Hallo allemaal! Wie heeft ooit een tweede Tese ondergaan? Afgelopen maandag heeft mijn man een Tese in Nijmegen gehad met als resultaat: Geen zaadcellen gevonden.. phoephoe wat was dat een ramp om te horen we zijn er nu nog kapot van. Hij heeft een verhoogd FSH van 20.7 Een laag Inhibine van 10 En verder geen afwijkingen, ook zijn Testosteron was oke. Natuurlijk willen wij de hoop nog niet opgeven en willen we er alles aan doen, voordat wij eventuele andere stappen ondernemen.. Kan men een tweede Tese ook in het buitenland laten doen ? Wie heeft hier ervaring mee? Hoe zet men zo iets in gang? Daar we veel goede verhalen lezen over Belgie en Dusseldorf. Omdat ze daar toch deze behandeling al langer doen. We weten nu nog niet mocht het zo ver komen welke van de twee we zouden moeten kiezen... dus alle informatie over deze is welkom. Alle alvast bedankt voor jullie reactie's, Veronique
hoi veronique Wij hebben twee week geleden de eerste tese laten doen in dusseldorf...je hebt daar nu ook micro-tese..als ik jou was zou ik gewoon een afspraak maken, dr scholtes kan nederlands..dan moet je je dossiers opvragen en meenemen enkijkt hij naar de waardes en kan hij misschien inschatten of een second opinion veel kans van slagen heeft of niet. Misschien mag je hem ook wel mailen met de gegevens! gewoon afspraak maken, dan heb je alles geprobeerd! succes en sterkte...ik vind het heel erg voor jullie dat de uitslag niet goed is, want ooo wat was ik daar ook bang voor! mijn man had een FSH van 17, rest ook normaal!inhibine niet gemeten. liefs liev
Als ik je een plaats kan aanbevelen is het wel het UZ Brussel ( jette) in Belgiƫ! Wij hebben daar onze 2e tese laten doen, helaas was het nieuws niet echt positief voor ons ( onvolgroeide zaadcellen) Maar ze hadden de tese veeeeeel beter uitgevoerd als ons vorig zh. Het zh was ook in babyboom te zien Ik raadt je aan om dan een evt afspraak bij Prof Dr Tournaye te maken. Deze man is echt de koploper van europa op gebied van het mannelijk probleem. Hij is echt een bekende, kundige en hele vriendelijke dokter! Toevallig heb ik hem laatst nog iemand aanbevolen van ons topic en ook haar man zijn uroloog en de gyn hadden gezegd dat dit echt de beste van de beste is. En daar ben ik het volledig mee eens. Hij verteld je ook heel eenvoudig hoe hij erover denk met de evt kansen. Succes meid!
Hoi Liev, Dus jullie zijn meteen naar Dusseldorf gegaan voor de eerste Tese als ik het goed begrijp..? En zoals ik uit je tekst opmaak is er iet gevonden bij je man. Geven ze je van te voren een slagingskans mee want ja ik wil mijn mannettje niet al te veel pijn doen. Een ding weet ik wel hij zal het zeker nog een keer laten doen als het aan hem ligt. We zullen denk ik alleen nu eerst moeten wachten tot hij goed is hersteld van de operatie van afgelopen maandag. Hij moet namelijk over een half jaar terug en dan nog eens over een half jaar iemand een idee of we dit eerst moeten afwachten..? Jullie ook succes met het verdere traject. Liefs Veronique.
ahh wat naar dat het nog maar afgelopen maandag was zeg..pff....echt enorm harde klap zeker? dr scholtes van ivf-centrum dusseldorf gaf een slagingskans en de arts in mulheim (waar ze tese wordt gedaan) ook. Bij ons was de arts in mulheim minder positief..dus niet te blij zijn als Dr s je heel veel kans geeft.Wij hadden 50%/50%.. Ik vond het een heel fijn ziekenhuis enzo en heel kundig en ze hebben dus micro-tese waardoor je 10% meer kans hebt op het vinden van zaad en ze halen biopten uit beide ballen...ik zou ze gewoon mailen voor overleg..heb geen idee hoelang er tussen zo'n operatie moet zitten.. jouw mannetje veel last?? de mijne wel xxx en succes
Hoi hoi Ons wondertje, Hoe bedoel je een betere TEse uitgevoerd...! Bij mijn manlief hebben ze op drie plaatsen een stukje weefsel weg gehaald, aan de rechter kant in dit geval daar dit de stevigste testikel was. Krijg je in Belgie dan wel voor dat ze een tweede Tese gaan uitvoeren een antwoord op, of het zin heeft deze behandeling te doen. Bedankt voor je reactie groetjes liefs Veronique
hoi Liev, Wat fijn dat je direct reageert! Mijn man voelt zich vandaag alweer een stukje beter hij heeft wel nog last met lopen . Natuurlijk was dit voor ons een verschrikkelijk moment toen ze ons het slechte nieuws kwamen vertellen.. we hebben heel wat traantjes gelaten.. Alleen willen we het nog niet helemaal opgeven gezien de positieve verhalen in het buitenland. Ik wist niet dat ze in dusseldorf aan beide kanten een tese doen en wat precies houd een micro-tese in ?? Beterschap voor joun mannetje gewenst en succes, Liefs Veronique.
