Hoi Allemaal, Ik ben vandaag weer ongesteld geworden en ga nu naar ronde 10... Zijn jullie, als jullie ongesteld worden, ook wel een bang dat er misschien iets mis is met jou of met je vriend/man. De laatste 2 rondes heb ik er een anstig gevoel bij...misschien stel ik me wel erg aan (er zijn er een heleboel die veel langer bezig zijn en ben pas 22) maar ben benieuwd of jullie dit ook wel eens hebben?
Ik zit pas in ronde 2, maar heb dat nu al! Vooral omdat ik nogal dun ben (nee, geen eetstoornis), en m'n vriend heel intensief heeft gedaan aan wielrennen. Ik hou mezelf dan voor: we blijven gewoon proberen, en we zien wel...
Zit al in ronde 29 en heb ook nog eens me leeftijd tegen! Baals als een stekker! En ben DOODBANG dat het niet meer zal gaan lukken! Duimen meiden! Wens jullie heel veel suc6! Liefs Marjo
Hoi Serden, Het is heel normaal dat je dat gevoel hebt. Dat hebben wij ook. En wij denken eraan om na deze ronde bij de huisarts langs te gaan. Zij kunnen ons onderzoeken en erachter komen of er wat is of niet. Tot die tijd zal je altijd een vraagteken hebben. Wij proberen ons rustig te houden door positief te denken, anders ben je er constant mee bezig.
precies lyst zoiets hadden wij ook...hihi wat raar eigenlijk he...en ik was wel eens bang door de pil heen zwanger te raken..nou ik vind het knap als het lukt hihi jeetje muuske dat is ook wat...ronde 29....en ik maar zeuren..heb jij al wel eens overwogen om naar de dokter te gaan? nou, ben blij dat ik niet de enige ben...er bekruipt mij iedere maand dat het niet lukt steeds een angstiger gevoel...ik heb dinsdag een vervolg afspraak bij de dokter staan voor wat uitslagen toen ik daar voor het eerst was zag ze (ja heb er 'gelegen') dat mn baarmoeder wat gekanteld lag....maar goed ik wacht wel af...
ja precies Enise....we willen ook positief blijven....ben ook naar de dokter gegaan omdat ik van het gevoel af wil wat ik heb..zodra ik weet dat alles oké is heb ik er toch een rustiger gevoel bij denk ik...
Yep, zeker als er weer een nieuwe ronde aanbreekt. Mijn duivels zitten er ook weer aan te komen en dan gaan we dus voor ronde 7..... Echt balen..... Zeker als je hoort dat mensen binnen 2 of 3 manden hup meteen zwanger zijn. Wil er ook niet aan denken dat er iets mis is maar soms zegt dat kleine vervelende stemmetje in mijn hoofd dat wel. We houden nog even vol en anders gaan we begin volgend jaar naar de huisarts.
ronde 22 en nog PCO hebbend, maakt t me heel bang.....ik zit al 13 maand aan hormonen om zwanger te worden...
Hi Serden, Hier hetzelfde. en iedereen maar zeggen " je moet er niet zoveel mee bezig zijn" JA HOE DOE JE DAT? ik ben ook zoooo bang dat het ons nooit zou lukken. wij zijn nu in ronde 7 bezig (nod is morgen) we hebben ons voorgenomen dan nog 2 maanden te tempen en daarna (ik hoop niet dat het nodig is) toch maar eens langs de dokter te gaan. een vriendin van mij, die al 2 jaar! bezig is vertelde dat ditlaatste zeker nodig is voor de dokter iets wil/kan betekenen. nou suc-100 iedereen! Liefs Roshi
jeetje zeg...wat een verhalen allemaal... bij mij in mn omgeving wordt zo langzamerhand ook iedereen binnen 1 tot 3 maanden zwanger! ik ben als eerste gestopt met de pil en iedereen is me voor....ben natuurlijk hartstikke blij voor ze maar ik krijg dus wel het idee van: naaaaaaaa hoe kan dat nou zou er is mis zijn met ons.. maar goed als ik zo jullie verhalen is lees mag ik nog niet klagen...
Hoi Serden, Ik heb dat gevoel ook soms. Wij zitten nu in ronde 16. Soms wordt ik er ook best moedeloos van omdat ik ook elke maand gewoon weet dat ik weer ongesteld ga worden. Hou de moed erin en blijf er in geloven. Voor de een duurt het gewoon iets langer dan bij de ander. Je moet ook niet denken dat het raar is, ookal wordt er soms wel zo tegenaan gekeken door sommige mensen, maar 1 jaar tot zelfs 2 jaar doen over een baby schijnt toch normaal te zijn. Groetjes Vanilia
Hoi Vanilia bedankt dat geeft me toch weer een beetje hoop...ik betrap mezelf er ook wel op dat ik alleen kijk naar vrouwen die snel zwanger worden terwijl er natuurlijk ook heeeeel veel zijn die er veel langer over doen....ach ik draaf soms een beetje door wil het soms gewoon te graag....je geduld wordt lekker op de proef gesteld en ik ben al zo lekker geduldig...maar je hebt het zelf niet in de hand en dat is denk ik frustrerend...
