Ik heb 3 ks gehad en laatste 2 waren gepland. Ik vond het wel fijn dat je je eigen kunt voorbereiden. En alles gaat wat rustiger eraan toe dan bij een spoedks, die had ik bij de eerste. Nadelen tja het is een operatie.
Hoe lang was het herstel en hoe ging dat met al een kind in huis? Hier ook bij de eerste een spoed sectio ghad
Bij de tweede ks was de oudste al wat ouder dus dat scheelt veel. En toen mijn man bleef 2 weken thuis, dus 1 week na ontslag uit het zh. Het herstel van de tweede ks ging beter dan de eerste en derde, maar dat is toch per persoon en per keer verschillend. Heb ook na ontslag uit het zh 10 dgn kraamhulp gehad. Bij de tweede en derde ks
Heb binnenkort mijn 3e,1e was niet gepland 2e en deze nu wel... Voordeel,tja je weet wanneer je kindje komt en het nadeel is dat het een operatie is en je daarna even uit de roulatie ben...
Voordelen: Je weet de datum! Je kunt je voorbereiden en dat vond ik egt fijn! Als je nog een kindje hebt, kun je al oppas regelen enz.. De rust, en dus geen stress! Je weet wat er gaat gebeuren... Je kan kiezen voor een natuurlijke ks en misschien wel meekijken... Nadelen: Het herstel! (Vond het echt pittig,pittiger dan bij de spoedks) Eerste kindje eerste 6 weken niet tillen, geen zware dingen enz.. Catheter vond ik ook echt ellende..
Enige nadeel van gepland: je kunt je er druk over maken (datum bekend) Verder zijn er in principe alleen maar voordelen (al is iedereen anders)
Ik lees ook even mee.. Heb na 2 vaginale bevallingen nu de keus: geplande keizersnee. Het overviel me een beetje toen de vk me dit 2 weken terug zei. Was natuurlijk nog niet echt met bevallen bezig! Waarom ik de keus krijg... Onze 2e zoon zat vast met z'n schouders en ik had (daardoor) een totaal ruptuur. Eigenlijk een vlotte bevalling gehad! Einde was even spannend en ja, ik moest met de ambulance naar het ziekenhuis. Op de ok gehecht en daarna weer gauw naar huis. Herstel goed gegaan, bekkenbodemtherapie gehad. Dus ja.. Wil ik het risico lopen op weer een groot kind en weer een totaal ruptuur en dit keer de kans dat m'n lichaam het niet kan herstellen? Gelukkig heb ik nog even om hierover na te denken! Maar wel benieuwd naar voor- en nadelen.
3 keizersnedes gehad, de laatste was gepland. Voordelen: * je weet waar je aan toe bent *je hebt wat meer mogelijkheden (hie de mogelijkheid gehad voor een natuurlijk keizersnede, grote aanrader!) Nadelen: * het is en blijft een operatie Verder tov een spoedks niet echt nadelen, wel natuurlijk tegenover een natuurlijke bevalling.
Best herkenbaar ! Hier krijg ik een keizersnede. Vaginaal proberen we niet omdat ik ook al 2 grote kindjes gebaard hebt en ook nog eens vorige keer een totaal ruptuur gehad heb. Had liever normaal willen bevallen, maar het kan alleen maar erger worden en dan kun je er nog veel meer last van hebben. Succes met je besluit !
Ik vond het erg fijn om te weten wanneer het precies ging gebeuren. 'S-ochtends met een gepakte tas richting t ziekenhuis. Het leek wel of ik op vakantie ging . Herstel vond ik meevallen. Wel deed ik al snel te veel waardoor ik met drie weken een beetje een terugval had. Maar over het algemeen viel het reuze mee! Persoonlijk vond ik het eigenlijk ook best fijn om nog een paar dagen in het ziekenhuis te zijn. Het meeste bezoek kwam daar al langs, en ik werd echt verwend en goed verzorgd. Toen ik de vijfde dag naar huis mocht was ik er wel klaar mee hoor. En omdat we in het ziekenhuis al veel bezoek hadden gehad konden we thuis lekker genieten met z'n drietjes en hadden we af en toe een gezellig bezoekje.
Vanmiddag hebben ze geprobeerd om ons kereltje te draaien meneer zit namelijk volledig rechtop. Helaas is dit niet gelukt dus nu krijg ik een keizersnede Ik lees overal dat jullie vooral aangeven als nadeel dat het een operatie is maar wat wordt hier precies mee bedoeld? Ik ben vooral bang voor de ruggenprik en dat ik mijn kindje niet meteen krijg maar ik eerst moet bijkomen. Het is ook nog mijn eerste bevalling dus erg spannend allemaal
@creabea dat je de eerste dagen in bed ligt,je 6 weken niet mag tillen,fietsen,autorijden etc... ,dat is dus echt een operatie heb gehad dus wel veel pijn mag verwachten. Weet je of ze bij jou in het ziekenhuis de 'natuurlijke ks' uitvoeren? Vraag hiernaar bij de gyn,vervelend dat je eerste bevalling zo gaat eindigen,maar uiteindelijk is het dan wel de beste manier voor jou en je kindje,succes!
Het herstel van de operatie! Tis niet niks.. want de eerste x dat je uit bed moet en moet gaan lopen, denk je dit gaat nooit lukken! Maar iedere dag gaat het een klein stukje beter
Dat ervaart iedereen ook weer anders ik was zo vlot weer op de been dat ik na 2 nachten al naar huis mocht. Ik heb geen extra pijnstilling gehad en thuis ook de paracetamol laten staan. Eenmaal thuis was alleen het uit bed komen even lastig maar daar was ik ook vlot handig in... Ik heb twee spoedsectio's gehad en van beiden een kort herstel.
Kk vind een ks ook in operatie in die zin dat je de bevalling mist, geen weeen maar een klinische toestand met een catheter (gatver), een infuus, ruggeprik - hoop geprik dus en een operatietafel. En ik had veel pijn achteraf. Wat moet dat moet, maar ik vond t helemaal sj*t. Maarja een totaal ruptuur is dat ook. Hoe groot is de kans dat er weer een schoudertje dwars zit? Hoe was je eerste bevalling? Speelt wel mee denk ik. Lastige keuze voor je. Ter relativering: ik had ernstige complicaties bij mn ks en moet er straks toch weer een. Zie het dus ff somber in. Natuurlijk beviel ik stukken beter.
Iedereen ervaart t idd anders,met mijn oudste herstelde ik ook vlot,2e was een drama en nu is het afwachten hoe t herstel zal gaan,maar je weet wel steeds beter met de pijn om te gaan en te weten hoe je t beste opstaat uit bijv je bed,bank of stoel.
Dát vind ik het nadeel....althans het weten dat dit me te wachten staat. In Juli krijg ik mijn 3de keizersnee en kijk alleen maar op tegen de periode erna. De keizersnee zelf vind ik niet zo spannend.... En die katheter? Oow balen als die er uit moet, want dat betekend dat je dus je bed uit moet om te plassen Bij de eerste heb ik 10 dagen in het ziekenhuis gelegen en daar ben ik snel van hersteld. Bij de 2de was ik op de 3de dag thuis en die herstelperiode was veel langer. Ik ga dit keer dus niet naar huis voordat ik me toppie voel.
Ojaaaa die catheter... wat een ellende! Ik lag bij mn eerste ook 6 dagen in het ziekenhuis en was veel sneller hersteld dan bij mn tweede waarbij ik op dag 3 al na huis ging.. poehpoeh viel dat even tegen zeg! Maar inderdaad bij iedereen is het herstel anders, maar leuk is anders hoor!