Hoe verliep jullie miskraam?

Discussion in 'Miskraam' started by Kuipersl, Apr 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

Aug 24, 2007
    421
    0
    16
    Mag ik jullie ervaringsverhalen vragen? Ik heb maandag gehoord dat de echo met 6 wk 7dg niet goed was. Een vruchtzakje zonder vruchtje.
    Woensdag heb ik veel bloed verloren met stolsels en slijm, had ik wat pijn in mijn rug en buik. Niet overdreven allemaal. Vanmorgen werd ik wakker met heel minimaal bloedverlies, geen buikpijn oid. Dit heeft de hele dag zo aangehouden. Ik heb geen idee of ik het nu al achter de rug heb of dat het ergste nog moest komen. Hoe ging het bij jullie?

2. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

Apr 14, 2010
    775
    0
    0
    Hoi,

Wat ontzettend vervelend dat je slecht nieuws te horen hebt gekregen en dat je een miskraam hebt gehad.
    Helaas hier het zelfde verhaal, maar dat heb je al kunnen lezen in mijn eigen 'post' ..

Mijn 1e miskraam verliep ongeveer het zelfde als bij jou beschrijving. Alleen verloor ik helemaal geen stolsels, alleen heving bloedverlies de 1e dag en erge rugpijn.
    Daarna ook gewoon een soort menstruatie (licht net als anders) en daarna was het 'klaar'..

Denk dus dat dit wel alles was wat je nu hebt gehad en dat is al erg genoeg .. Sterkte met alles!

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Afgelopen zaterdag een miskraam gehad bij 7 en een halve week. Vruchtje leefde wel, maar had de grootte van 6 weken (liepo dus achter). Vrijdag begon ik te vloeien. Zaterdag overdag heb ik met behoorlijke krampen rond gelopen, die in de avond overgingen in 'echte' weeen. Heb echt jankend boven de pot gestaan zoveel pijn. De kramp kwam echt om de zoveel minuten. Rond een uur of 22:00 hield het op. Ik wist dat het klaar was. Ik ging naar het toilet, voelde iets glippen en hoorde een grote plons. Twee stukken 'vlees' van zo'n 5 cm doorsnede. De twee dagen daarna nog 'na-weeen' gehad met veel stolsels. Nu nog 'gewoon' ongesteld.
    Ik vond het echt een hel. (en je staat nadien nog met lege handen ook... erg zuur)

4. aggy

aggy Bekend lid

Jan 15, 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Ik had ook een leeg vruchtzakje. Alleen bleef het bij mij bij wat krampen en bruinverlies. Ik ben dus ook gecurreteerd na 2 weken. Als ik dat bij jou zo lees denk ik dat het er bij jou wel zo uitgekomen is. Sterkte!

5. Shaida

Shaida Bekend lid

Dec 23, 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    mijn ervaring was ook soortgelijk. Eerst bloedverlies en daarna de weeen gekregen. in totaal bijna 2 dagen weeen gehad. 1ste dag kwam het vruchtje en tweede dag vruchtzakje. dag daarna heb ik alsnog een curretage gehad, dus echt ongesteldheid werd het daarna niet meer.

heel veel sterkte

6. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Het begon met bruinverlies. De dag er na hield het even op!
    Daarna voelde ik weet iets. Weer bruin verlies met een beetje helder rood bloed.
    Kort daarna stond ik op en voelde ik me eigenlijk gewoon leeg lopen! Heel apart gevoel.
    Ik had niet direct krampen, die kwamen 10 min later.
    Na ruim een uur kreeg ik echt heftige buikpijn.
    Om 11 uur kreeg ik de eerste bloeding en om 18:30 ben ik het vruchtje verloren en daarna was de pijn ook weg en het bloeden heeft nog 2 dagen aan gehouden.

7. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    4,585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Wat een vervelend nieuws voor je! Ik heb 3 weken geleden een miskraam gehad met 6w1d. Het kwam bij mij spontaan op gang. Op donderdag avond bruin verlies. Vrijdagochtend niets meer. Vrijdag avond weer bruin verlies en zaterdag ochtend niets meer. Zaterdag avond zette het door met ook helder rood verlies. Zondag de hele dag best heftige krampen gehad (was blij dat de HA me daarvoor gewaarschuwd had, het is echt wel heftiger dan de normale ongi-krampen). Toen nog bijna een week steeds minder verlies tot het uiteindelijk stopte. Twee en een halve week later nog een keer een kv test gedaan en die was echt spierwit, ik ga er nu dus vanuit dat alles "schoon" is.
    Ik hoop voor jou dat het "lichamelijke" snel over is, en dan proberen de draad weer op te pakken. Sterkte ermee.

8. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

Aug 24, 2007
    421
    0
    16
    Ik dacht dat ik het gehad had, maar......... Ik had dus woensdag veel bloedverlies en stolsels. Donderdag de hele dag eigenlijk weinig bloed en ook geen pijn. 's Middags nog de gynaecoloog gesproken die zei dat ook hij dacht dat het ergste wel geweest moest zijn en aanbood dat ik naar het ziekenhuis kon komen voor een echo. Dit aanbod heb ik afgeslagen want het ging prima. Tot een uur na het gesprek: ik kon nog net het toilet halen en belandde in een compleet bloedbad. Nog steeds eigenlijk geen noemenswaardige pijn, maar wel enorme stolsels en veel bloed. Dus met zo'n angstig trillend stemmetje de gynaecoloog teruggebeld en gevraagd of ik alsnog kon komen. Bij de echo bleek dat het vruchtzakje ondertussen verdwenen was, maar dat er nog wel veel bloed zat. Dat heb ik gemerkt de volgende dagen en nu nog steeds...
    Emotioneel allemaal. Ik wist al dat het niet goed was, ik wist ook dat de miskraam aan de gang was maar toch vond ik het enorm confronterend om op de echo te zien dat er écht niets meer zat.
    Nu is het weer afwachten. Dinsdag staat de volgende afspraak gepland...

9. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    4,585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Heel veel sterkte meid!

10. niki86

niki86 Fanatiek lid

Jan 30, 2010
    3,635
    524
    113
    Ik kreeg in week 4 ineens een enorm zeurend gevoel in mn onderbuik,rug en bovenbenen..en kort daarna ging het bloeden. Heb niet echt flinke weefsels gezien maar het was wel meer en ook wat donkerder dan een ongi..nu 4 dagen later is het geloof ik een beetje opgehouden maar het zou zo maar goed kunnen dat het weer begint straks..dat weet ik niet.

Share This Page