Dat is ook zo, we zien inderdaad alleen maar in ons hoofd stellen bij wie het binnen een paar keer 'gelukt' is. Zij kunnen daar ook weinig aan doen en wij kunnen er ook weinig aan doen dat het bij ons iets langer duurt. Wat je vooral niet moet doen is je zorgen gaan maken en allemaal gekke dingen gaat bedenken waarom het niet lukt. Ik ben vandaag bij de gynaecoloog geweest en heb een inwendig onderzoek gehad. Alles was goed en mijn ei stond zelfs op springen. Mijn man is voor een zaadonderzoek gegaan en we krijgen de uitslag volgende maand. Tja waarom lukt het dan elke keer niet denk je dan. Tijd en geduld denk ik. Succes. Groetjes Vanilia.
bij mij heeft het langer als 2 jaar geduurd voordat ik zwanger werd! We zijn toen naar het ziekenhuis gegaan om te beginnen met de onderzoeken. Ik moest terugkomen waneer ik weer ongesteld was zodat we konden beginnen met medicijnen zodat ik regelmatig ongesteld werd( was dus heel onregelmatig). nou ben nog steeds niet ongesteld geworden! geef de hoop dus niet op! ik moet er wel bijzeggen dat ik altijd gerookt heb en 3 maanden voordat ik zwanger werd ben ik gestopt misschien dat dit ook geholpen heeft..
Hi ,ik kan ook aan niks anders meer denken sinds de pil de deur uit is 3 maand geleden. Moet eerst nog natuurlijk ongi worden maar klus gewoon door. Ben bang dat het niet van zelf op gang komt en ik moet nog wachten tot mn ha me doorstuurt. Maar ik wil en kan niet wachten. Ben ook zoooo ongeduldig! Was ik maar zo relaxed als mn vriend die ziet het allemaal wel en is er veel minder mee bezig. Heb in gedachten kamertje al ingericht en namen bedacht. Hebben jullie dat ook? Of draaf ik echt door. Gr herma
Ik ben er niet bang voor maar heb er ook geen reden toe. De meiden in mijn omgeving die binnen no time zwanger waren, zijn niet aan de pil geweest. Dat kan dus ook meespelen, dat dat rotspul je lichaam van streek heeft gemaakt. Ik kan me wel voorstellen dat je bang bent of twijfeld. Maar de meesten worden toch wel binnen een jaar zwanger. Dat zou je eigenlijk gewoon af moeten wachten. En over dat verhaal van temperaturen, moet dat ook als je gewoon regelmatig ongesteld bent? Want dan heb je sowieso een eisprong, toch? Dus dan heeft temperaturen geen zin, want dan wijst het niks uit. Als ik nu onzin zit te typen, verbeter me dan...
ik heb ook het gevoel dat er iets niet goed zit....wij zitten nu in ronde 8, maar zijn al een jaar bezig. mijn cyclussen zijn steeds langer geworden. ben vorige maand begonnen met ovulatietesten, en dat maakt mij een stuk rustiger....omdat ik dan weet wanneer mijn ei komt en we kunnen gaan klussen. de volgende ochtend temp ik dan 37,1/37,2 en dan weet ik helemaal zeker dat mijn ei is geweest en dat we ons best weer hebben gedaan. ik heb 2 oktober mijn nod.......dat betekend dat ik eindelijk weer eens een cyclus ga krijgen onder de 40 dagen. een hoop mensen vinden dit onzin maar mijn gevoel zegt toch dat die pil mijn hormonen vreselijk in de war heeft gebracht, en dat het daarom zo lang duurd met zwanger worden. sinds april heb ik ook vreselijk veel last van pukkels gekregen. als het bij ons in december nog niet gelukt is gaan we in het nieuwe jaar naar de gyn. groetjes silvana
@ Serden...zitten al van juni 2006 in de MMM. Zijn nu 4 mislukte IUI's en 3 mislukte ICSI's verder. Nog 1 te gaan! Maar de angst wordt steeds groter! Liefs Marjo
jeetje! pfff vind het knap dat je de moed er in ieder geval in houdt...ik kan begrijpen dat je bang bent ja... ik hoop voor je dat het snel mag lukken!