Speeltips gevraagd!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chocoladekoekje, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Onze dochter (1 jaar) is een echte wildebras en ik heb geen idee hoe ik haar binnenshuis kan vermaken. Met speelgoed speelt ze niet. In de box gooit ze zo hard mogelijk al het speelgoed eruit en dan is ze uitgespeeld! Ze stuift door het huis, slaat op de caviakooien (maakt herrie, vindt ze prachtig), komt overal aan en klimt overal op. Een heerlijk actief kindje dus, maar voor in huis is het soms echt een opgave!

Ze vindt het heerlijk om te fietsen en dat doen we dan ook iedere dag, maar ik kan moeilijk de hele dag rondjes met haar fietsen! Helaas wonen we op een flat, want lekker buiten in de tuin rondkruipen vindt ze ook heerlijk. We zijn van het weekend bij mijn ouders geweest en toen heeft ze zich prima vermaakt in de pas omgespitte groentetuin. Het is dus echt een type om in bomen te klimmen en plassen te stampen ;)

Thuis zing ik vaak liedjes met haar, gaan we dansen of lekker stoeien, maar ze moet dus echt vermaakt worden. Als ik even in huis bezig ben, hangt ze aan m'n benen. Voor haar verjaardag heeft ze een hobbelpaard gekregen. Ik dacht dat ze zo haar energie wel kwijt zou kunnen, maar het was twee dagen leuk en nu wil ze er niet meer op. Ze heeft wat muziekinstrumentjes (muziek vindt ze prachtig), maar daarmee gooien vindt ze leuker ;)

Hebben jullie misschien tips voor speelgoed/spelletjes voor in huis?

2. troeliewoelie85

troeliewoelie85 Niet meer actief

Ons dochtertje speelt momenteel met hello kitty duplo. Blokjes in de bak doen en er dan weer uithalen maakt ook lekker veel herrie.
    En zo'n vormendoosje is ook erg leuk.
    Ze houdt ook veel van boekjes, maar daar heeft jou dochtertje waarschijnlijk geen geduld voor ;).

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Pff klinkt als mijn dochter..

Wat ik vaak doe is alle kussens van de bank op de grond gooien(bank heeft losse kussens) en dan laat ik haar er maar mee aan klooien, klimmen, gooien, heen en weer slepen etc..

Trommelen op mama's pannen, vind ze ook helemaal het einde. Ze heeft een trommel maar das niet zo heel leuk..

Overgooien/rollen met een (zacht) balletje. Wat ze nu helemaal geweldig vindt, is dat zij het balletje weggooit en de hond het gaat halen maar als die het beu is, is ie weg met bal en is het brullen geblazen ;)

Als je in een flat woont, heb je ook geen trap natuurlijk. Ik laat dochter vaak gewoon paar keer de trap op en neer klimmen (naar beneden gaat nog niet zo goed), goede oefening en ze kan haar energie kwijt.

Op dit moment zit ze in de papier-scheur-fase dus als ik wil dat ze even rustig zit dan geef ik haar een stapel folders die ze vakkundig versnipperd.:D

Sinds een paar weken speelt ze met megablocks blokken, ze krijgt de blokjes nu echt goed op elkaar en ze krijgt iets meer geduld.

En als ze echt niet te houden is binnen met slecht weer, rijd ik naar een winkel hier in de buurt met een ballenbak en klimtoestel :p:p:p

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Haha, ze is nu inderdaad met de duplo aan het spelen! De wieltjes van de autootjes vindt ze erg interessant. Het is alleen de eerste keer dat ze hiermee speelt, dus ik vrees dat de lol er snel af is. In en uit bakjes vindt ze niets. Het bakje gaat één keer om, dan wordt alles één voor één over haar schouder gegooid en dan is het klaar. Duplo vliegt nu alweer door de hele gang :p

Boekjes vindt ze wel erg leuk, maar niet te lang. Vormendoosjes heeft ze geen geduld voor, dat wordt ook gooien.

Pannen is een goed idee, dat papier ook! Ga ik proberen van de week :) Die trap is trouwens wel een goed idee, dan ga ik gewoon met haar op het portiek oefenen! Ze klimt ook al op de bank, stoelen en in de kast (*zucht*), dus de trap op moet ook vast lukken!

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou juist veel naar buiten gaan. Hier in de stad zitten redelijk wat speeltuinverenigingen, daar kan ze haar energie wel kwijt ;)

En zelfs met slecht weer kun je nog naar buiten: lekker in de plassen stampen ;)

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ze loopt nog niet, dus in de speeltuin en in plassen stampen is nog een beetje lastig!

We fietsen en wandelen wel heel veel, maar soms moet ik toch echt even wat in huis of aan mijn studie doen!

Ze zit nu trouwens voor het eerst heel lief met de duplo te spelen!

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vermoeiend die klimmertjes he? Laatst met vriendin naar indoor speeltuin geweest, mijn dochter zat in een minuut ergens bovenin en haar dochter ging met de ballen zitten spelen in de ballenbak.. Ik hou wel van een beetje pit maar vermoeiend is het wel! ;)

8. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Haha, zoiets hadden wij vorige week op F. haar verjaardag: Dochtertje van een vriendin was heerlijk op de grond aan het spelen, die hoorde je niet. Mijn dochter stoof door het huis, greep alles wat er voor handen was en maakte kabaal voor 10! :p Vind het heerlijk hoor, die pit! Maar soms inderdaad héél vermoeiend! Ik doe een thuisstudie, maar daar kom ik amper aan toe...

