Parkeer gelegenheid

Discussion in 'Zwangerschap' started by Suusjeuh, Sep 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij zijn thuis aan het dubben of het een optie zou zijn aan de gyn te vragen om een invalide kaart?

Ik ben zwanger van een tweeling, bekken instabiliteit. Heel veel harde buiken. Man werkt gewoon fulltime. Afgelopen vrijdag had ik zo veel harde buiken dat ik bezorgd het ziekenhuis gebeld heb en ik mocht direct langskomen ( Ik kom er momenteel elke week, afgelopen week zelfs 3x in 1 week wegens zwangerschap, hart ritme stoornissen enz ) Ik kwam om 15.00 bij het ziekenhuis, mega druk, het eerste parkeerplaatsje was zo ver lopen dat ik, met mn zorgen om mn harde buiken, dat niet haalde naar de afdeling. Ik heb toen dus mn auto op een invalide plaats gezet, er waren er een stuk of 8 vrij naast de ingang, een briefje op mn dashboard gelegd "Spoedgevalletje gynaecologie" en daarna ook het verzoek gekregen van de gyn komend weekend helemaal niets te doen en op de bank te blijven.

Mn man gaat niet alle controles mee naar het ziekenhuis omdat ik momenteel zo vaak moet, dus ik zit te denken om een kaart aan de gyn te vragen, of dit überhaupt mogelijk zou zijn?

( Die 100 meter is voor mij niet haalbaar zonder last van mn buik nee, bovendien kan ik in mn eentje geen rolstoel pakken in het ziekenhuis wat met mn man erbij wel zou kunnen )

2. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Volgens mij kan je die niet van de gyn krijgen maar moet je die bij de gemeente aanvragen en moeten zij hem indiceren.

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Het verkrijgen van een invalidenparkeerkaart is volgens mij niet bedoel voor iets tijdelijks.
    Je vraagt dit inderdaad bij de gemeente aan, maar hebt hiervoor wel een verklaring van een arts nodig.

Ik denk dat jij je tijdens de zwangerschap toch op een andere manier zou moeten zien te redden..... Echt invalide ben je natuurlijk niet. Al snap ik dat er veel medische problematiek is die maakt dat je nu wel erg beperkt bent.

4. Chels89

Chels89 Bekend lid

Apr 22, 2014
    799
    128
    43
    Je moet daarvoor bij de gemeente zijn en aantonen dat je minimaal de komende 6 maand niet meer dan 100 meter kunt lopen zonder hulpmiddelen, gezien je al halverwege de zwangerschap bent gaat dat denk ik niet lukken. Misschien kan het ziekenhuis je wel helpen dat je op de werknemers parkeerplekken mag staan? Die zijn hier iig ook vooraan. Of hebben ze daar ergens een speciale parkeerplaats voor zwangeren die je nog niet hebt gezien? Dat heb ik wel eens gezien in parkeer garages.

5. Chels89

Chels89 Bekend lid

Apr 22, 2014
    799
    128
    43
    Of zo'n opvouwbare rolstoel huren de komende maanden, in de kofferbak leggen en dan kan je wel zelf in de rolstoel overal heen

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Ja dat zal lekker mild zijn voor je buik zeg, dat ding tillen en dan jezelf vooruit rollen 😂

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    6 maanden, hmm dat is wel een lastig punt ja...

8. Bali2015

Bali2015 Lid

Mar 31, 2015
    99
    1
    8
    NULL
    NULL
    Invalidenkaart moet je idd bij de gemeente aanvragen en krijg je niet in jouw geval. Bij mijn ziekenhuis kunnen ze op de afdeling gynaecologie doorgeven aan de beveiliging dat je daar moet staan (doen ze bij hele snelle bevallingen maar misschien ook wel in zulke gevallen).. Ik zou iig overleggen met het ziekenhuis (al zijn zij niet altijd degene die daarover gaat.. Elke agent/BOA mag een boete uitschrijven als je geen kaart hebt.. Boete is 370 euro.

Succes iig!