Ze doen micro tese dus ze zoeken nog verder en meer naar evt zaadcellen. Bij mijn man zijn 6 stukjes weggenomen toen. Wel aan elke kant hebben ze weefsel genomen. Ja Dr Tournaye is heel duidelijk daarin. Hij geeft aan hoeveel kans hij acht op succes. Dat vond/ vind ik heel fijn aan hem. xxx
het is een afschuwelijke klap heh meid! Ik moet zeggen de 2e keer was mijn man heel rustig en vroeg me aub niet te huilen. Wat in jette ook evt mogelijk is ( al weet ik niet of jullie dit ooit zullen willen) is dat je een tese -icsi kunt laten doen op dezelfde dag met evt donorzaad als back up. Dus stel dat er weer niks ( bruikbaars) gevonden word dat de eicellen met donorzaad bevrucht kunnen worden.
Hallo Ons Wondertje, en alle andere lezers, Bedankt voor je reactie, we hebben vandaag besloten om een gesprek aan te gaan in Nijmegen om onze vragen te stellen die we nog hebben, indien we daar niet verder komen heeft mijn man al gezegt dat hij zowiezo nog verder wilt of in Dusseldorf of in Belgie. Hij zegt ik wil er echt alles aan gedaan hebben voordat we er ons bij neerleggen ik ben heel trots op hem want hij moet daar toch maar gaan liggen. Ook zegt hij, vindt ik zelf ook dat de micro-tese vermoedelijk de laatste optie zal zijn voor te kijken of er bij hem zaad gevonden kan worden, we hopen het zo. Gelukkig lezen we veel goede verhalen hierover en hopen dat dat voor ons ook is weg gelegt. We geven de moed nog niet op op een wonder wat dat zou zonde zijn, gelukkig kunnen we samen heel goed over praten, en blijven we positief denken. We zijn op dit moment heel benieuwd naar de tijd dat we moeten wachten voor een eventuele behandeling zeker gezien het feit dat de operatie pas begin deze week is geweest. Heel veel liefs Veronique.
Hallo Annaattje. Danke voor je reactie! Ik lees dat jullie ook een Tese achter de rug hebben.. Waar hebben jullie deze laten doen, wij in Nijmegen. Wij hebben er ons nog niet helemaal bij neergelegt. We denken aan een second opinion in het buitenland, en dan in de vorm van een micro-tese mits mijn mannetje daarvoor in aanmerking komt. Eerst nog een eindgesprek in Nijmegen maar denk dat ze daar niet veel meer voor ons kunnen betekenen. Jullie succes gewenst voor september! Groetjes Veronique.
Mijn man heeft tese in gent gehad Zijn ze een stuk verder dan in nederland. Maybe iets voor jouw mannetje
Hallo Anaatje en alle andere lezers, We denken op dit moment na over dusseldorf want als het goed is wat we tot nu toe hebben begrepen op het forum wordt de man in Mulheim behandeld. En daar doen ze ook eventueel een Micro-Tese zie ook de onderstaande snelkoppeling. http://tese-behandeling.nl/tese-micro-tese.html Liefs en groetjes Veronique
Wij hebben ook tese in Nijmegen gehad. Onder begeleiding van een lieve arts dr. Wolderingh en dr. Kremer. Bij onze eerste zoon hadden we van te voren een Tese en is weefsel ingevroren. Bij onze eerste poging zijn er maar 7 zaadjes gevonden na ontdooing, blijkbaar genoeg, want de eertse icsi/TEse behandeling was ik meteen zwanger Voor een tweede kindje hadden we geen rietjes meer en hebben we een verse icsi/tese gedaan. Weer meteen zwanger maar helaas een leeg vruchtzakje. Na een half jaar gingen we het nog eens proberen. We hadden nog 1(!) rietjes met weefsel uit de vorige behandeling. En een wonder of niet, weer zwanger en nog wel van een tweeling! Ik ben van mening (na mijn ervaring) dat je meer kans hebt als het zaad eerst ingevroren is. Zo blijven na ontdooien de "echt die-hard jongens (of meisjes)" over... Ik wens je heel veel geluk met de Oektocjt naar het "juiste". En dat die grote wens maar gauw uit mag komen. Je mag me altijd vragen stellen als je wilt!
Is er aanleiding om te denken dat een 2e TESE wel positief resultaat zal geven? Ik zou wel de verzekering navragen of ze een 2e TESE wel vergoeden, ze kunnen erg moeilijk doen. (zorg dat je alles zwart op wit hebt, dus doe het via de mail en niet via de telefoon) Kom trouwens gezellig meekletsen in het Geen zaadcellen topic Veronique. Hier zitten meer dames die met dit traject bezig zijn. @Macy: je was op dezelfde dag als mij uitgerekend en bent 4 dagen later bevallen, grappig! Wat een rijkdom.
Hee Dreamer, En dan ben ik ook nog eens ingeleid op 38+1. Had anders denk ik de 40 weken volgemaakt met mega dikke buik. Ik kon op het eind echt niks meer... Maar wat je zegt, het is een rijkdom, een groot en gezond gezin! Met 5% kans op een kindje. Dit hebben we nooit durven dromen!
Is er iemand die ervaring heeft met een Micro-Tese....? Komende vrijdag heb ik een bel afspraak in Mulheim deze werken samen met Dusseldorf. Hier nogmaals de snelkoppeling: http://tese-behandeling.nl/tese-micro-tese.html Heel veel liefs Veronique.