios in mijn hoofd, maar het ging hier echt heel makkelijk. Ze heeft wel heel zielig om haar speen gevraagd (2 dagen) maar niet gehuild. Ze sliep ook gewoon de hele nacht doorj. Als ik dat had geweten had ik hem al eerder neit gegeven. Dochter was net 2 jaar toen wij ermee stopten.

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ok thanks !

4. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Bij ons kwam de 'tuttenfee', alle speentjes in een tasje in een boom in de tuin gehangen (samen met ons, tranentrekker!). De volgende dag hing er een klein kadootje in de boom. Dat ging fantastisch, geen enkele nacht problemen mee gehad. Vooral volhouden, dat werkt volgens mij het beste.

succes!

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Onze bedoeling was ook om m in t schoentje te doen, voor de baby's. Maar.. Hij had m anderhalve week geleden stuk gekauwd ;) het was 3 x mopperen en moeilijker in slapen en voor de rest niks geen last!

6. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Hier hetzelfde plan! Kunnen we elkaar op de hoogte brengen hoe het gegaan is!

7. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    kipkip.. ja i.d.. !
    Ik wil zaterdag al de eerst in de schoen doen degene waar ze het miste aan gehecht is. Dan die altijd mee naar het kdv gaat en dan de andere twee.. tegen volgend weekeinde moeten ze dus weg zijn ..
    Wilde ze eerst haar laten geven aan haar pasgeboren nichtje, maar toch maar niet gedaan. Weet niet of dat bevordelijk is voor haar band met haar nichtje.. die heeft haar bedje, maxi-cosi, kleertjes al..

8. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    dat was hier 3 jaar geleden ook het plan. maar een paar weken voor die tijd had meneer zijn tut met bibidoek verloren. Heeft er geen kik om gegeven.

9. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Hier zijn de speentjes ingepakt en als kraamcadeautje gegeven (vooraf afgesproken met vriendin). Ik merk om mij heen dat het vooral de ouders zijn die tegen het verdriet en slapeloze nachten opzien. Als ik dan hoor hoe goed de kinderen het doen dan waren de zorgen nergens voor nodig.

Ik heb een aftelkalender gemaakt. Zo was het duidelijk hoeveel nachtjes de speen er nog was. In een vorig topic was er iemand die had de speentjes in de brievenbus gedaan - opgestuurd naar Purk + brief terug. Dat vond ik ook een geweldig idee.

Ik heb wel meteen duidelijk gemaakt dat haar knuffel nooit weg gaat en voor altijd blijft. Dat vond mijn dochter wel een geruststelling :)

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik ben ook een manier aan het bedenken om onze zoon er vanaf te krijgen. Maar ik wacht nog heel eventjes. Hij is namelijk dinsdag van de tral gevallen en hij heeft een gat ij zn hoofd enz. Vind het zielig om hem die speen nu af te pakken! Hij heeft hem alleen in bed. Maarja weet niet of zn hoofd nog pijn doet enz. X

11. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier bij de oudste paar maanden geleden ook gedaan na succes verhaal van jonger nichtje gehoord te hebben

Wij hebben eerst geknutseld en daarna de tutjes met knutselspul ingepakt en naar het Kdv gegaan en op de babygroep aan de baby's gegeven

Ging echt super goed veel beter als verwacht, ook gewoon doorgeslapen enzo dus echt super!

Succes!

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.660
    1.419
    113
    Zoontje wordt bijna 3 en vanaf zijn verjaardag is het klaar met de speen, gelukkig voor ons is hij op 5 december jarig en hij mag zijn spenen met een tekening mee geven op 5 december aan zwarte piet voor de babypiet, week eerder gaan we de eerste per post opsturen en krijgt ephij een kadotje en briefje van babypiet terug hoe blij die is met de speen en 5 december mag hij op de psz de ingepakte andere speen mee geven aan piet. Ben hem al duidelijk aan het voorbereiden dat spenen voor kleine kindjes zijn en dat hij met 3 jaar al een grote man is en geen speen meer hoeft maar hem door moet geven aan de baby's en tot nu toe zegt hij dapper ja ik jarig dan groot en geen speen, dus duimen maar :D

13. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn dochter heeft haar speen vorig jaar ook in haar schoen gedaan.
    Ik heb ze allemaal tegelijk gedaan. Ik zou dit ook aanraden, waarom een onprettig moment zo lang maken? En weg is weg!
    Mijn dochter heeft 1 avond gehuild en daarna was het over. Later heeft ze nog wel eens een speentje gevonden en in haar mond gestopt. Ze vond het toen zó vies!

Mijn zoon ook rond zijn 3e verjaardag zijn speen afgenomen. We hadden hem goed voorbereid en hij zei oké en heeft er nooit meer om gevraagd.

Mijn advies is bereid je kind voor en doe het allemaal in 1 x. Ik zou het zelf bij de laatste keer schoenzetten doen, daarna is de Sint nl echt weg en kunnen ze hem niet terugvragen.

succes!

14. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    thanks voor de tips.. ja dat was ook mijn twijfel. maken we het dan niet heel lang niet leuk. De laatste keer schoen zetten is wel een goed idee..

15. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Nou vanochtend heeft ze uit zichzelf haar speen in haar schoen gedaan. Ben benieuwd vannacht. Ik wilde hetzelf eigenlijk pas na volgende weekend doen omdat ze dan voor het eerst bij een vriendinnetje gaat slapen maar ja, nu ze er zelf mee kwam moeten we het ook doorzetten!

16. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    nou ben i.d. benieuwd.. hier loopt ze er nog niet echt warm voor. iedere keer als ik er over begin zegt ze; ja maar eigenlijk is een tutje tegen het huilen he mama.. ahhh

17. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Kris, uiteindelijk heeft ze hem weer uit haar schoen gehaald en toen heeft ze hem vanmiddag aan zwarte piet gegeven. Inslapen ging zonder problemen dus ik benieuwd of ze vannacht wakker wordt...

18. beccie

beccie Niet meer actief

Leuk idee om hem zo in de schoen te doen :)

mijn zoontje was bijna 3 toen hij een groot bed kreeg, en toen zei ik dat hij eigenlijk te groot werd voor de speen.
    hij was het er toen eigenlijk meteen mee eens en heeft het er nooit meer over gehad. hij had hem daarvoor ook elke nacht in.

ik had hem wel stiekem nog ergens verstopt maar nooit meer nodig gehad:)

19. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Nou ze heeft de hele nacht doorgeslapen alleen heel vroeg wakker omdat ze in haar schoen wilde kijken. Succes Kris!

20. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Een tip: alle spenen de deur uit! Niet eentje op reserve in huis houden.. Bij ons was het best een drama en ik ben blij dat we alle spenen hadden weggegooid anders was de verleiding wel heel groot geweest op eentje te geven.. vooral 's nachts:)
    Succes!

Deel Deze Pagina