Afscheiding na curretage

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by sennadesi, Mar 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sennadesi

sennadesi Lid

Jan 31, 2008
    53
    0
    0
    Groningen
    hoi,

Begin januari ben ik bevallen met 15 week, en 27 februari ben ik nog gecurreteerd aangezien ik nog wat weefsel in mijn baarmoeder had zitten.
    Ik was vrij snel van het vloeien af en kreeg al snel weer witte afscheiding en zelfs slijmig (aangezien dat op je vruchtbare dagen wijst).
    Nu ben ik eergister ff wezen winkelen en kreeg buikkrampen alsof ik ongesteld moest worden. Eenmaal thuisgekomen niks aan de hand maar in de avond ging ik onder de douche en had ik bruine afscheiding, maar nu is het weer gewoon wit.
    Ik ben vanaf januari ook nog steeds niet ongesteld gweest, maar nu is mijn vraag waar komt die ene dag bruine afscheiding weg? En hoe snel zou het kunnen zijn dat ik zwanger kan raken?
    We hebben geen tijd meegekregen om te wachten om weer zwanger te worden. En hebben ook al een aantal keer gevreeën.
    We willen wel weer heel snel zwanger worden.

Hopelijk kunt u mijn vraag beantwoorden.

groetjes Sen

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi sen,

na een curettage is je lichaam ook even van slag daardoor kan je cycles onregelmatig zijn. en totaal anders dan je van je zelf kent. We tellen de dag van de afkomt van het vruchtje als eerste dag van je laatste menstruattie dus in principe kan je dan na 4 weken weer ongesteld worden. Dit kan maar hoeft dus niet. SOms kan het wel een half jaar tot een jaar duren voordat je cylus weer als vanouds is. Dit betekent niet dat je niet zwanger kan worden, je eerste eitje kan direct bevrucht worden of al zijn. Dus houd het even in de gaten.
    Je mag weer snel zwanger worden maar omdat je cycles anders kan zijn word het vaak aangeraden te wachten tot dat je je eerste menstruatie weer hebt gehad.
    Imke

3. sennadesi

sennadesi Lid

Jan 31, 2008
    53
    0
    0
    Groningen
    Dus heel misschien kan die bruine afscheiding wel een innestelingsbloeding zijn? Aangezien ik niet weet wanneer ik dus een eisprong gehad heb.
    Het is niet zo dat ik me er zelf gek mee wil maken, wil natuurlijk wel snel weer zwanger worden maar het is meer even iets om er rekening mee te kunnen houden dat het dus evt mogelijk is dat mijn eitje al bevrucht kan zijn? Het is mogelijk?
    Ik dacht nl meer dat het na een curretage wel even kon duren ( maar het was geen volledige curretage)
    Maar ik hou het in de gaten. Heb verder nog nergens last van. Alleen ontzettend veel honger, kan wel door blijven eten maar verder nog geen verschijnselen hoor. Dus denk dat er niks aan de hand is en dat ik straks wel ongesteld wordt.
    Groetjes senna

4. sennadesi

sennadesi Lid

Jan 31, 2008
    53
    0
    0
    Groningen
    Ben ongesteld geworden dus mijn vraag is beantwoord.

Share This Page