Mijn vriend slikt langdurig omeprazol en nu heb ik gelezen dat dit van invloed kan zijn op de vitamine B12 inname. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag me af of het voor mijn vriend verstandig zou zijn om vitamine B12 bij te gaan slikken. Hopelijk kan iemand helpen .
Ik kom zelf b12 tekort en het is sowieso niet verkeerd om b12 erbij te slikken als je maagzuur remmers gebruikt.
Idd wat hierboven gezegd wordt. Ik slik sowieso al B12 maar op de verpakking staat dat je het niet mag gebruiken tijdens zwangerschap. Vanaf het moment dat mijn eisprong nadert ga ik er dus ook mee stoppen
Bedankt voor jullie reacties! @Nina, ik slik zelf Davitamon mama compleet +visolie en daar zit ook B12 in. Maar ik bedoelde dus meer of mijn vriend B12 zou moeten gaan slikken . Omdat bij hem door de omeprazol misschien een B12 tekort zou kunnen ontstaan. Hij heeft inmiddels zelf al besloten om even te overleggen met zijn HA.
@nina sanders: Dat is eigenlijk vreemd hé want b12 is juist belangrijk net zoals foliumzuur. Injecties gaan ook gewoon door tijdens een eventuele zwangerschap. Bij een zwangerschap verbruikt je lichaam schijnbaar meer b12. Raar dat dat dan in een bijsluiter staat.
Ik heb chronisch verborgen reflux en slik al járen een hele hoge dosis omeprazol. Geen problemen met b12 en ik ben zelfs onlangs nog geprikt
Goed om te horen Regina ! Zie ook dat je zwanger bent, gefeliciteerd! Ik zit inmiddels in ronde 13 en begin gewoon over van alles na te denken of dat er misschien mee te maken zou kunnen hebben... 😁 Zijn vast wel mensen die dat herkennen haha.