Ik stond net onder de douche en er kwamen allemaal wittige draden uit mijn vagina. Normaal als ik last heb van afscheiding is het waterig zeg maar. Zou dit toch afscheiding kunnen zijn of de slijmprop?
Hoi djingo, het is denk ik niet de slijmprop want daar zit bloed door vermengd en je hebt (weet ik nog van de vorige zwangerschap) erg veel last van afscheiding in je zwangerschap en zeker meer naar het einde toe Ik kan me zelfs heugen dat het langs me benen liep jakkes maar als je veel harde buiken hebt en/of voorweeen en je het slijm was ook vermengd met een beetje bloed dan zou ik snel contact opnemen met je VK... liefs baby...
Inderdaad, als er geen bloed bij zit en jehbt geen ander klachten, dan zou ik ervan uit gaan dat het gewoon afscheiding is en dat kan best veel zijn en zeker naar het einde. Bij mij was de slijmprop duidelijk anders dan afscheiding: het was (veel) meer en echt bloederig.
En als het wel de slijmprop is maakt dat niks uit want die groeit dan gewoon weer aan. Ik hoef er mijn vk ook zeker niet over in te lichten want het zegt niets over een naderende bevalling.
Hoi Nuage, het lijkt me niet goed als je met 29 weken de slijmprop verliest hoor, en ik zou ook zeker de vk inlichten hierover ook op jou termijn...
Tuurlijk kun je de vk erover inlichten, bij twijfel altijd doen. Maar volgens de mijne betekent het niks en kun je de prop vele weken voor de bevalling al kwijt raken en groeit deze dan weer aan.
Het klopt wat Nuage zegt, je slijmprop kan nog makkelijk weer opnieuw aangemaakt worden wanneer je 29 weken zwanger bent, het zegt dan nog helemaal niks over een mogelijke geboorte. In de laatste weken van je zwangerschap kun je het ook kwijt raken en dan nog kan het weken duren voordat je gaat bevallen. Wanneer er geen bloed bij zit is het heel goed mogelijk dat het gewoon afscheiding is. Mocht je het niet vertrouwen dan kun je gewoon je verloskundige bellen.
Een slijmprop hoeft niet perse ook wat bloed te bevatten. Ik ben em met 26 weken verloren, maar de vk zei dat het gewoon weer aangroeit. Wel aan de bel trekken bij regelmatige harde buiken!
Ik dacht ook dat de slijmprop weer aangroeide Ik ben hem vanmorgen al wat verloren maar de vk op dit forum zegt dat hij nooit meer aangroeit
Dat is dan in tegenstelling tot wat veel verloskundigen, gynaecologen en artsen me hebben verteld en wat ik op internet lees.
ja, ik snap er ook maar weinig van nu dit vertelde ze me http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-verloskundige/380105-slijmprop-deels-verloren-19-3-bloedverlies.html#post13378731 maar waar op internet vind jij dat hij weer aangroeit? ik lees het wel op verschillende fora, maar verder op geen 1 site waar een professional daarover verteld. ik hoop iig dat hij weer aangroeit, maar twijfel nu heel erg
Op internet heb ik alleen meningen gelezen van vrouwen, niet van profesionals. In het ziekenhuis heb ik het van verschillende gynaecologen en artsen gehoord toen ik er lag en onder behandeling stond. In de verloskundige praktijk waar ik kom heb ik het van verschillende verloskundigen en hun assistentes gehoord. Ik zou me er niet zo zorgen om maken aangezien het verliezen van een slijmprop niet betekent dat je gaat bevallen.
Hier zojuist ook de slijmprop verloren ( 32+1). Bij mij zat er geen bloed bij maar gezien de grootte en substantie was hte volgens vk wel de slijmprop ( 2-3 cm lang, witte dingen erin). Voor de zekerheid toch even gebeld. Kon op zich geen kwaad, alleen even in de gaten houden of ik vruchtwater verlies en wanneer harde buiken met regelmaat zouden komen dan even met de verloskamer bellen op het ziekenhuis. Maar mocht bovenstaande niet komen, dan zal het geen kwaad kunnen. Best spannend...
Ook hier de slijmprop 2 weken geleden verloren. Het was duidelijk 3 cm lang met slijm en bloedachtig erdoor. Verder geen bloeding ofzo. De gyn vertelde mij dat dit geen probleem is en dat het niet betekend dat je nu gaat bevallen.
Is niet helemaal waar. Hier 2x een slijmprop verloren zonder bloed er door heen. Zag er uit als een hele grote klodder snot.
ik ben ook nu 30 week zwanger en heb dit ook, het zijn echt hele slierten met echte witte klonten erin. Morgen moet ik heen en zal dit dan even melden bij mijn vk