Bieden onder vraagprijs

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 11 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Ik weet dat het absoluut niet te vergelijken is. In elke plaats in Nederland liggen de prijzen anders.
    Maar ik vraag mij af waarop zoiets gebaseerd is.

Een huis staat hier te koop. Eigenaar is overleden. Moet écht ontzettend veel aan gedaan worden. (Enkel glas, cv ketel uit 2006 en dan dus alles stucen, nieuwe vloer, keuken en twee hele ouder badkamers)

Info op Funda staat dat huis uit 1977 is. Geschiedenis van het huis vertelt dat hij gebouwd is in 1955.

Ondanks dat wij totaal niet handig zijn qua verbouwen, lijkt het huis mij geweldig. Maar de vraagprijs is echt belachelijk. Er zit een grote tuin voor en achter, maar de staat van het huis is drama.

Mijn man wilt er gewoon een bod op doen verrrr! beneden de vraagprijs. Maar ik durf niet. Aan de andere kant, we hebben niks te verliezen dus gewoon doen.
    Maar ik vraag me dan dus oprecht af, waar zo'n prijs op gebaseerd is. Wie kan mij het uitleggen?

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Staat het huis al lang te koop?

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.048
    17.015
    113
    Hoe ver beneden de vraagprijs zijn jullie van plan te bieden?

Als er weinig animo is en het huis staat al eventjes te koop, zou ik de gok wagen, eventueel met behulp van een aankoopmakelaar

Huismuisie en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Gewoon een veel lager bod uit brengen, je hebt niks te verliezen toch?

verbouwingen zijn in deze tijd wel echt heel pittig. Er is niet zo makkelijk aan goede aannemers te komen en de prijzen zijn erg hoog.

Lvs88 vindt dit leuk.
  5. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Wij hebben precies hetzelfde... het huis heeft al een jaar te koop gestaan tegen een prijs (alsof hij zo bewoonbaar was, had ik het gelijk gedaan) en is inmiddels een ton gezakt, maar nog steeds veel te hoog (aangezien er ruim 1.5 ton in moet).
    Wij hebben een bod gedaan 60.000 euro onder de vraagprijs (we wachten op een antwoord), redelijk bod vond onze makelaar.

6. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    We hebben overigens wel al 2x gekeken en berekend wat we aan verbouwing kwijt zouden zijn.

7. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Wij hebben eind vorig jaar ons huis gekocht onder de vraagprijs nadat de vraagprijs al met zon 75.000 gezakt was. Het huis stond al een tijdje te koop en we hadden door dat de nabestaanden er graag vanaf wilden.
    Wij hebben gewoon een mooi rond bedrag geboden, zon 35k onder de vraagprijs en zij kwamen uiteindelijk met een tegenbod dat we geaccepteerd hebben ( en uiteindelijk nog zon 25k onder de vraagprijs lag).
    Wij dachten eigenlijk nou ja, niet geschoten is altijd mis:).

8. Cobon

Cobon Niet meer actief

Wij hebben op bijna de piek van de markt 40.000 onder vraagprijs geboden en en wonen er nu :)

Het was een eerlijke prijs van onze kant, hun vraagprijs was dat niet.

Lvs88 vindt dit leuk.
  9. Pompidom

Pompidom Actief lid

6 jul 2021
    315
    164
    43
    Vrouw
    Nee heb je, ja kun je krijgen toch?

Wij zijn nu ook aan het kijken naar een huis dat al heel lang te koop staat. We overwegen een bod te doen dat een heel stuk onder de vraagprijs ligt.

De vraagprijs is gezien de staat van onderhoud en de locatie niet realistisch. En aangezien het al zo lang te koop staat, vinden meer mensen dat.

10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Gewoon doen. Misschien wel eerst even gaan kijken zodat je je bod kan motiveren.

11. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.692
    3.129
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben laatst ons huis gekocht. Wij hebben een bod van 50.000 onder de vraagprijs geboden. En uiteindelijk gekocht voor 25.000 onder de vraagprijs.

12. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Voor welke prijs per m2 staat het huis te koop? Wat is de gemiddelde m2 prijs in deze wijk/woonplaats.
    Wat is de perceelgrootte in verhouding tot de m2 prijs van de overige te koop staande huizen?

Hoeveel geld moet je investeren in het huis? Tel dit op bij de vraagprijs en reken de de m2 prijs opnieuw uit. Is deze m2 prijs marktconform of stukken hoger dan volledig afgewerkte huizen?

Pas als je dit soort info parraat hebt kun je zeggen zat een vraagprijs te hoog of erg laag is.
    Je kunt ervan uitgaan dat de makelaar zelf ook rekening heeft gehouden met wat er aan een huis dient te gebeuren bij het vaststellen van zijn vraagprijs.

13. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.962
    113
    Nederland
    Hoe lang staat het huis al te koop?
    Hier een huis gekocht dan 1.5 jaar te koop stond. Een maand of anderhalf geleden opnieuw op de markt gebracht met een vraagprijs die 50k minder was. Daar hebben wij nog 25k onder geboden.
    Huis moet ook opgeknapt worden maar is geen bouwval. Vooral gewoon ouderwets .
    Als het wat langer te koop staat zou ik het gewoon proberen.

14. MissXray

MissXray Niet meer actief

Daar is niets over te zeggen als men het huis en de wijk niet kent.

Heb je op funda de M2 prijs van de wijk bekeken? Heb je andere huizen in de wijk bekeken, wat hebben die opgeleverd?

Lekker bieden zou ik zeggen. Happen ze niet dan weet je ook hoe het er voor staat.

15. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Uiteindelijk is de waarde van het huis wat de koper er voor geeft. Prima als het voor Bijv 600.000 euro wordt aangeboden, maar als er niet hoger dan 550.000 voor wordt gegeven is het gewoon niet meer waard.

Neuzeke en Cobon vinden dit leuk.
  16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wat al eerder gezegd werd. Nee heb je, ja kun je krijgen. Wat is het ergste dat kan gebeuren? Dat je het huis niet krijgt. Dat heb je nu ook niet dus je hebt niets te verliezen. Ja, hooguit dat een paar random vreemden beledigd zijn door je bod, maar dat kun je wel mee leven toch?

Neuzeke vindt dit leuk.
  17. MissXray

MissXray Niet meer actief

Exact dit! Wij hebben kennelijk 2 eigenaren ook zwaar beledigd met ons bod. Beide huizen staan 8 maanden later nog steeds te koop en ik vermoed dat ze nooit meer zo’n goed bod krijgen als toen van ons.

18. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.496
    8.417
    113
    Check wel even met je hypotheekverstrekker (er van uit gaande dat je een hypotheek nodig hebt) of zij er zoveel in mee willen gaan.

Nog niet heel lang geleden hier in de buurt ook een "opknapper" die mensen wouden kopen, maar feest ging niet door omdat ze geen hypotheek konden krijgen.

19. femmke

femmke Nieuw lid

11 jul 2023
    1
    0
    1
    Vrouw
    Kijk even op walterliving.nl, daar kan je vergelijkbare huizen en prijzen in omgeving vergelijken en zien wat de geschatte woningwaarde (ongeveer) is. Heeft ons enorm geholpen met het beslissen wat te bieden

20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Doen. Vriendin heeft net haar huis verkocht, zat ook 20.000 onder vraagprijs. Was t hoogste bod ook nog. De makelaar had veel te hoog ingezet (vonden ze zelf ook). Huis stond amper 2 week te koop

Ik denk dat je niet de enige zal zijn die eronder gaat zitten als ik het zo hoor

Deel Deze Pagina