Afscheid werk, trakteren?

Discussie in 'De lounge' gestart door mari83, 13 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mari83

mari83 Actief lid

1 mrt 2012
    157
    30
    28
    Volgende week is mijn laatste week bij mijn huidige baan. Ik heb er maar kort gewerkt en ga op eigen initiatief weg. Met mij stoppen er veel andere collega's. Er is een afscheidsmoment gepland met het hele team om van alle collega's die vertrekken afscheid te nemen. Is het dan nog passend om te trakteren/iets te geven, bijv. eerder in de week? En zo ja, hebben jullie ideeen? Ik ben een beetje inspiratieloos en weet niet goed hoe dit te doen omdat er dus veel meer collega's gaan stoppen. Iets samen met de andere collega's doen vind ik in elk geval geen optie, ik wil iets alleen doen of niets doen.

2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.497
    8.420
    113
    Het is al jaren geleden, maar toen ik bij m'n werk vertrok heb ik wel getrakteerd (ik was de enige) en er was 's middags nog een afscheidsborrel op de zaak.
    Bij vertrek heb ik zo'n hele grote doos Merci met een kaartje met een bedanktekst aan alle collega's achtergelaten bij de snoeppot op de balie.
    Geen idee wat ze er van vonden :roflmao: want ik was al weg.
    Maar iemand anders had dat ook eens gedaan, alleen dan met een grote snoeppot, ik vond het in elk geval erg leuk, dus vandaar zelf ook gedaan :)

Zoiets zou je misschien ook kunnen doen? Dan is het persoonlijk van jou en hou je het toch algemeen.

Ook wel eens bedankjes per persoon gehad, sorry, dat vind ik dus weer overdreven :oops:

3. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

#3 TotalBella, 13 jul 2023
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jul 2023
    Als je zelf iets wil doen zou ik idd iets van een snoeppot of grote koektrommel achter laten met een briefje erbij.

4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.497
    8.420
    113
    Wat is een snowplow? :D nog nooit van gehoord

Jessi79 vindt dit leuk.
  5. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik had zelf Miljuschka d'r chocolate chip cookies gebakken toen ik na 8 maanden vertrok, werd erg goed ontvangen. Juist omdat ik ze zelf had gebakken!

6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.864
    5.135
    113
    Home
    Bij ons word dan vaak de snoeppot bijgevuld
    Met een leuk kaartje erbij

7. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Een sneeuwschuiver :roflmao:

Ben ook wel benieuwd hoe je dat leuk achterlaat voor collega's :p

Felice en TotalBella vinden dit leuk.
  8. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ken je dat niet :eek: Is helemaal de trend van nu. :cool: :roflmao::roflmao::roflmao:

9. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Ik had zelf een afscheid met het hele bedrijf, maar heb voor mijn team/dependance nog wel apart getrakteerd.
    Weet niet of jij ook nog in een kleiner team werkt? Dan zou je daar nog apart voor kunnen trakteren op je laatste dag.
    Anders zou ik idd iets algemeens achterlaten. Koekjes/chocolade/snoep met een briefje erbij.

10. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    936
    577
    93
    Ik heb een tijdje terug ergens afscheid genomen. Het was een kleine afdeling van 4 andere mensen waar ik een goede band mee had. Ik heb er 1,5 jaar gewerkt. Ik had lekkere (luxere) koeken gekocht voor de afdeling en iedereen buiten de afdeling die even gedag kwam zeggen (ongeveer 8-10 mensen in totaal). Voor mn naaste collega’s had ik kleine glazen potjes gevuld met thee gegeven als afscheid met een kaartje erbij.

11. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.497
    8.420
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:

Zit voorlopig nog goed, maar zal het onthouden, whahaha

TotalBella vindt dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik zou zelf iets bakken of een snoeppot neerzetten.

13. mari83

mari83 Actief lid

1 mrt 2012
    157
    30
    28
    Bedankt voor het meedenken.
    Ik heb inderdaad een snoeppot gehaald, valt vast in de smaak.

esklessebes en Felice vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina