Hoeveel kindjes zouden jullie graag willen hebben?

Discussion in 'Zwanger worden' started by ariel3, Apr 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ariel3

ariel3 Actief lid

Mar 27, 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Ik vraag me af hoeveel kindjes jullie graag zouden willen hebben? En wat is daarbij bepalend voor jullie keuze?

Edit moderator: Verplaatst naar zwanger worden. De lounge is voor alles wat niet met zwanger worden, zwanger zijn en kinderen te maken heeft.

2. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ik zou graag 2 kindjes willen, echter is bij ons wel van belang of het snel wil lukken ben nu al 36 en of onze donor dan ook weer beschikbaar is , wil wel graag kindjes vandezelfde donor

3. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Eerst maar proberen om zwanger te worden van de eerste, maar als het ons gegund is dan zou ik graag 2 kinderen willen. Ik zelf heb 1 zusje en heb het altijd fijn gevonden om er een te hebben. We speelden altijd samen en nu nog steeds gaan we heel goed met elkaar om en hebben we dezelfde vriendengroep. Heel gezellig altijd. Is natuurlijk geen garantie dat als wij 2 kinderen hebben het ook maatjes zullen worden, maar gezellig lijkt het me wel. ;)

4. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Wij willen 3 of 4 kindjes als het natuurlijk mag lukken.

We hebben 1 prachtige dochter maar een brusje is meer dan welkom, tjha waar van het afhangt ik denk van dat moment. Ik kan nu wel zeggen dat wij 4 kinderen willen maar misschien hebben we na een tweede kindje wel zoiets van het is goed zo ons gezin is compleet.

Verder vind ik het natuurlijk heel belangrijk dat ik mijn kinderen allemaal het zelfde kan geven en dat ze allemaal de mogelijkheid hebben om een goede studie te volgen.

Financieel moet het dus ook kunnen.

Vind het heel belangrijk dat zowel ik als mijn partner allebei het "ja we willen heel graag een beebje" gevoel hebben zoals wij bij de eerste hadden en nu ook hebben voor een tweede.

Maar als het aan mij ligt dus een groot gezin ;)

5. ellyedwin

ellyedwin Lid

Apr 11, 2009
    38
    0
    0
    landgraaf
    hallo dames
    wij houden het bij 2 kids
    we hebben nu een zoontje van bijna 4 en zijn nu voor ons 2 de kindje maar zijn pas begonnen
    is toch altijd leuker als ze met meerderen zijn alleen is ook maar alleen mijn mening dan he er zijn genoeg menssen die niet meer als 1 kindje willen
    maar ik heb ook een broer en een zus en ik vindt het heelemaal super
    groetjes elly

6. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Ik zou er graag 4 willen "hebben"...als het mag lukken, en het hangt ervanaf of we genoeg geld hebben. Ik en mijn twee zussen hebben van onze ouders namelijk een grote spaarrekening 'voor later' gekregen voor o.a. opleidingen..en daar dus ook veel aan gehad! Ik wil onze kinderen dus ook een spaarrekening kunnen bieden, alhoewel ik weet dat geld niet alles is hoor.. ;) maar de liefde zullen ze altijd in overvloed krijgen!

7. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

Feb 2, 2009
    1,095
    0
    0
    we willen 1 kind en in de toekomst mischien nog een 2e maarja eerst moet die 1e nog komen :D

8. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Hier graag twee of drie kinderen, we twijfelen nog.
    Eerst maar eens kijken hoe het bevalt om er twee te hebben.
    Over het financiële gedeelte maken we ons niet zo druk.
    Ik heb nooit een 'grote spaarrekening voor later' van mijn ouders gekregen en ben toch prima terecht gekomen en ben nooit iets tekort gekomen.

9. 4days

4days Niet meer actief

Het liefste zou ik (denk ik) 3 kindjes willen. Een vind ik zo alleen (duh ;) ) en twee vind ik erg cliché. Vier vind ik weer net wat veel, want dan passen we niet meer in een normale auto. Dus drie zou voor mij perfect zijn. :)

10. ariel3

ariel3 Actief lid

Mar 27, 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Ikzelf ben nu zelf zwanger van ons derde kindje. Toch was ik al heel tevreden met 2 kindjes. (met 1 kindje natuurlijk ook hoor, maar ik had het gevoel dat ons gezinnetje toen nog niet compleet was) Maar omdat ik nog jong ben denk ik niet dat dit ons laatste kindje zal zijn (als het meezit natuurlijk) vandaar dat ik me afvroeg hoeveel kindjes jullie graag zouden willen hebben :D

11. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

Dec 5, 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    als ik met niets zou moeten rekening houden, zou ik er wel stuk of 3 willen

maar gezien de economie en het gehaaste leven de dag van vandaag... zal het afwachten worden wat ons gevoel is na de eerste ! liever één kindje alles geven is zo'n beetje mijn redenering... maar dat verandert misschien wel als Menno wat ouder is.

12. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik zou er graag 3 willen en ze 't liefst tussen nu en m'n 30ste krijgen. Mijn man wil er 2, maar we houden de optie voor 3 nog wel even open.
    Eerst maar zien of het lukt en of we inderdaad kindjes mogen krijgen. Waarschijnlijk gaan wij voor onze kids 25 euro per maand sparen zodat ze toch alvast een mooi bedragje hebben voor later en de rest mogen ze er zelf bijverdienen ;)
    'k Vind het wel belangrijk dat we goed voor onze kids kunnen zorgen en de normale dingen die je als kind nodig hebt, kunnen bieden.

13. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    naast isa zou ik nog eentje willen hebben

14. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    wij zouden graag 3 kindjes willen, als het ons gegund is.
    We hebben al 2 schatten van kinderen en zijn nu bezig voor een 3de.
    Financieel maak ik me niet zo'n zorgen over, waar er 2 eten eten er nu ook 3. En als ze straks op school zitten (oke duurt nog even) dan wil/kan ik ook weer fulltime gaan werken, dus dan voorzie ik ook geen grote problemen.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,508
    36,469
    113
    Wij riepen altijd dat we graag 2 kindjes wilden hebben. Nu ben ik zwanger van de tweede en misschien dat we in de toekomst nog wel graag een kindje willen als het ons gegund is. We zijn beiden nog erg jong (24 en 25) en we sluiten dus nog niks uit.

16. Maia

Maia Niet meer actief

ik riep altijd 3-4 maar we hebben nu eigenlijk het gevoel dat er na deze misschien nog 1 komt en dat we het dan wel weer mooi vinden. Dat we hier al enorm van genieten en dat we er daarvoor niet 3-4 nodig hebben. Dus we zien het wel. Op dit moment willen we er 2 als dat lukt en zo niet, zijn we met 1 ook enorm gelukkig!

17. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Ik zou graag 2 kindjes krijgen. Wij hebben al een dochter. Helaas zou het waarschijnlijk bij ons bij één blijven. Ik wil geen heel groot leeftijdsverschil. Ik ben nu bezig met een opleiding en die duurt nog 2 jaar.. en daarbij komt dat wij in een huis wonen met maar twee slaapkamers. De mogelijkheid om te verhuizen zal pas over 5 jaar zijn ofzo..gaat hier namelijk om meettijd en die duurt hier heel lang en we wonen hier eigenlijk wel erg fijn.
    Dus tjaa :(

18. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Nou zoals het nu gaat.. eerst maar kijken of we er 1 kunnen krijgen :D Ik wou voor mijn 30ste klaar zijn, maar weet niet of dat gaat lukken hihi

Liefs,

Sam

19. Jo86

Jo86 Bekend lid

Apr 16, 2009
    658
    0
    0
    Hoi,

Mijn man heeft altijd gezegd dat hij één kindje wilde (hij heeft geen broers of zussen).
    Zelf zo ik er wel twee of drie willen hebben, maar we moeten nog beginnen voor de eerste dus eerst maar kijken hoe dat gaat! (nu wil hij er miss toch wel twee)

Een tweeling lijkt me ook leuk, maar dat valt natuurlijk niet te plannen of wat dan ook :) maar toch leuk om over na te denken! Dromen mag altijd toch?

Groetjes,

Jo

20. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Ik wilde ook altijd 3/4 kids, maar nu ik tegen de 30 loop met nr 1 nog niet eens op komst denk ik dat we het bij 2 houden, of 3 als er een tweeling bij zou zitten (zit in de familie)
    Had nooit verwacht dat het zo lang zou duren om zwanger te worden dat ik het al een wonder zal gaan vinden als we ooit in verwachting zijn. Ik denk dat we dan niet al te lang wachten met de 2e zwangerschap.. Ben als de dood om een oude moeder te zijn, hoewel, mensen schatten mij niet eens 29.. ze zeggen altijd 26-27 dus dat is wel een compliment!
    :D Als ik dan kijk naar onze BNers; Bridget, Tooske, Wendy & Katja zijn allemaal zwanger geweest op hun 30+! Duss..

Share This Page