Slik, ik ken helaas je pijn en verdriet. Ook onze droom is niet uitgekomen en ook wij zullen samen verder moeten. In de toekomst kijken durf ik nog niet. En zolang ik niet in de overgang ben, hou ik iedere maand dat sprankje hoop maar ik weet heel goed dat ik daarmee mijzelf voor de gek hou. Misschien ben je er helemaal niet aan toe; doe er mee wat je wilt maar het boek: Onzichtbaar Verlies geschreven door Odile van Eck heeft mij wel wat geholpen mijn verdriet een plaatsje te geven. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen. Petra
Is@ Lieverd hoe is het met je ? even een knuffie van mij . lukt het al om het een plekje te geven? Hier dacht ik het al wel aardig onder controlle te hebben , Maar dat is toch niet helemaal waar slik. huil toch nog geregeld en heel moe. Desmo@ Waar kan je dat boek : Onzichtbaar Verlies kopen? Klinkt wel interessant .
Dank jullie wel voor de lieve reacties . stuk voor stuk zijn die heel waardevol. Ik lees in vele handschriften van jullie ook het nodige leed. Veel sterkte daarmee. Gelukkig lees ik ook mooie dingen .. geniet daarvan! Disney, als dit toch zou kunnen, dan nam ik het maar al te graag aan. Lief van je!! Moontje01 Ik zie dat jij heel pril zwanger bent .. eindelijk na 2,5 jaar. Heel veel geluk gewenst en gefeliciteerd natuurlijk. Desmo Ik ken je nog van het 35+ topic en weet helaas dat het bij jullie ook (nog) niet zo heeft mogen zijn. Ik schrijf er ook (nog) bij, omdat ik begrijp dat jullie een evt. ZS ook niet proberen tegen te houden. Wij zijn echt definitief gestopt. Gisteren de 1e pil sinds ruim 6 jaar genomen. Dat was letterlijk, maar zeker figuurlijk erg slikken. Heel gek en verdrietig moment. Al is de kans heel klein bij jullie ik hoop wel dat de natuur deze kans gaat benutten. Maar ook sterkte met jullie gevoelens van ongewenst kinderloos zijn. Het is heel heftig. Dank je voor de tip van het boek. Marnat Ach meis, natuurlijk gaat het nog niet goed met je. Dat kan ook niet na 13 jaar bezig te zijn geweest om jullie kinderwens vervult te zien worden. Je zal het graag willen dat het allemaal al een plekje heeft en je zal ook best goede momenten hebben, maar geef het alsjeblieft wel de tijd ..... geef jezelf de tijd!! Het boek waarover Desmo schreef kan je o.a. bij Bol.com bestellen.
Het is inmiddels ruim 3 weken geleden dat wij de keus hebben moeten maken om afscheid te nemen van onze droom. En het zijn geen makkelijke 3 weken geweest. Je leeft in een soort van roes. Je gedachten gaan als een gek te keer. Af en toe toch afvragend of dit echt de juiste keuze is. Maar verstandelijk weten we dat dit juist is, maar ja het emotionele hè, dat is een heel ander verhaal. De eerste stap die wij hebben gezet naar het afsluiten van het vervullen van onze kinderwens is een kaart. Ik had bedacht om een kaart te (laten) maken en die naar familie en vrienden te sturen. Mijn vriend stond hier in eerste instantie afwijzend tegenover. Na het lezen van de tekst die ik had gemaakt en het laten bezinken van het idee van een kaart, vond hij het toch een heel mooi idee. Dus we hebben een hele mooi kaart laten maken, waarin wij dus kenbaar hebben gemaakt dat wij onze droom moeten opgeven. Het is zo'n mooi kaart geworden!!! Van een aantal mensen hebben wij via een smsje reactie gekregen, maar van verschillende mensen hebben we hele mooie kaarten gekregen ..... vaak met één of meerdere vlinders. En mooie, lieve teksten zijn er geschreven. Deze reacties maken het verdriet niet minder, maar het geeft zeker steun. Net zoals de lieve reacties die veel meiden hier op dit topic achterlaten.
Hebben jullie je wel laten onderzoeken? Ik ben na 3 miskramen naar het uz gent gegaan en we hebben misschien een oplossing gevonden. Als je meer wilt weten, kun je me altijd pb-en...
Dreamz, ja we hebben ook een MMM-traject van 3 jaar achter de rug. Deze maand zijn we ook in Gent geweest. Dr. De Sutter wil met alle liefde nog een aantal onderzoeken doen, maar na een goed gesprek met haar hebben we besloten dit niet te doen. Mocht je meer willen weten en zin hebben, in het topic http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/252717-aanbreken-laatste-maanden-om-droom-laten-komen.html staat ons verhaal. Maar dank je voor het meedenken.
. Een leven is een geschenk samengesmolten uit twee mensen. Alle liefde van de wereld dat is wat wij wensten. Soms is het niet gegeven een leven op aarde door te staan. Wij hopen dat het in vele harten als een beschermengeltje verder zal gaan. .
Och meid............... heb verder de reakties niet gelezen, maar wat heb ik met jullie te doen, tranen lopen over mijn wangen. 10 jaar lang heb ik met net zoiets als jij gevoeld, 1 miskraam, maar toch na jaren en jaren het geluk van een prachtig kind. Toch weet ik nog zooooooooooo ontzettend goed hoe het al die jaren heeft gevoeld om het niet gegund te zijn en je niet meer weet waar je de hoop vandaan moet halen............zucht, kon ik het maar een beetje verlichten. Heel erg veel sterkte!!!
Wij hebben nog meer lieve kaarten ontvangen als reactie op onze kaart. Echt heel ontroerend, stuk voor stuk! Dit is het kaartje wat wij hebben gemaakt: Bekijk bijlage 180580
Ik lees met tranen in mijn ogen je prachtige gedicht... Wat vreselijk oneerlijk is het verdeeld! Ik wens jullie heel veel sterkte.. Ik zou je zoveel liefs willen wensen... maar ik ben er gewoon stil van.
wat knap dat je het zo kunt verwoorden...ben er stil van.. wat kan het leven oneerlijk zijn.. heel veel sterkte..