slijmprop/vruchtwater?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kathy, 25 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Even een vraag, de slijmprop is dit echt een grote prop slijm of kan dit ook aan de vloeibare kant zijn.

    Zonet is er iets uit me gelopen (sorry voor de beschrijving) maar weet niet goed wat het zou zijn. Het was niet zo heel erg veel, maar toch genoeg om m'n slip nat te maken. Toen ik op toilet zat is er nog een beetje uit me gelopen.

    Iemand met dezelfde ervaring?
     
  2. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik had net de VK gebeld en moest van haar gaan klokken ik hang op ga naar de wc en verlies mijn slijmprop...
    hier was het(sorry voor details) slijmslierten met bloed bij het afvegen :oops: zeg maar beter kan ik het niet uitleggen, maar ik wist meteen dat het nu echt ging beginnen.

    Hoop dat je hier wat aan hebt...succes!
     
  3. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik dacht ook eerder dat de slijmprop er zo uitzag.

    Dit is ook voor mij nieuw, ook al is het m'n tweede kindje. M'n dochter is geboren via een geplande keizersnede en heb dit dus nog nooit meegemaakt.

    Maar als er nog mensen zijn met ervaringen of die weten wat het wel is of een idee hebben, hoor ik het graag.
     
  4. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ik heb het ook en volgens mij komt dat door de baarmoedermond die aan het weken is... dan kun je slijm verlies hebben..
    Ik heb af en toe ook grote proppen...
     
  5. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Het zijn geen proppen.

    Heb zonet nog 2x 'vocht' verloren. Het komt er in kleine stroompjes uit. Zou het dan toch vruchtwater zijn?
    Als dit het geval is, moet ik dan ook naar het ziekenhuis of moet ik wachten tot ik toch enige vorm van weeën heb?
     
  6. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Dat ligt er volgens mij aan of je kindje ingedaald is
     
  7. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Stroompjes, is het helder van kleur (als water?)

    Dan zou het best vruchtwater kunnen zijn! Ik zou sowieso even bellen, want als je vliezen echt gebroken zijn moet je kindje binnen 48 uur geboren worden.

    Spannend hoor!
     
  8. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Kathy,

    ik zou het even proberen op te vangen, in een verbandje..
    Als dit 'zoetig' ruikt is dit ws. vruchtwater.

    Ik ben gisteren de laatste deel van de slijmprop verloren. Was niet een prop o.i.d. wat je veel hoort, maar enkele sliertjes, wat ook vrij dun was.
    Zat een klein beetje oud bloed aan..

    En anders de VK bellen!
    Liever 1x teveel dan te weinig!
     
  9. Tamara1983

    10 apr 2007
    18
    0
    0
    horeca
    Zeeland...zeeuws vlaanderen
    Hoi Kathy,

    Toen ik mn slijm"prop" verloor voelde ik er echt iets een soort van "uitschieten" er zat echt druk achter (sorry voor de vreemde uitleg) :oops:

    Had het toen nog niet door maar toen ik recht ging staan liep er dus allemaal vocht langs mn benen, ik dacht eerst ik heb net geplast hoe kan dat nou, dus ik was niet echt snel om te begrijpen dat het vruchtwater was toen het echt bleef lopen ging er pas een lampje branden.

    Dat was om kwart over 10 's avonds en was de volgende morgen om 9 uur in het ziekenhuis (we hadden wel even gebeld) en hij is 's avonds om kwart voor 8 dan eindelijk geboren.

    Succes ermee!

    Groetjes Tamara
     
  10. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm op de zw-gym dinsdag.. werd uitgelegd dat vruchtwater is als plassen wat je niet kan ophouden
    dus dat het er gewoon uitloopt
    danwel af en toe wat druppeltjes.. danwel een stroompje

    en inderdaad dat je het moet opvangen... zou helder moeten zijn evt. met wat vlokjes huidsmeer

    en als het dan ingedaald is.. kun je rustig ermee blijven lopen
    is het kindje niet ingedaald.. dan zou je op bed moeten gaan liggen en de vk bellen.
    weet je niet of het is ingedaald.. dan ook de vk bellen.

    de slijmprop was inderdaad volgens haar slijmerige sliertjes met wat bloed
    ook geen reden voor paniek maar wel een vies praatje.

    beide gevallen kon het volgens haar nog wel even duren voor het kindje echt geboren werd maar zijn het wel de eerste tekenen.

    poe.. vraag me af of ik het nog weet als ik er straks zelf last van heb :)
    dat vroeg ik me tijdens die les al af.. en het gevoel dat ik het dan echt niet weet.. is nog niet minder geworden.

    anywya.. haar grote advies was "als jij vindt dat het nodig is.. BEL die vk
    daar is ze voor.
    en als jij denkt "ik heb paniek" en de vk schuift het af.. gewoon net zolang doorzeuren tot zij vindt dat je paniek hebt.
    jouw lijf.. en een vrouwenlijf weet vaak (al dan niet onbewust) dondersgoed wat er aan de hand is."

    aldus de stoere praat van een in de 50 zijnde moeder en bijna oma die ons de zw-gym geeft :)
     
  11. Debby18

    Debby18 Actief lid

    2 apr 2006
    317
    0
    0
    Ik heb niks gemerkt van de slijmprop, heb 'm ook niet gezien. Vruchtwater kwam er in golven uit. Beetje opvangen en er aan ruiken. Vond het een weeïge-sperma-achtige geur. En natuurlijk even je verloskundige bellen.

    Succes!

    Liefs xxx,

    Debby
     
  12. Nienke

    Nienke Bekend lid

    2 mrt 2006
    726
    0
    16
    Toen ik bij mijn vorige zwangerschap de slijmprop verloor, wist ik zeker dat het de slijmprop was. Het was helder/doorzichtig wat harder/taaier slijm met dunne, rode sliertjes bloed. Een dag later verloor ik een groter deel. De bevalling liet nog 4 dagen op zich wachten nadat ik 'm kwijt was en ik heb de gyn er niet voor gebeld.

    Spannend hoor Kathy! Wie weet is het wel vruchtwater/slijmprop. Hopelijk heb je wat aan alle kleurige omschrijvingen (en wat nou vies praatje... het is allemaal van jezelf/kindje hihi!) Heb je al met de vk gebeld? Veel geluk meid!

    x Nienke
     
  13. meisje2000

    meisje2000 Actief lid

    18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Probeer eens heel hard op je hand te blazwn.
    Je doet je mond op je hand en heel hard blazen zonder dat er lucht ontsnapt.
    Komt er dan vocht dan is de kans groot dat het vruchtwater is zoniet is de kans klein.
    Dit foefje heb ik van mijn verloskundige toen ik zwanger was omdat ik ook dacht dat ik vruchtwater verloor.
    Dit was niet het geval.
    Anders gewoon even belen en dan komen ze eventueel langs om het te controleren.
    En inderdaad even wat opvangen in een maandverbandje zodat je het zelf en eventueel de verloskundige het kan zien en ruiken. sterkte
     
  14. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Het was dus vruchtwater ;)
     
  15. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Gefeliciteerd!
     

Deel Deze Pagina