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat snap ik, ik deed een gedeelte van mijn werk thuis maar inmiddels gaat ze een halve dag extra naar kdv omdat ik niet aan werken toe kwam..

10. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Mijn zoon is ook zo'n wildebras. Hij haalt het hele huis overhoop en vindt alles leuk wat herrie maakt :D
    Je kunt ook met je dochter naar de IKEA gaan; kost niets en bij het gedeelte met de spullen voor kinderen staat ook altijd speelgoed uitgestald, zo'n kruiptunnel en zo. Kan je dochter daar misschien even rondrazen.

11. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ikea is hier helaas niet om de hoek...

Van de zomer lekker een stoel neerzetten op he grasveldje voor de flat en haar laten rondkruipen denk ik ;)

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #12 tupp, 30 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2012
    Onze zoon vond en vindt die kruiptunnel van Ikea het einde. Niet alleen om er doorheen te kruipen, maar ook om er omheen te kruipen of rennen en kiekeboe te doen. Dus misschien toch de moeite om de rit een keer te maken. ;)

Sowieso vind hij alle varianten van kiekeboe leuk, dus daar zijn wij een groot deel van de dag wel zoet mee. Maar ik merk gelukkig wel dat mijn zoon steeds beter zichzelf kan vermaken. Jouw dochter zit nu wel in een leeftijd dat ze vaak gewoon een beetje bezig gehouden willen worden,

Loopt ze al wat als ze zich ergens aan vast kan houden? Dan is een loopautootje misschien erg leuk voor haar.

Verder was onze knul een paar maanden terug (en nu nog) vaak blij met simpele dingen zoals pannen, beslagkom en houten lepel, bal om achteraan te kruipen en het absolute hoogtepunt; een verlengsnoer. Tja, fijn al dat speelgoed wat ze krijgen. ;)

En als je het echt even niet meer weet, laat je haar toch agoporis-vangen? :p

13. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi!
    Rilana speelt graag met een bal, die gaat de hele kamer door en zij gaat erachteraan.
    Klimmen vind ze geweldig, ze mag dan ook over onze bank kussens klimmen (wel op de grond he ;))
    Ik laat haar vaak maar een beetje aanrommelen.
    Ene keer gaat ze mij de hele tijd achterna maar over het algemeen kan ze heel goed spelen.
    Boekjes lezen, boekje gooien, achter dr loopwagen aan kruipen, toren omgooien, losse blokjes in een bakje doen en er weer uit halen.
    Ik probeer er wel op te letten dat als ze lekker speelt ik soms ook op de achtergrond blijf zodat ze zich zelf kan vermaken.
    Lukt het even niet dan spelen we samen en ga ik na een tijdje weer wat anders doen.
    Ik vermaak haar niet de hele dag.
    Groetjes

14. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Tv kijken, duplo, zingen, wandelen, speeltuin, fietsen, op eigen duw fietsjr buiten, boekje lezen, dansen, tekenen, kleuren, verstoppen, thee drinken, helpen met koken, op visite.....tal van mogelijkheden hoor! Maar leer je kindje ook eens alleen te spelen, want 8 uur lang ermee spelen is ook niet goed hoor!

15. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ze loopt inderdaad aan de tafel, trekt zich overal aan op en loopt overal langs. Een loopauto vindt ze niks aan (is hier ook geen ruimte voor), daar stapt ze meteen weer af en dan gooit ze hem om om aan de wieltjes te draaien :p

Ik zocht vooral tips om haar zelf te laten spelen. Als ik met haar 'speel' (meer stoeien, klimmen, gek doen) vermaakt ze zich prima, maar zodra ik even wat anders ga doen, gaat ze vaak heel hard huilen. Soms kan ze heerlijk rommelen in de box, zolang ik me niet laat zien. Keukengereedschap doet haar niet zoveel, alleen de kastjes open doen en alles eruit trekken (en dat mag dus niet :p).

Ze heeft ook wat nieuws ontdekt: De caviakooi opentrekken en het zaagsel eruit scheppen! *zucht* :p

Duplo begint ze ook steeds leuker te vinden. We hebben een boodschappentas vol staan en ze vindt het heerlijk om het door de hele kamer te gooien en heeft inmiddels ook door dat ze het van elkaar af kan trekken. Alleen het treintje dat geluid maakt vindt ze héél eng! Die heb ik er dus maar even uit gehaald ;)

Kleuren snapt ze nog niet zo goed (veel leuker om papier te scheuren en met de potloden te gooien), maar dat blijven we gewoon doen.

16. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Onze zoon is nu helemaal gek van het Nijntje boomhuis van zijn zus. Eigenlijk iets te jong voor, maar hij vindt het helemaal geweldig om op alle knoppen te drukken.... Dierengeluiden, muziekjes, letters, tellen. Als het maar herrie maakt :D

Ik heb een iets andere, maar dit idee....
    bol.com | Boomhuis van Nijntje, Clementoni | Speelgoed

Misschien kan je eens kijken naar zoiets? Leerzaam en het blijft nog lang leuk ook, je hebt allemaal verschillende standen, bij de ene kan je gewoon knopjes indrukken tot je een ons weegt en bij andere opties moet je doen wat er gezegt wordt (welk dier maakt dit geluid, zoek het cijfer 7).

Succes!

Deel Deze Pagina