Afscheiding 1e trimester zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door June88, 12 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. June88

June88 Actief lid

30 nov 2018
    105
    114
    43
    Vrouw
    Hallo meiden,

Ik maak me een beetje zorgen over mijn afscheiding (ook doordat ik meerdere late miskramen heb gehad ben ik misschien wat sneller bezorgd).
    Ik zit in mijn 11e zwangerschapsweek en sinds vorige week verlies ik in de ochtend heel veel geel/bruine afscheiding. De rest van de dag kleurt het dan gewoon weer wit. Ondanks dat ik ‘s nachts meestal ook 2x plas, is het bij de eerste ochtendurine dus steeds raak. Ik moet meerdere keren afvegen omdat het echt veel is en dus een hele aparte kleur heeft. Het ruikt niet gek en ik heb ook geen jeuk of irritatie klachten. Ik verwacht dus geen schimmelinfectie. Is dit herkenbaar voor iemand? Elke keer als ik iets voel lopen of het er gek uitziet komt die miskraam angst weer om de hoek helaas.

Ik hoor graag jullie ervaringen of ideeen!

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.238
    28.235
    113
    Meer afscheiding is normaal, wit maar ook geel of juist heel waterig. Bruinverlies zou ik wel even overleggen met de vk. Zeker omdat het elke ochtend is.

3. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Mijn afscheiding is ook veel meer en anders dan normaal, gelig komt ook wel voor af en toe. Lichtbruin 2x gehad en was waarsxhijnlijk door gesprongen bloedvaatje in baarmoedermond (mengt zich dan met afscheiding). Was ook als de dood maar was gelukkig niks.

Heb je soms zwaar lichamelijk werk of een kind dat je vaak optilt? Vaak seks?

Deel Deze Pagina