Hoi dames, Wat zeggen jullie verloskundigen over 's nachts (vanaf 12) of 's morgens vroeg (vanaf 4/5) eten wanneer je echt een hongergevoel hebt? Het ging vorige controle beetje rommelig bij mijn VK dus heb het niet kunnen vragen, maar ik heb dus 's nachts erg veel honger (ik ben opgevoed met trek, trek noemen, maar dit is gewoon echt honger, haha!). Tot nu toe ben ik er maar één keer uitgegaan om wat te eten, ik wil er niet aan toegeven. Ook slaap ik al weinig en als ik dan eet ben ik die tijd weer kwijt + ik krijg dan ook weer energie. Maar dit gevoel werkt ook niet echt slaapbevorderend. Vind het een beetje overdreven om hiervoor te bellen, wat voor advies hebben jullie gekregen?
Eet je overdag wel genoeg? Als je er echt slap van wordt, zou ik wel even iets nemen. Maar je zou ook druivensuiker naast je bed kunnen leggen. Geeft net even een extraatje. Op zich vind ik het niet raar om even tijdens het telefonisch spreekuur oid te bellen. Je zit er toch mee en zij zitten er om jouw vragen te beantwoorden.
Je gaat toch niet met honger in je bed liggen... Als je honger heb moet je gewoon wat eten En eerlijk gezegd vind ik het een beetje overdreven om daarvoor te bellen... Als je overdag honger heb eet je toch ook.. Waarom zou je snachts niet wat kunnen eten als je honger heb
Nee, haha..ik ga inderdaad niet met honger in bed liggen @sam20. Heb je die tijden gezien? Het komt vaak na een tijdje, als ik een half uurtje in bed lig ofzo, of 's morgens heel vroeg dus als ik dan wakker word.. Rosao: bedankt voor je advies. Overdag eet ik wel redelijk, maar ik kom niet aan de 2.000 + 100 tot 300 calorieën extra. Ik ben nooit echt een grote eter geweest. Daarnaast eet ik wel voedzaam, en ben ik overdag wel gewoon voldaan.
Misschien helpt het ook om in de avond wat dingen te eten die langzaam verteren. Dus meer naar volkorenproducten, veel vezels etc. En ook niet vlak voor het eten veel drinken, dan zit je maag heel vol met vocht en voel je je heel snel voldaan. Maar dan krijg je dus niet genoeg voeding. Je kunt wel tijdens de maaltijd wat drinken.
Ik heb een poos voor het slapengaan nog een dubbele boterham met pindakaas gegeten. Dat hielp voor de nachtelijke honger, en tegen het wee-ige gevoel bij het opstaan.. Mijn vk had er niks tegen, aangezien ik eigenlijk niet genoeg brood at, hiermee wel.
Ik eet laat in de avond meestal nog een aardige portie fruit en ik drink dan nog twee glazen. Daardoor ga ik altijd met een vol gevoel naar bed, maar niet zo vol dat ik er niet van kan slapen. Als ik dan 's morgens wakker wordt heb ik meestal wel flinke trek maar dan is het ook tijd voor ontbijt.
Heb ook zo'n periode gehad, maar dat was nog voor de 20 weken. Ik at dan savonds nog 2 bruine boterhammen, soms zelfs een gekookt ei. Of een banaan, dat vult ook goed. Als ik er snachts uit ging nam ik een paar koekjes(biskwie)en een beker melk, zooooo lekker, haha! Gelukkig hoef ik er nu niet meer uit om te eten, merk zelfs dat ik middagmaaltijd(eten altijd warm smiddags ivm bedrijf) en broodmaaltijd savonds niet meer zoveel weg krijg als normaal. Ook savonds(laat)heb ik niet meer zoveel trek als een week of 2 geleden. Toen kon ik rustig voor slapen gaan een mega-sinasappel en crackers naar binnen werken, haha! Baarmoeder begint dus aardig richting mijn maag te groeien. Wat ik zo lees pak je het al goed aan hoor, door veel vezels te eten overdag. En er is niks mis mee als jij savonds voor het slapen gaan nog een boterham smeert!
Beide zwangerschappen, én de gehele bv periode van tien maanden heb ik nachtelijk honger en eet ik dus ook! Je lichaam heeft er behoefte aan, dus waarom niet? Ik eet meestal vla of pap, of warme melk met iets. Ik zou overigens niet weten waarom je het met de vlos moet overleggen?! En eten vóór ik ga slaken die ik ook, maar voorkomt dus helaas niet dat ik nog wakker wordt van de honger...
Ik leg iedere avond druiven en een banaan naast mijn bed. Ik eet nu niet vaak meer in de nacht, maar wel heel vroeg in de ochtend. Hoef ik er in ieder geval nog niet uit, want het staat klaar.
Bertha: soms kunnen VK's erg "tegen" gedrag zijn wat mijzelf wel normaal lijkt haha. Het is echt zo'n bekend zwangerschapsding (natuurlijk behoorlijk overtrokken) dat de vrouw dan midden in de nacht de koelkast leeg staat te plunderen..nou is dat ook weer niet m'n bedoeling maar wellicht dat VK het afraadt i.v.m. bijvoorbeeld een hogere kans op zwangerschapssuiker (je verbruikt de voedingsstoffen immers niet tot heel weinig) of het alsnog afraadt om welke reden dan ook..Daarnaast slaap ik echt slecht dus wil m'n lichaam dan ook weer geen extra energie geven op momenten dat ik liever eigenlijk gewoon wil kunnen slapen. @Rosao, deepfreeze, mamamuis & Nora; ik word er ook maar zo eentje denk ik haha! Meestal heb ik na het avondeten (rond 6, half 7) weinig eetlust, ik krijg sowieso een stuk minder binnen al. Ik probeer denk ik het avondeten nog ietsje naar voren te schuiven en dan zo rond 9/half 10 nog iets van muesli, yoghurt en fruit te nemen, of inderdaad een heerlijk bammetje pindakaas. Allen, bedankt!