Mama's die bij postnl werken

Discussie in 'De lounge' gestart door Baby09, 16 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ik ben benieuwd of er hier moeders zijn die postbezorger zijn bij postnl. Ik heb daar binnenkort een sollicitatiegesprek en heb nog wel wat vragen.

2. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Ja ik werk op de zaterdag in de wijk. Zodra de jongste na de grote vakantie naar school gaat en er een wijk vrij is ga ik extra dagen lopen:)

Duuusss vraag maar raak:D

3. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Haha oke.

Nou mijn plan was om 's middags de post rond te gaan brengen. En mijn dochter zou dan 1 middag naar t kdv gaan.
    Maar ik begreep nu dat je een bericht krijgt als de post opgehaald kan worden en het dan ook meteen moet? En als de post gehaald moet worden is dat dan wel te doen met mijn dochter achterop?
    Klopt het ook dat mijn man niet mee mag helpen?

4. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Oh en red je het om de post in de tijd weg te brengen die hun ervoor hebben staan?

5. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Ik heb een aantal jaren bij de post gewerkt.
    Fulltime :)

Mijn ervaring :

Ik denk niet dat het handig is met je dochtertje achterop
    de fiets.
    Dit ligt er wel een beetje aan hoe groot je wijk is.
    Je kan aardig zwaar beladen zijn waarbij je fiets gaat "stijgeren"
    dus lijkt het mij niet echt handig als er iemand achterop zit :)

Je vriend mag je inderdaad niet helpen.
    Ik heb het meerdere keren wel gedaan maar toen ze
    erachter kwamen kreeg ik flink op mijn donder.

De tijd die ervoor staat red je meestal wel.
    Maar ze kijken niet zo op de minuut hoor.
    Ik moest terug naar het sorteercentrum en 9 van de 10 keer was
    er niet eens meer iemand aanwezig.

Zo nu en dan ging ik naar het sorteercentrum om mijn post vanuit daar op te halen maar meestal werd het neergezet bij een bejaardencentrum in mijn wijk.
    Meestal tussen 12 en 1 stond het daar.
    Ik ging er niet direct naar toe , lag een beetje aan welke dag het was en de drukte.
    De post moet natuurlijk wel voor een bepaalde tijd bezorgd zijn.

Maar al met al is het een heerlijke baan en niemand die je achter je kont aanloopt :D

6. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Nee kindje achterop zou ik niet doen. Wat Jacq al zei als je fiets gaat "stijgeren" dan wil je niet iemand achterop hebben;)

Tegenwoordig wordt je post gebracht naar een depot in de buurt. dmv een code kun je dan altijd je post halen en lege tassen weer terug brengen

Als je een ochend wijk hebt moet je voor 13 uur de post gebracht hebben en met een middag wijk wordt t rond half 1 op t depot af geleverd en moet t voor 5 uur bezorgd zijn. dinsdag, donderdag en zaterdag zijn piekdagen. dat houdt in.....veel post en folders. ;)

Mijn wijk is best groot en staat 3 uur voor. maar meestal red in t al in 2.5 uur maar er zijn ook dagen bij dat ik 5 tassen alleen aan post heb en dan ben ik wel 3.5 uur aan t lopen.

Verder....word je aangenomen dan loop je dacht ik 2x eerst met iemand mee om te kijken hoe t gaat. ik krijg geen bericht als mijn post er staat ofzo. Weet niet hoe dat gaat want een paar collega's krijgen bijvoorbeeld wel een sms binnen als t er is.

De code van je depot kun je vinden op je eigen postnl pagina. Als je in dienst bent kun je je eigen account aanmaken en daar staat dan de code op. je salaris strookjes en nog veel meer

succes met je sollicitatie en als je nog vragen hebt mag je altijd roepen;)

7. Corali

Corali Actief lid

12 aug 2013
    342
    0
    0
    Hier wordt de post serieus wel eens om 18.00/18.30 uur op zaterdag bezorgd.. Dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling?

