Heej meiden, Zoals je in de titel ziet staan heb ik de keuze om een biopsie (van m'n borst) te laten uitvoeren tijdens of na de zw.. Ik voel al een tijdje een soort van knobbeltje in mijn linkerborst en ik kan me helaas niet meer herrineren of ik dit voor de zw ook had. Nu weet ik dat er tijdens de zw melkklieren opzetten etc. maar wilde het toch zeker weten. Heb dus een echo gehad en daaruit leek het volgens de dokter op een fibro adenoom (goedaardig gezwel), maar dit weten ze natuurlijk niet zeker. Ik ben vervolgens doorverwezen naar de chirurg en die had er nog aan gevoeld en gaf aan dat ik dus een biopsie kan laten uitvoeren en dat het verder niet schadelijk zou zijn voor de beeb mocht ik het tijdens de zw willen doen. Nu heb ik het met mijn vk besproken en die gaf aan dat een plaatselijke verdoving geen kwaad kan. Soms twijfel ik of ik het nu of straks moet doen, maar ik wil graag borstvoeding geven en dan wil ik natuurlijk zeker weten dat het niks kwaadaardigs is.. Ik heb morgen een telefonische afspraak met de chirurg, moet dan aangeven of ik het wel of niet wil tijdens de zw. Ik moet zeggen dat ik er de laatste tijd lmeer ast van heb, voel soms steekjes en als ik eraan zit dan voelt het ook niet goed. Wat zouden jullie doen? (Ben trouwens 32 weken nu)
ik zou het gewoon laten doen. Of er is iets niet goed en dan is het verstandig om meteen een plan te maken of er iets niets aan de hand en heb je onnodige stress.
Ik zou je ook aanraden om het nu te doen. Als je borstvoeding wil geven kan je borst tenminste nog 'rusten' en helen. Als je de operatie ondergaat na de zwangerschap is er ook waarschijnlijk kans dat je niet meer borstvoeding kan geven (door pijn). Ik heb ook wel eens gehoord dat als je last hebt van een gezwel dit meestal ook goedaardig is.
Ik zou het ook doen. Je weet maar nooit en je kan die stress nu ook niet gebruiken. Ik zou zelf het zekere voor het onzekere willen hebben en er blijkt geen risico voor de baby te zijn. Je bent dan inderdaad ook weer op tijd hersteld om bv te geven.
Nu laten doen! Die verdoving is alleen maar voor je huid, daar heeft je kindje echt geen last van. Bovendien lijkt het me straks tijdens de borstvoeding alleen maar pijnlijker... Wel doen hoor, je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen...
Ik zou het gewoon nu laten doen, kan echt geen kwaad voor je beebje. Ik ben met negentien weken zwangerschap nog geopereerd en heb volledige narcose gehad. Was ook niet schadelijk voor het beebje. Succes en hoop dat alle uitslagen goed zijn, heb je dat ook weer achter de rug en ben je waarschijnlijk weer gerustgesteld.
Als de ingreep geen kwaad kan voor de baby, dan zou ik het ook doen. Anders zijn 8 weken onzekerheid (en waarschijnlijk langer) wel erg lang. Sterkte!
Ik heb zelf ervaring met fibroadenomen in mijn borst. Ik heb er een aantal. Tijdens mijn biopten heb ik daar geen eens pijnstilling bij gehad (is niet eens ter sprake gebracht). En dat was goed te verdragen. Ik zou zeker voor je eigen geruststelling de biopsie nu laten uitvoeren.
Hey meiden, Bedankt voor jullie reacties. Ik heb gister een datum geprikt voor de punctie en die staat op 7 dec. Een week later krijg ik de uitslag. Wil er inderdaad van af zijn, word gek van die onzekerheid Ik dacht dat de verdoving niet goed zou zijn voor de beeb, maar nu ik weet dat het geen kwaad kan heb ik geen reden om te wachten. Hoe sneller hoe beter..
Goed zo! Voor kleintje kan het echt geen kwaad, voor mama geldt: hoe sneller het onderzocht is hoe beter! Laat je ons nog even weten hoe het gegaan is?
Ik heb ook een dergelijke biposie gehad, maar bij mij ging dit zonder verdoving. Meteen na de echo werd dit gedaan, met een holle naald in mijn borst. Pijn veel enorm mee. Het bleek zoals mij ook al was gezegd, idd een fibro adenoom. Succes!
Jij hebt waarschijnlijk een punctie gehad. Dit wordt gedaan met een dunne naald, een biopsie is met een dikke naald..