hallo dames na 6 maanden weer de pil te hebben gebruikt hebben we besloten voor ons 2e kindje te gaan.. ik ben dus gestopt met de pil en we zitten nu in ronde 4.. zoals je ziet ben ik onregelmatig ongesteld en heb dus besloten deze ronde te temperaturen.. ............................dag14.....dag15....dag16....vandaag temperaturen zijn :...36.5........36.5.......37..........36.5 ik ga er vanuit dat ik gister een eisprong heb gehad zo te zien aan de temperatuur.. we hebben op dag 11 en 14 geklust.. en weet niet of ik dus op dag 14 ook al vruchtbaar was? ik heb gelezen dat als de temperatuur gestegen is dat de eisprong dan al geweest is en dan is het dus al telaat, maar betekend dit dan dat ik op dag 14 vruchtbaar ben geweest?? hoop op een beetje uitleg hoe het precies werkt met dat tempen.. alvast bedankt
Persoonlijk vind ik het te onnauwkeurig om op basis van 4 keer temperaturen je eisprong te bepalen. Je hebt een hele cyclus nodig om alles als geheel te kunnen zien. Maar het antwoord op je vraag: ja, je bent twee dagen voor je eisprong zeker vruchtbaar. Succes.
hallo ja ik heb vanaf dag 1 getempt.. maar ik dacht dat 4 dagen genoeg was om het aan jullie te laten zien.. ik zal vanaf het begin opschrijven 36.9, 37, 36.7, 36.9, 36.8, 36.8, 36.6, 36.6, 36.6, 36.5, 36.8, 36.4, 36.3 en dan de laatste 4 dagen 36.5, 36.5, 37, 36,5... groetjes
Volgens jouw schema zou je op dag 15 de eisprong hebben gehad. De temperatuur stijgt de dag na de eisprong met 0,5 graden. Als je op dag 14 geklust hebt, zit je goed. Want zaadcellen blijven in je lichaam nog gemiddeld 2-3 dagen in leven.
Bij mij klopte het temperaturen echt niet, kon er niks aan aflezen. Uiteindelijk de ovulatietesten met die smiley gebruikt van clearing blue. Toen kon ik het heel nauwkeurig bepalen. Klussen heeft het meeste effect vanaf 3 dagen voor je ovulatie tot een halve dag erna. Maar sommigen zeggen ook weer dat je het beste gewoon om de dag kunt klussen.
Je kunt pas zeggen dat je ei is geweest als je temp minimaal 3 dagen hoog is.. Je temp blijft dus hoog na je eisprong. Ik denk eerlijk gezegd dat je je eisprong nog niet hebt gehad. Omdat je vandaag weer 36,5 had is het even afwachten wat je temp morgen doet. Misschien is het handig om een account te maken op fertillity friend, dan krijg je een rood kruis op de dag van je eisprong.
Ik denk eigenlijk ook dat je nog geen eisprong hebt gehad... Mijn temperatuur is ook wel eens 1 dagje hoger, maar als hij de dag erna weer laag is, is het nog niet gebeurt. Ik hou mijn temperatuur al een tijdje bij en als ik m'n ei heb gehad, blijft de temperatuur echt hoger.
Op basis van deze reeks is nog geen eisprong vast te stellen. Ik denk eerder dat hij vandaag is. Je ziet wel vaker een piek voor de dag van eisprong, waarna hij daarna weer verder stijgt.
Hallo Bedankt voor de berichtjes Ik zie ze nu pas.. Mijn temp was gister36.4 en vandaag 36.5.. Ik snap het niet meer hoe het werkt.. want als ik een voorbeeld opzoek van tenperatuur op kaart en eisprong dan blijft de temp ook niet hoog. ^ en gaat pas omhoog als het eitje bevrucht is en dat is pas na een dag of 3.4.. Ik zie t wel en anders moet ik ook maar eens ovulatie testen gebruiken... Groetjesss
Jullie hebben gelijk. Hij blijft wel hoog... Dan denk ik idd dat hij niet geweest is.. Ik hou de temp bij en ik zal het wel zien.. Mvg
Bij temperaturen is het belangrijk dat je steeds op vaste tijdstippen doet temperaturen. En dan ook of het liefste voor je s'ochtends opstaat.. Want je lichaamstemperatuur veranderd door de dag heen. Als je bijv net gedouched bent dan is temperatuur ook hoger.. Ik vind het zelf lastig te bepalen, maar dat is mijn mening.. Je kunt ook tevens kijken naar je afscheiding als deze doorzichtig en elastisch is, dan is dit ook een teken dat je in je vruchtbaarste dagen zit! Je zou het samen kunnen combineren?
Hoi.. Ik temp iedere ochtend tussen half 8 en 8 uur.. want dan wordt de kleine wakker.. Voor ik opsta meet ik de temp.. En had erg witte en doorzichtig en draderig afscheiding..
Ik heb zelf temperaturen nooit bijgehouden.. Maar omdat ik een redelijk regelmatig cyclus heb (meestal 24 dagen, soms tot 26) heb ik 1 maand ovulatietesten geprobeerd. Zo heb ik bepaald dat ik standaard op dag 13 (+-) mijn ovulatie heb. Nu ik zwanger ben, klopt het ook nog precies! Mijn bevruchting vond plaats op exact dag 13, dus misschien is dit testen een betere optie, ookal heb je (nog) geen regelmatige cyclus.
Misschien heb je iets aan mijn kaartje toen ik zwanger werd. Ik heb hem bijgehouden in Fertilityfriend. Helaas eindigde mijn zwangerschap in een missed abortion. Je kunt duidelijk het verschil voor en na de eisprong zien. Hij maakte vlak voor de eisprong een dip en schoot omhoog.