Afscheiding/aambeien

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door toerist18, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ten 1e heb ik sinds een aantal weken elke dag afscheiding, het jeukt niet gelukkig dus een schimmel zal het wel niet zijn, maar ik vind het wel heel irritant, is er nog wat aan te doen, of hoort het bij de duur van de zwangerschap?

Ook heb ik nu een kleine week last van aambeien, ik let al erg goed op wat ik eet en dat ik voldoende drink, heb zalf gekregen vd dokter en ze heeft er naar gekeken.
    Ze waren getromboliseerd, (na de bevalling van de oudste had ik dit ook heel erg) maar nu ben ik best bang om straks te gaan persen, omdat ik wel weet dat ze dan weer zo terug komen.
    Ik voel het ook best nog wel goed, helemaal als ik op de wc ga zitten.Heb je nog tips voor mij, of kun je me geruststellen?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

afscheiding hoort bij de zwangerschap, het is allemaal rijk doorbloed en daardoor heb je meer afscheiding. Je kunt er niets aan doen. Als je inderdaad klachten hebt van jeuk of branderigheid kan het een schimmel zijn en heb je een kuurtje nodig van je huisarts.

Aambeien horen een beetje bij de zwangerschap, probeer inderdaad vezelrijk te eten, veel te drinken en te bewegen, dan blijft je ontlasting zacht. Na de bevalling zijn ze meestal erger en groter. Daarna neemt het weer af. Als je klachten blijft houden kun je er na de bevalling iets aan laten doen.

Mirjam

Deel Deze Pagina