Ik word nu wel een beetje bang…

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 27 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ik weet niet zo goed wat ik met het Topic wil. Misschien even van me afschrijven? Als het te lang wordt: dankjewel dat je hebt gelezen.

Kleine 2 maanden geleden bij de huisartsenpost geweest ivm vermoeden blaasontsteking. Testte licht dus kuur gekregen. Einde kuur nog steeds fikse klachten dus naar de huisarts. Nieuwe kuur gekregen: hielp niet. Ze voelde ook niks raars in m’n buik.

Klachten bleven dan weer een paar dagen weg en dan kwamen ze weer terug.
    Nu is het sinds een week echt heel erg. Het lijkt op weeën, maar ook weer niet. Het lijkt op menstruatieklachten, maar ook weer niet. Ik klap soms dubbel van de pijn en die zweeft snel weer weg. Het leek achter m’n navel te zitten maar inmiddels weet ik niet meer waar het in m’n buik vandaan komt. Ook m’n benen doen pijn en ben ik koortsig.

Ik heb een verwijzing naar een gynaecoloog aangevraagd en gekregen en wacht nu op een afspraak. Ik trek dit alleen niet nog een week dus ik ga bellen morgen.
    Pijnstillers werken niet. Tenminste: naproxen, paracetamol, diclofenac en ibuprofen niet. Ik heb zo’n ei gebruikt omdat iemand zei dat de klachten ook van een schimmelinfectie konden komen. Niet geholpen.

Nu kregen wij gister te horen dat onze administratieve medewerker uitgezaaide kanker heeft in haar eileiders. Niets meer aan te doen. Ze is pas 55…
    Ze had precies dezelfde klachten als ik: ook 2x een kuur voor blaasontsteking, op dezelfde plekken pijn, het gevoel erbij, enz. We grapten zelfs dat als de oplossing voor de één gevonden was, dat de ander dat medicijn ook moest krijgen en dan was het voorbij.
    Nu lach ik niet meer en ondanks dat ik heus wel weet dat ik dit helemaal niet hoef te hebben, is de schrik enorm en heb ik al hele nare toekomstbeelden in m’n hoofd die te maken hebben met C, de kinderen en m’n moeder.

Ik ben gewoon echt bang nu en hoop dat iemand me hier óf gerust kan stellen óf het herkent, óf, óf, óf.

Dankjewel ❤️

2. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Ik herken het niet, maar wou het niet zo wegdrukken zonder reactie.
    Hele dikke knuffel, ik hoop dat het gewoon een blaasontsteking is en niks ernstigs

Iertje81 vindt dit leuk.
  3. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Hoop vooral dat je heeeeeel erg snel een afspraak krijgt en dan ook meteen duidelijkheid wat het is of wat het niet is (in dit geval kanker).
    Het klinkt heel naar qua klachten en het niet weten wat het is maakt het nu alleen maar erger.

Sterkte! En voor nu een dikke, digitale knuffel!

Iertje81 vindt dit leuk.
  4. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Och wat naar. Ik snap dat je bang bent. Verder geen ervaring maar hopelijk valt het gewoon heel erg mee. Ik zou dan ook door kunnen slaan met beelden in mijn hoofd.
    Ga alsjeblieft niet te veel googlen want daar word je helemaal ellendig van.

Iertje81 vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ohhhh ik snap je angst. Niet googelen. Allereerst een dikke knuffel.

ik zat nog te denken, vorig jaar kreeg ik enkele weken na de bevalling ook enorme pijnklachten en opeens kon ik niet meer lopen of zitten van de pijn. Urine testte ik licht positief op blaasontsteking. Maar na 2 kuren bleven de klachten. Uiteindelijk is er een kweek gemaakt. Bleek ik de ESBL bacterie te hebben opgelopen tijdens de bevalling van M. Die maakt je resistent voor veel AB kuren. Maar doordat ik ondertussen al zo lang met een ontsteking rondliep was het overgeslagen richting kleine bekken/baarmoeder gebied. Man man man wat heb ik me ellendig gevoeld. Ik heb daarna een nieuwe dubbele AB gekregen die ook nog eens is verlengd. Daarna was ik er pas vanaf. Kun je nagaan..
    kan jij zoiets hebben opgelopen? Zoiets ontdek je vaak per toeval.

Het kan echt veel zijn, probeer jezelf niet gek te maken. Heel moeilijk is dat hoor, want ik was mijn eigen funeral aan het plannen toen ik een slecht uitstrijkje had op mijn 31e..

❤️❤️

Iertje81 en Huismuisie vinden dit leuk.
  6. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Het klinkt inderdaadeen beetje alsof het nierbekkenontsteking is, maar aan de andere kant hebben ze al van alles getest dus dat zou daar dan toch uit moeten komen..(ik had dit nadat ik te lang met blaasontsteking door was blijven lopen, SEH gegaan want ik klapte ook dubbel vd pijn , koorts, dat hadden ze in paar minuten uitgezocht). En galstenen al uitgesloten, daar kun je ook aanvallen van krijgen...? Sterkte.

Iertje81 en Huismuisie vinden dit leuk.
  7. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Mijn buurvrouw had ook dit soort klachten, zij had ook een bacterie die resistent was tegen veel soorten AB waardoor de infectie naar boven toe richting bekken en nieren kon doorzetten. Uiteindelijk met gerichte AB-kuur tegen die specifieke bacterie (wel via infuus, dus in het ziekenhuis) kon het gelukkig vlot behandeld worden. Via de huisartsenpost is ze doorgestuurd uiteindelijk, nadat ze met fikse pijn en koorts (en typische blaasontstekingsklachten) toch maar had gebeld.

