Hoi hoi, Het is weer zo ver: mijn bloeddruk is net als met mijn eerste zwangerschap veels te hoog. Dus nu mag ik voor extra controles naar het ziekenhuis, en volgens de verloskundige waar ik net vandaan kom moet ik me geen illusies maken: het wordt een overname door het ziekenhuis en een ziekenhuisbevalling. Gek genoeg voel ik me juist hartstikke goed. Die stomme cijfertjes kloppen alleen niet Waar ik me nu zorgen over maak is het gedoe rond de bevalling. Mijn dochter van 3 is geboren in 5 uur tijd. En dit keer is de kans dus groot dat het nog sneller gaat. Zijn er ervaringsdeskundigen? Ik weet dat ik mijn dochtertje snel ergens onder moet brengen, en daar maak ik me niet zoveel zorgen om (creche, en vriendin die op haar wil passen in de buurt, misschien de buren). Alleen 's nachts is lastig. Waar ik me echter wel wat meer zorgen om maak, is wat ik moet doen als ik overdag weeën krijg en als mijn man dus niet thuis is, maar 45 kilometer verderop op zijn werk. Hoe doe je dat? Hoe kom je dan in het ziekenhuis? Moet je dan met de verloskamers bellen, regelen zij dan een ambulance? Hoe hebben jullie dat gedaan?
Je moet iig zorgen dat je naast je man iemand,hebt om je te brengen, je zult echt iemand moeten vinden. Heel gauw bellen, niet afwachten of het wel echt is. Ik ben de vorige keer in 2,5 uur bevallen, dus de vk maakte mij duidelijk dat er geen tijd voor twijfelen is. Dan komen ze liever voor niks.
Ook ik moet deze keer in het ziekenhuis bevallen. Ik weet ook niet hoe en wat ik het moet doen, met mijn andere 3 kids. Mijn hele familie woont op 2u rijden en schoonfamilie 3 kwartier rijden. Vriendinnen kan wel, mits het s'avonds is, zij werken overdag. Ook maak ik mij nu al zorgen over mijn partner, of hij er wel op tijd bij kan zijn. Ik ben vorige keer binnen 2 uurtjes bevallen, en mijn parter werk 109 km ver van huis. Stel je voor dat ik eind van de middag weeen krijg, of vroeg in de ochtend. Dan zit hij vast in de file. Verder weet ik wel, dat ik eerst mijn vk moet bellen, die rijdt mee naar het ziekenhuis.
mamavan3bengels, zorgen dat iemand van te voren op zn werk regelt dat tie jou kan brengen. Dus ook als het overdag is dat er iemand weg kan.
Het brengen schijnt hier door de vk te worden gedaan. Ik heb tot vorige week bij de vk gelopen. En zij vertelde mij, zodra ik weeen krijg, ik hun moet bellen. Zij rijden vervolgens mee naar het ziekenhuis. Maar hoe ik het moet gaan regelen met mijn andere kids, geen idee. Ik hoop dat mijn 1 van mijn vriendinnen kan. Ik krijg morgen een voorlichtingsgesprek in het ziekenhuis, misschien kunnen ze even meedenken?
ik zou het zeker vragen...in het ergste geval neem je je andere 3 kids mee. Die worden wel opgevangen dan hoor.
Iemand anders die mij kan brengen is geen optie. Ik zou niet weten wie. Mijn familie en schoonfamilie wonen te ver weg. De vriendin die op mijn dochter kan passen zit zelf met 2 kids en heeft dan geen auto. Op de dagen dat mijn dochter naar de creche is, werkt die vriendin. En voor mijn buurvrouw geldt precies hetzelfde. Verder ben ik niet close genoeg met andere mensen uit de straat om dat te vragen. Kan ik in dat geval niet gewoon 112 bellen? Want er is nog altijd het risico dat je in de auto bevalt? En dan doe ik dat nog liever in de ambulance!
Hoi Linda, Mocht de bevalling gaan beginnen en je man is er niet, en je heb het gevoel dat het niet lang meer gaat duren,en je heb niemand die je kan wegbrengen dan zou ik gewoon een ambulance bellen. Dan kan je man gelijk doorrijden naar het ziekenhuis. Hoever ben je nu met de zwangerschap?
Hoi dans, Ik ben nu bijna 37 weken! Ja, ik heb ook sterk dat gevoel, maar sommigen vinden dat voorbarig om de ambulance te bellen. Maar als je 112 belt kunnen ze je toch niet weigeren? Ik ben bang dat je niet serieus genomen wordt. Kijk, de vorige keer stond ik er vrij naief in en had geen idee: toen kwam ik in het ziekenhuis en mocht meteen gaan persen. Wist ik veel dat ik al 9 cm ontsluiting had toen ik in ziekenhuis kwam... Anders waren we niet zo relaxed naar het ziekenhuis gereden... Maar nu sta ik er anders in: kans is gewoon groot dat het 2-5 uur duurt. En ik ga hier niet in mijn eentje zitten bevallen...
