Afscheiding en pijn aan anus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Angelic, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelic

Angelic Actief lid

13 apr 2008
    252
    0
    16
    Beste verloskundigen,

Afgelopen vrijdag ben ik bij de huisarts geweest omdat ik last heb van veel witte (niet doorzichtige) gladde afscheiding. de afgelopen paar cycli heb ik rond mijn eisprong last van slijmerige afscheiding waar je draden van kan trekken. Maar deze keer heb ik het niet gehad. Ik heb zelf het idee dat ik donderdag mijn eisprong heb gehad terwijl dit eigenlijk zaterdag/zondag had moeten gebeuren. Mijn cyclus is 26 dagen en de eerste dag van mijn laatste menstruatie was maandagavond 8 september.

Mijn huisarts die luisterde met een half oor naar het verhaal en zei dat het geen schimmelinfectie is door de structuur van mijn afscheiding en het feit dat ik geen jeuk heb en het er van binnen niet onrustig uitziet. Hij wilde graag een SOA test doen. Ik heb dit toegelaten ookal weet ik dat niet het geval zal zijn. Maar ik ben nu dus geen steek verder wat betreft de afscheiding! Ook heb ik sinds gisteravond een zware druk op mijn anus en lichte krampen in mijn onderbuik. Als ik hier op het forum rondkijk zie ik dat zowel de krampen als de witte afscheiding bij de zwangerschapsverschijnselen voorkomen. Kan het zijn dat ik zwanger ben? Ik heb dit namelijk nog nooit eerder gehad en ben nu nogal in de war... En als jullie aan iets anders denken dan hoor ik dat ook graag! Oh, misschien dat ik er ook bij moet vermelden dat ik in april een miskraam heb gehad. Alvast bedankt!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi angelic,

Ondanks dat het inderdaad word beschreven dat je afscheiding veranderd als je zwanger bent hoeft dit niet. Indien je denkt dat het een zwagnerschap zou kunnen zijn is het verstandig een test te doen. Dit kan indien je volgende menses uitblijft. Toch is een soa test geen raar idee van de huisarts hij wil ook alles uitsluiten.

Imke

Deel Deze Pagina