Dag meiden, Mijn jongste dochter is bijna 10 maanden. Vorige week ontdekte ik een hard schijfje achter haar tepeltje. De huisarts heeft na een paar dagen gekeken en zei dat het niets ernstigs was en dat het vanzelf weer over zou gaan. Nu heeft ze sinds een paar dagen ook vaginale afscheiding. Dit was eerst wittig en wordt nu gelig. Het lijkt op de afscheiding die ik heb als ik bijna ongesteld word. Wie herkent dit? De huisarts zei dat dit vaker voorkomt bij een baby. Ik vind de combinatie eerder verontrustend. Thanks Dais
Dat noemen ze toch pseudo menstruatie en ontstaat bij baby's door de borstvoeding? Maar ik dacht dat dit alleen voorkwam bij pasgeboren baby's en niet als ze al 10 maanden zijn...? Geef je nog borstvoeding?
Bij pasgeborenen is het normaal, noemen ze heksenborstjes, waar soms ook heksenmelk uitkomt. Ook afscheiding kan dan normaal zijn. Maar bij een kind van tien maanden heb ik nig nooit van gehoord.
heksenmelk... wtf nog nooit van gehoord haha! Maar idd bij een kindje van 10 maanden lijkt het me nogal laat... Misschien iets mis met de hormoonhuishouding? Ik zou het even verder laten onderzoeken! Suc6!
Offtopic: Pseudo-menstruatie | Geboortecentrum Wonderwereld De pseudomenstruatie bij een baby heeft niks te maken met wel of geen borstvoeding . Wel met de hormonen die een baby tijdens zwangerschap/bevalling mee kan krijgen.
je bent toevallig niet weer zwanger? waardoor ze dus misschien weer andere hormonen via jou borstvoeding binnenkrijgt? en dat het daardoor kan komen? ik weet niet of dat zou kunnen hoor maar ik bedenk ook maar wat
Ik hoop niet dat ik zwanger ben. Hier zat ik zelf ook aan te denken want ze weigerde ook een aantal dagen mijn borst. Maar de kans is klein ik heb het veilig gedaan. Het is ook zeker niet de bedoeling.