Zoontje 4 dagen oud 's avonds ontroostbaar

Discussion in 'Kraamtijd' started by Kellieee, Aug 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kellieee

Kellieee Actief lid

Jan 18, 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 4 dagen oud en overdag een super rustige baby. Tuurlijk huilt hij wel eens, maar hij eet goed en slaapt goed. Sinds gisteren als ik hem rond 19.00 wakker maak voor zn fles is ie na zn fles niet meer stil te krijgen. Ik heb gelezen over een huiluurtje maar hij kan zo 3 uur non stop huilen. Ik kan hem op geen enkele manier troosten. Wat kan ik doen? En wat is dit? Ik vind het zelf heel moeilijk maar vooral voor hem erg zielig.

2. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

Mar 10, 2015
    236
    0
    0
    Mijn dochter heeft ook een hele lange tijd een huiluurtjes gehad.
    Bij haar hielp de draagdoek alleen...
    Het heeft tot haar eerste jaar geduurd dat ze nergens meer last had in de avonden
    Succes, weet hoe slopend het kan zijn

Trouwens mijn dochter had het altijd rond 9 uur tot en met 1/2 uur in de nacht, toen ik erover nadacht realiseerde ik me dat ze in mijn buik ook altijd rond die tijd erg druk werd.

3. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

Sep 10, 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Klinkt als krampjes. Bij ons hielp de koala houding of een pink in der mond.

4. Wasrek

Wasrek Actief lid

Jun 3, 2015
    454
    1
    0
    Lekker tegen je aanhouden, wiegen en zingen. Veel meer kun je niet doen. Wat gebeurt er als je hem niet wakker maakt voor die voeding? Half uurtje eerder of later kan ook als dat beter in zijn ritme past.

5. Kellieee

Kellieee Actief lid

Jan 18, 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik houd hem dan sowieso bij me, laten huilen doe ik niet. Ik loop rondjes, wieg hem, pink in zn mond ( die ie dan vaak ook niet accepteerd) voor mijn gevoel zo'n beetje alles wat ik kan doen doe ik ook. Gisteren begon het om half 8 dus weet niet of het uit maakt wanneer ie die fles krijgt. Krampjes heeft ie inderdaad ook wel maar niet constant

6. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

Jul 28, 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Hoort er helaas bij, als hij de borst zou krijgen zou hij clusteren in die periode, slokje, slapen, slokje, slapen. Lekker bij je houden, meer kan je helaas niet doen.

7. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik heb geen ervaring met flesvoeding, maar wat gebeurd er als je hem dus wel laat clusteren? Steeds een klein beetje drinken?

8. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Gefeliciteerd met je kindje.

Het is al gezegd, 't hoort er bij (maar daarom is 't nog niet leuk).

Volgens mij huilde onze dochter de eerste 10-12 weken, zo een beetje vanaf half zes 's avonds tot een uur of twaalf in de nacht.
    Het enige wat hielp was de draagdoek, maar ja, vanaf half zes 's avonds tot een uur of twaalf blijven lopen, dat was best even intensief haha.

9. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Had mijn zoontje ook. Ik gaf borstvoeding, dus ik ging dan lekker met hem op bed liggen, slokje drinken, slapen, slokje drinken, slapen.
    Ik weet niet hoe dat werkt met flesvoeding, dan zit je volgens mij op een max. wat ie mag hebben qua drinken, dus dat slokje wordt dan lastig.

Lekker tegen je aanhouden en evt pink erin. Hier stopte het na ong. 2 maandjes.

10. loirinha

loirinha Bekend lid

Feb 12, 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zoontje.
    Ik zou proberen wat al werd gezegd. Laten clusteren, steeds kleine beetjes melk aanbieden. Hier werkte dat.

11. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

Jun 12, 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Hier was dat ook zo. Overdag was er niks aan de hand maar in de avond huilde hij aan 1 stuk door. . Kraamverzorgster zei dat het ook kan komen omdat ze in je buik ook vaak overdag sliepen omdat je dan bezig was en in de avond wanneer jij lekker ging zitten werd hij wakker. Wij hebben hem toen ook mee genomen onder de douche daar werd hij meestal rustig van.

Later gebruikte ik de draagzak als hij veel huilde.

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn dochter heeft dit nu zo tussen 2 en 4 snachts. Niet echt een lekker tijdstip voor huiluurtjes :)

Share This Page