Ts, succes met je sollicitatie,

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    verdient dat nog een beetje? :)
    hier in de wijk loopt altijd een vrouw de post met kinderwagen, handig!

9. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ik ga ook op dinsdag donderdag en zaterdag werken. Hoop dat het gaat zoals jullie zeggen dan kan ik gewoon de kleine wegbrengen post halen en bezorgen. Als het meezit ga ik ook een wijk van drie uur lopen. Ik hoop zo dat het mij gaat lukken om de baan te krijgen is toch een extra centje wat wij op dit moment goed kunnen gebruiken!
    Is het ook zo dat je op zaterdag iets meer uurloon krijgt?
    Enne.. Wat moet ik mij bij stijgeren voorstellen?

Corali zoals ik heb begrepen moet de post tussen 11.00 en 17.00 gebracht worden. Er zijn wijken waar het tot 18.00 mag.

10. Corali

Corali Actief lid

12 aug 2013
    342
    0
    0
    oke, zal er eens op gaan letten!

11. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Tja je word er op zn zachts gezegd geen miljonair van. ;) €8,99 bruto per uur.
    En voor zover ik weet mag je bij postnl niet je kind meenemen. Dat mag bij dhl en sandd wel, maar die schijnen nog minder te verdienen.

12. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Dat ligt helemaal aan de afspraak die is gemaakt met de teamleiding en de hoeveelheid post / wijk;) Maar t is wel een uitzondering op de regel hoor:)

13. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Heb het ook een hele poos gedaan, voornamelijk de DiDoZa maar vondt het echt niet lekker combineren met 2 kleine kinderen, had ook wel een beste wijk om te lopen.

14. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Hoezo vond je het niet te combineren met jouw kinderen?

15. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Bij mij op het kdv mag je je kindje niet 1 middag brengen per week, maar minimaal 1 hele dag of 2 dagdelen. Misschien bij jouw kdv wel, maar eerst even checken voor de zekerheid.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dacht ik ook. Hier mag het ook niet omdat het niet goed is voor de kinderen om maar een middagje te komen. Ze kunnen zo niet wennen en het is niet goed voor de groep als er kindjes maar een half dagje in de week komen. Ik zou het even checken..

En gaat je kindje dan alleen naar het kdv zodat je de post kan lopen? Je houd er dan dus niks aan over. Denk dat je gehele loon, naar het kdv gaat. Mn ouders lopen post en heb het zelf ook een tijdje gedaan. Je houd er weinig aan over. Al helemaal niet met 1 middagje in de week.

17. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Het mag wel bij het kdv. En ik ga 9 uur de week werken. Niet 1 middag. Dus ik hou er wel wat aan over hoor. Dat is allemaal al uitgezocht.

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    Ik heb jaren geleden ooit post gelopen voor de kerst. Ik had een weekje over in mijn studie en bij mijn vaste bijbaantje hadden ze geen extra werk een maand tevoren. Mij is het toen slecht bevallen! Je bent toch vijf middagen kwijt, ik moest met mijn eigen fiets rijden die beschadigd raakte door loeizware fietstassen wat niet vergoed werd (en kwam nauwelijks de brug naar mijn wijk over), en ik hield er misschien netto vijftig euro aan over. Achteraf gezien was er genoeg in te vallen op mijn vaste bijbaantje (zorg, aanzienlijk beter uurloon, zelfs als helpende) en had ik drie keer zoveel kunnen verdienen met iets meer uren op dagen dat ik toch al werkte.

19. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Heey dames nog even een vraagje. Hoe doen jullie het met een fietsstoeltje achterop en de fietstassen??

20. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    ik klik m eraf maar de laatste tijd loop ik met de kids naar school en hun op de fiets( de jongste) en de spacescooter ( de oudste) dus dat hele achter stoeltje gebruik ik al een tijd niet meer want de jongste past nog in t stoeltje voorop:)

En hopelijk kan de jongste straks ook zelf fietsen naar school naast me en dan zal ik m niet meer nodig hebben;)

Deel Deze Pagina