Lieve forumlezers, Tijdens mijn eerste zwangerschap is er in de 20ste week ondekt dat ik antistoffen in mijn lichaam heb. Helaas washet niet meer mogelijk om de wel bekende anti d prik te krijgen. Want dit had geen zin meer. Die prik help verkomen en niet genezen. Nu ben ik dus bevallen van een rhesus baby. Nu bijna 15 maanden veder denken wij over een 2e gup na. Nu moeten wij naar het LUMC om daar naar de speciale poli te gaan. Wie heeft hier ervaring mee? Hebben jullie veel miskramen gehad? Wat kan ik verwachten? Liefs missas.
jeetje wat heftig.. ik ben rhesus negatief en zoon is positief. maar hebben ze geen bloed afgenomen in het begin om het te controleren? die prik moet je idd in de 16de week krijgen (dacht ik) en dan na de bevalling nog een. maar weet je wel iets over hoe een volgende zwangerschap er uit zal zien, of nog helemaal niks gehoord?
Hoi liniej, Lief datnje reageerd. Wij weten dat het A lastig zal zijn door cyste in mijn eierstokken en B door dat miujn lichaam denk dat de nieuwe baby een indringer is zal het zich afstoten. Hierdoor kunnen wij meerdere miskramen verwachten. Als er dan edn baby blijft plakken zal de baby de antistoffen krijgen en dat zal er voor zorgen dat de baby bloedarmoede. krijgt. Hierdoor kan dan weer zuurstof gebrek in de hersenen verzorgen waardoor de baby een handicap kan krijgen. Al met al een hoop gedoe dus. Die prik krijg je met 30 weken en na de bevalling idd bij mij was dit te laat ik had die antistoffen al bij een vermoedelijke. Eerste miskraam. 4 kinderen van ons zelf zullen we nooit kunnen maken. Liefs missas
Wat raar dat jou verteld is dat het te laat was voor de prikken... Ik heb vandaag de prik gehad (in de 27ste week bloed geprikt en in de 30ste week moest dan de prik). Ik heb er zelf verder geen ervaring mee als je doorgestuurd wordt etc, maar ik denk dat dit alleen maar goed is in jouw geval. In ieder geval heel veel succes!
Ik heb er helaas ook geen ervaring mee. Heb zoals de andere meiden hier ook de prik gehad tijden en na de zwangerschap.