9. Chels89

Chels89 Bekend lid

Apr 22, 2014
    799
    128
    43
    Dat is algemeen vanuit de overheid, sommige gemeentes hanteren een kortere termijn maar dan weer 200 meter dus je zou nog even kunnen informeren. Overigens zijn er veel rolstoelen die heel licht in gewicht zijn hoor omdat veel gehandicapten ook minder kracht kunnen hebben in de armen en jezelf vooruit rollen is ook echt niet zwaar, je zou het eens kunnen uittesten bij zo'n uitleenpunt.

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,818
    2,678
    113
    Rijden er geen medewerkers met golfkarretjes rond op het parkeerterrein? Zo niet dan zou ik bij de vrijwilligers in het ziekenhuis navragen of ze je auto voor je kunnen parkeren, of je in de rolstoel vam het ziekenhuis van de parkeerplaats naar de afdeling willen rijden.

11. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

Aug 22, 2013
    1,296
    2
    38
    Vorige zwangerschap ook flinke bekkeninstabiliteit, Had een rolstoel ivm ik amper kon lopen. Manlief moest iedere controle mee ivm ik geen auto meer mocht rijden ivm scheef trekken van mijn bekken.

12. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Heeft jullie ziekenhuis geen zwangeren parkeerplekken?

13. Daaantje

Daaantje Actief lid

May 25, 2014
    119
    5
    18
    NULL
    Ik zou eens informeren bij je gemeente. Miss kunnen ze een tijdelijke invalide kaart afgeven zonder keuring maar door een verklaring verloskundige. Bijv tot 2 weken na je uitgerekende data... succes!

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Nee geen karretjes. En de vrijwilligers zijn te oud om
    M'n sleutel aan te vertrouwen en bovendien ben je dan al binnen dus helaas is dat geen handige optie.

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,669
    5,709
    113
    Vervelend he! Ik kon gelukkig vaak vervoer regelen anders was het niet te doen. Maakte mij ook gigantisch druk of we wel konden oarkeren als ik zou bevallen. Succes hopelijk vind je een oplossing!

16. amy2015

amy2015 Bekend lid

Feb 23, 2015
    528
    234
    43
    Bij ons ziekenhuis mocht ik destijds op de verloskamer plekken staan misschien informeren of deze plekken er ook zijn? Succes nog de komende periode!

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Ja 't is onhandig he? Als we samen gaan, dan kan ik of binnen in een stoel stappen, of hij zet me af bij de deur, maar ik ga ook vaak alleen naar het ziekenhuis, maar momenteel is het gewoon bal en ga ik echt ziekenhuis in en uit. Vorige week 2x, deze week 3x, daar kan hij niet altijd voor vrij nemen. Komende week ook weer 2x. Zelf rijden is gelukkig geen enkel probleem, zolang ik zit is mn buik redelijk rustig, zodra ik beweeg is 't hard... Ach, we zullen maar denken 't is van voorbij gaande aard, over een week of 15 zullen de buik problemen vast een stuk minder zijn :)

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Er is hier 1 plekje voor verloskundige en geen voor verloskunde helaas... Ook geen zwangere plekken etc... Wel heeeeeel veel invalide plekken die ook nog meestal vrij zijn maarja daar staat dus een boete van minimaal 150 euro op..

19. happiness72

Jun 30, 2013
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo Suusjeuh,

Hopelijk gaat het snel beter met je want de zwaarste periode van je zwangerschap moet nog komen. Hoe groot is je buik?
    Ik ben 1,5 jaar geleden bevallen van een tweeling (38 weken) beide babies ruim 3 kilo per baby. Ik heb altijd gesport dus heb de buik en het gewicht (30 kilo aangekomen) goed kunnen dragen en kon ook prima lopen. Heb alleen de laatste weken erge last van het bekken gehad wegens het gewicht en 2 placentas.
    Ben nu 29 weken van een baby en voel mijn bekken weer omdat de tweeling mij goed heeft "uitgewoond"😂😂😂
    Maar deze zwangerschap is veel lichter qua gewicht dan de vorige.
    Ik ben benieuwd of ze je naar een zwangerschaps fysio sturen of iets dergelijks ivm je bekken.

Groetjes😊

Share This Page