Ik ben wel donor omdat ik er andere mensen mee kan redden. Ik heb de keuze zo ingesteld dat mijn nabestaanden mogen kiezen en heb hun verteld dat ze alleen mijn binnenkant mogen hebben, dus geen huis of netvlies enzo.
Ik ben bewust geen donor op dit moment. Ik heb laatst weer een programma hierover gezien over hoe het in de ziekenhuizen gaat als ze iemand hebben die donor is.. en de haren gaan me recht overeind staan. Ik moet het echt nog laten bezinken allemaal. Mijn man is wel donor.. maar wie weet ik misschien ooit ook wel.. wat niet is kan nog komen.. Kalush
dat heb ik dan gelukkig niet gezien hoe het er in een ziekenhuis aan toe gaat, maar ja ik zie het zo dat ik er op dat moment weinig last van heb en je kan er bijvoorbeeld wel weer 4 mensen mee redden. Mijn moeder is ook geen donor hoor en die is er ook niet blij mee dat ik het ben maar ieder zijn eigen keuzes toch. En over dat half je kist in gaan..daarom wil ik niets van de buitenkant afgeven zodat ik van buiten nog wel heel mijn kist in ga zodat familie gewoon normaal afscheid kan nemen Liefs kaatje
Ik heb ook NEE gestemd. Ik denk dat ik hetzelfde programma als Kalush heb gezien. Wellicht dat ik er over een aantal jaar anders over denk, maar nu niet.
Ik ben wel donor en ook zo ingesteld dat mijn nabestaanden de keuze moeten maken. Dan is het aan mij om te zorgen dat ze weten hoe ik erover denk. Ik heb in een ziekenhuis gewerkt waar bij de OK een mooie tekst hing: Don't take your organs to heaven, heaven know's we need them! Groetjes Jelske
Die zin blijft me ook altijd bij, natuurlijk moet iedereen het voor zichzelf weten, maar hoop dat iedereen er een goed overwogen beslissing over neemt.
Ja ik ben ook donor...alles behalve mijn huid en ogen! Half je kist in..dat is het idee..mijn schoonvader is laatst overleden en daar konden ze ook "dingen" van gebruiken...nou je zag er helemaal niks van! Maar ik begrijp het idee hoor..vind het zelf ook best een eng idee...stel dat....hihihih
Ik ben al donor vanaf mijn 12e (toen nog met zo'n donor codocil met handtekening van mijn ouders). Nu ik weet dat mijn bloedgroep ABnegatief is weet ik dat het nog belangrijker is om donor te zijn, aangezien er maar heeeeel weinig mensen zijn met deze bloedgroep (of te wel, als ik een orgaan nodig heb, heb ik een groot probleem)
Ik ben bewust donor, ze mogen van me nemen wat ze willen. Over half je kist ingaan, is mijn mening dat de wormen me toch gaan opvreten, dus eh Ook heb ik al eitjes gedoneerd, er lopen wss kindjes rond die mijn genen hebben. Het belangrijkste is dat ik met beide soorten donaties levens kan redden en onvruchtbare vrouwen een kind heb kunnen schenken.
Ik vind het helemaal knap dat je je eitjes afstaat. Ik vind dat in principe een heel goed iets, maar het idee dat er 'boertjes/zusjes' van mijn kinderen rondlopen zonder dat ik dat weet vind ik erg vreemd. Ik denk dat wanneer je het kan zien als 'eitjes' ipv 'kindjes' dat je het dan beter kunt. Ik ben geen donor. Mijn man weet, wanneer hij ergens voor moet kiezen, dat ik alleen wil waar ik er 2 van heb en dan niet van de buitenkant (nieren, longen, bloed etc). Misschien heel mutserig maar je weet maar nooit . Daarom raakt die tekst ,,don't take your organs to heaven, heaven nows we need them here" me niet. Dan denk ik:,,wie heeft dat bedacht, wie weet er wat er hierna is?". Ik weet niet wat ze er in de hemel van denken en of er een hemel is of dat ik inderdaad door de wormen wordt opgegeten, maar ik neem geen risico Als ze mijn vet om wat voor reden nodig hebben mogen ze dat wel hebben trouwens! Zo veel ze willen
Hoi Hier ook donor van jongs af aan, toendertijd nog met handtekening van mijn ouders Wat ik me altijd afvraag. Degenen die bezwaren hebben tegen afstaan van donororganen... hoe staan die tegenover het ontvangen van donororganen? Meestal is dát namelijk wel okay en gelden de enorme bezwaren dan ineens niet..... Dat heb ik nooit begrepen Groetjes Kirsten
Ik ben donor. Ik vindt het zelf een fijn idee dat ik na mijn overlijden iemand kan redden met mijn organen. Denk er ook niet teveel bij na want ergens vindt ik het ook eng maar goed,kan dr een ander mee helpen,en ik voel dr niks meer van dan hehe!