Welke luiers gebruiken jullie?

Discussion in 'Verzorging' started by Blijdorp, Nov 3, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Hi, zonder nadenken zijn wij na de geboorte voor pampers gegaan. Op het kdv wordt Kruidvat gebruikt. Welke luiers gebruiken jullie.
    Ben wel benieuwd naar ervaringen met andere (voordeligere) merken.

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,606
    8,357
    113
    Female
    Pampers (alleen als ik 50% korting krijg) en Kruidvat eigen merk. Maat 1 tm 4 vond ik Pampers prettiger. Nu ben ik blij met Kruidvat maat 5. Ze zijn een paar keer aangepast en inmiddels kunnen ze veel hebben zonder door te lekken. Ze vallen ook groter dan Pampers, ze zijn hoger.

Lidl heb ik geprobeerd, dat vond ik geen succes.

Blijdorp likes this.
  3. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,562
    1,864
    113
    Female
    Ik heb voor de jongste 's nachts Lidl luiers. Ben daar zeer tevreden over.

Blijdorp likes this.
  4. IT234

IT234 Actief lid

Mar 16, 2017
    294
    178
    43
    Kruidvat en erg tevreden over. Zeker bij smallere kindjes het enige merk dat goed aansluit en dus niet doorlekt.
    Pampers, etos, jumbo allemaal ontevreden over. Maar tis een kwestie van uitproberen wat jij prettig vindt en voor je kindje fijn is.

Hopsatee likes this.
  5. Blijdorp

Tsja pampers doen het hier wel goed maar ze groeit sneller in de lengte dan de breedte en ik heb nu af en toe het idee dat ze verzuipt in haar luier. We gaan als dit pak leeg is een keer Kruidvat proberen. Ging bij het kdv ook goed dus zal thuis ook wel werken :) en scheelt flink qua kosten :oops:

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Kruidvat & Etos
    Lidl lekt ie door, voor dochter gebruik ik die wel.

7. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Meestal Bumblies uit de reclame. Door de bank genomen wasbaar maar in geval van wegwerp vind ik deze prima en niet duur

8. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Wasbaar voor de jongste en Bambo/Naty voor de oudste. Voor ik het licht zag van wasbaar en ecologisch was ik fan van Kruidvat en DM (Duits).

9. Blijdorp

Denk dat ik even een kijkje moet nemen in het wasbare luiertopic om het licht te zien?

10. Bootcamp babe

Ja. Kan. Er zijn genoeg blogs van mama's die erover vertellen. Je moet wel bereid zijn om veel te wassen en op te hangen om te drogen en daar moet je ook plek voor hebben in huis. Ik vind de voordelen van minder afval, beter voor het milieu en geen luieruitslag geweldig. Vandaar het 'licht'.

11. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,299
    10,268
    113
    Kruidvat! Vond de pampers stinken

12. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,868
    5,106
    113
    Pampers

13. Betsy

Betsy Niet meer actief

Etos en Bumblies.
    Vind pampers verschrikkelijk.

14. Blijdorp

De voordelen die je noemt, klinken goed. In ons huidige huis geen plek, maar december gaan we verhuizen en dan wel droogruimte dus ga me er eens in verdiepen. (Ook hoe het dan werkt onderweg)

15. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,052
    17,015
    113
    Pampers.

Iemand al ervaring met de Zwitsal luiers? Ben ik wel benieuwd naar!

16. Kikki1

Kikki1 Actief lid

Aug 28, 2017
    130
    40
    28
    Female
    Kruidvat en soms Lidl.
    Etos vind ik waardeloos... steeds doorlekken. Zit ook geen elastiek bij de rug.

17. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Veel verhalen gelezen over doorlekken.. zelf geen ervaring mee

18. Bootcamp babe

Onderweg zorg je voor een wetbag, die heb je in superleuke prints met een rits. Daar doe je de vuile luier in. Thuis gooi je de wetbag met de rits open in de waszak. Als die in de was gaat valt alles er gewoon uit. Die wetbags zijn water- en geurdicht. Het is zo handig allemaal.

Blijdorp likes this.
  19. deesjuh

deesjuh Niet meer actief

Hier Kruidvat en bumblies

20. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

Apr 25, 2012
    911
    335
    63
    Female
    Ik vind ze top! Ze zijn zacht en de pasvorm is ook goed. Mijn dochtertje lekt er helemaal niet in door. Heb alleen ervaring met maatje 1 en 2.

Share This Page