112 bellen kan altijd, maar er moet toch iemand zijn, heb je maar 1 vriendin dan...of iemand via via...hoe close maakt toch op zo'n moment niet uit???
En anders gewoon een taxi bellen. Bel van te voren eens een taxibedrijf op en vraag het na. Als je nog geen persweeën hebt vind ik een ambu een beetje overdreven. Als je meteen zodra het begint naar het ziekenhuis moet kan je ook met de taxi denk ik.
Hoi Linda, De ambulance komt altijd. Als je denkt dat de kleine eraan komt dan is het verstandiger om de ambulance te bellen. Een taxi is ook een optie als je idd nog geen persweeen heb. Maar als je die wel heb niet twijfelen gelijk 112 bellen. Ik hoop dat het s'avonds of s'nachts begint. Het loopt meestal toch anders dan je zal denken. En misschien duurt het nu wel langer. Succes met de laatste loodjes.
Bij mijn tweede ben ik in 50 minuten bevallen en ook ik moest bij de derde in het ziekenhuis bevallen, op 40 minuten rijden Ik heb met hen overlegd dat ze me een zetje zouden geven al het moment van bevallen aanbrak (dus 40+ in mijn geval). Dit hebben ze ook gedaan en ben dus snel in het ziekenhuis bevallen.
Ik denk dat het in overleg met je vk gaat? Ik ben van beide ook snel bevallen, eerste onder de 4 uur en 2e in minder dan 2 uur... Nu begon de vk toevallig al over de 3e bevalling Ivm de eerdere bevallingen heb ik nu medische indicatie en "moet" ik in het ZH bevallen. Ik moet direct bellen als ik nog maar denk dat het gaat beginnen, dan komt de vk meteen om te kijken hoe ver ik ben, mocht ik al te ver zijn dan moet ik toch thuis bevallen met een zeer groot risico dat ik direct na de bevalling alsnog per ambulance naar het ZH moet... De reden die zij hiervoor gaf was dat ze liever hadden dat ik thuis beval dan onderweg in de auto naar het ZH.... De kinderen moet ik dus ook snel onder kunnen brengen zeg maar, dus dat worden dan directe buren die (hoop ik) op dat moment thuis zijn.
Taxi is echt geen optie hoor. Als ik kijk naar hoe het met de eerste ging, toen had ik na een uur al persweeen. En volgens de verloskundige kan die eerste fase juist bij een tweede heel snel gaan, dus na een halfuur - kan, moet dus niet... Een taxibedrijf neemt echt geen bevallende vrouw mee. Stel je voor dat ik in de taxi beval... Daar zitten ze ook niet op te wachten op dat gedoe en die natte viezigheid, hahaha. Volgens de verloskundige was dat ook geen optie dus. Ik weet niet hoe het nu zal gaan, maar ik heb nu eindelijk wel met de verloskundige kunnen afspreken dat ik ook al word ik overgenomen, ik hen mag bellen als ik persweeën voel. Dan komen zij kijken. Ze hebben ook liever dat ik thuis met een te hoge bloeddruk beval onder hun leiding, dan in een taxi of alleen thuis of in de auto. Gelukkig, want daar waren ze niet consequent over. De ene vond dat goed en volgens een andere kon dat echt niet als ik al overgenomen was door het ziekenhuis. Sommige verloskundigen in mijn praktijk zijn echt van die irritante protocoltrutjes. Dat gedoe is echt niet goed voor mijn bloeddruk hoor... Het kan natuurlijk ook gebeuren 's avonds of 's nachts of in het weekend. En dat hoop ik heel erg, dan kan ik gewoon zodra ik weeen voel in de auto stappen, dochter 'dumpen' en samen naar ziekenhuis rijden. Daar gaan we voor! En dat het maar geboren wordt voor de 40 weken, want dan hoef ik niet ingeleid te worden Duimen draaien!
Zoek paar nummer van taxi bedrijven op vraag bij voorbaat of ze bevallende vrouwen vervoeren (waarschijnlijk wel) en leg alvast contant geld klaar. Zo onnodig om daar een ambulance voor te laten komen... zal iemand dood liggen gaan met een hartaanval omdat jij zo nodig met een ambu moest. Als jij of je kind in gevaar zijn is het een ander verhaal natuurlijk! En wat maakt het voor verschil of je thuis of in het ziekenhuis bevalt als je man 100km verderop werkt.. Desnoods bij het eerste krampje aan de bel trekken.
Ik zou gewoon 112 bellen. Liever met een ambulance dan achteraf spijt krijgen. En natuurlijk liever wat te vroeg in het ziekenhuis aankomen, dan te laat.