Iertje81 vindt dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik snap je angst, zou ik zelf precies zo hebben. De kans dat het wél iets ernstigs is, is zo ontzettend klein, jij bent bovendien ook nog eens een stuk jonger. Wat je ook doet, niet gaan googelen, want volgens Google ben je altijd ernstig ziek.

Iertje81 vindt dit leuk.
  9. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Geen idee wat het verder kan zijn, maar wilde toch wat dingen noemen die wel die pijn kunnen geven maar in ieder geval minder heftig als het K woord. Baarmoederontsteking, cyste aan de eierstok, vleesbomen, blindedarmontsteking, ontsteking/infectie van het laatste deel van je darm maar ook endometriose haarden kunnen die klachten geven (en die laatste kan dus ook samenhangen met een blaasontsteking of regelmatige blaasontsteking). Kunnen ook redenen en oorzaken zijn, zit je uiteraard net zo min op te wachten natuurlijk, maar toch.
    Hoop dat je morgen een antwoord krijgt dat je snel terecht kunt, zou ook zeker dat van de administratief medewerker aangeven juist vanwege de overeenkomende klachten en de zorgen die je daardoor hebt. Want stress in combi met pijn maakt het alleen maar erger. Evt overleggen met de huisarts voor een echo en bloedonderzoek (cito) morgen, mocht je niet snel terecht kunnen? Mogelijk vindt je daar in ieder geval iets van geruststelling in.

Dikke knuffel

Iertje81 en Zuul vinden dit leuk.
  10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Is je urine op kweek gezet? Zodat de huisarts gericht antibiotica kon geven, of dat niet?
    Want dat stukje mis ik in je verhaal.

Iertje81 vindt dit leuk.
  11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Bedankt voor het reageren. Lief is dat. Urine is op kweek gezet en kwam 2e keer geen bacterie uit. Testen op blaasontsteking zijn negatief. Ik heb ook niet het idee dat het van m’n blaas komt. Menstruatie klachten komt het dichtst in de buurt. Ik heb een spiraal en sinds 3 jaar word ik niet meer ongesteld. Vorige maand en deze maand wel wat druppels bloed wat ik ook zo gek vond maar hiervoor met spiraal altijd maandelijks ongesteld geworden dus dacht: hè vervelend, gaat weer beginnen elke maand.

12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ja is gedaan.

13. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    He bah, ik snap je angst. Zeker als je collega met dezelfde klachten ernstig ziek blijkt te zijn. Google is in dit soort gevallen niet je beste vriend. Hopelijk kan je snel terecht en valt het allemaal mee. Sterke en beterschap!

Iertje81 vindt dit leuk.
  14. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dit wilde ik ook zeggen. Vraag ondertussen, terwijl je wacht op de afspraak bij de gynaecoloog, je urine op kweek te zetten.

Bedenk heel goed dat de kans dat je hetzelfde hebt als de administratief medewerkster ontzettend klein is.

Iertje81 vindt dit leuk.
  15. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Heeft ze je spiraal wel gecheckt? :|
    Ik heb indertijd mede om dit soort klachten mijn spiraal laten verwijderen maar bleek toen zwanger en spiraal waren ze kwijt want die was in de wand van de baarmoeder vergroeid of zoiets hij is er uiteindelijk wel uitgekomen. Mag dus geen spiraal meer, buiten dat ik het zelf niet meer wil. Zwangerschap ging wel fout overigens en daarna duurde het dus 4,5 jaar.

Iertje81 vindt dit leuk.
  16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik lees het nu inderdaad. Jammer dat het niet gewoon een blaasontsteking is. Deze klachten kunnen heel veel oorzaken hebben, de kans dat het echt foute boel is, is klein.
    Zelf vind ik met meer als PID klinken. Maar dat is vanaf een beeldscherm. Hopelijk kan je snel terecht!

Iertje81 vindt dit leuk.
  17. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    Als ik het zo lees is het iets wat dus maandelijks komt en daarna ook weer gaat? Dan zou ik inderdaad ook denken aan iets dat verband houdt met je cyclus. Bijvoorbeeld endometriose, een cyste op een eierstok, spiraal die niet meer goed zit, verklevingen... Allemaal geen pretje, maar wel dingen van een ander niveau als waar de administratief medewerker mee te maken heeft.
    Veel sterkte! Ik hoop dat je snel terecht kunt.

Iertje81 vindt dit leuk.
  18. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.831
    3.589
    113
    Vrouw
    Is je spiraal gecontroleerd? Die krengen leiden soms ineens een eigen leven en kunnen voor dit soort klachten zorgen. Verder vind ik de reactie van @Maev ook een hele goede. Het kan van alles zijn!
    Als de wachttijd voor de gyn te lang duurt kan je altijd nog via je zorgverzekeraar aan wachtlijstbemiddeling doen. Wellicht kunnen die er voor zorgen dat je dan eerder geholpen word.
    Succes en sterkte!

Iertje81 vindt dit leuk.
  19. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Ik kan me je gevoel zeker voorstellen! Mijn eerste gedachte is dat koorts niet past bij kanker, dus dat zou mij enigszins geruststellen. Dan denk ik toch eerder aan een ontsteking die ergens zit en aangezien er veel organen dicht tegen elkaar zitten in je buik/bekken kan een diagnose stellen heel lastig zijn.

Geeft natuurlijk geen zekerheid en snap dus zeker je angst maar misschien helpt dit een beetje. Sterkte!

Iertje81 vindt dit leuk.
  20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik had dezelfde klachten toen bleek dat ik nierbekkenontsteking had. Ik heb nog nooit zo'n pijn gevoeld. Morgen meteen bellen!

Iertje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina