hoi hoi, vraagje ik heb sinds een dag of 2 last van afscheiding of is het toch vocht verliezen ik weet het namelijk niet zo goed... het is namelijk van het een op andere moment dat ik ineens een natte broek heb ik weet ook niet zo goed hoe ik het uit moet leggen... misschien dat jullie mij kunnen vertellen wat het is en wat ik er aan zou kunnen doen?!?! het zal toch niet zo zijn dat me vliezen al breken?!? heb wel meer last van harde buiken en het lijken wel indalingsweeen ofzo krijg steeds meer pijn scheuten onder in me buik en dat trekt door naar me benen en rug... zou het misschien daar door komen?!?! bedankt voor jullie antwoorden groetjes
Ik kreeg dat met 40 weken pas, echt m'n ondergoed was doorweekt na een tijdje. Maarja, bleek dus echt afscheiding te zijn. De verloskundige kan eventueel testen wat het echt is. Dus als je echt twijfelt, even bellen.
Ellen, Als je blaast op de bovenkant van he hand, lek"je dan ook? Zo ja Dan is het vruchtwater.. maar als je het niet vettrouwd altijd bellen! Infectie kan bij gebroken vliezen een gevaar worden wanneer je langer als 24 uur zo rond loopt,
een beetje.... maar het is toch veel te vroeg voor hem om geboren te worden? en ik schaam me een beetje als ik ze nu moet bellen en er niets aan de hand is
Meid, daar zijn ze voor! Geen risico's nemen en liever 100 x te veel voor niks bellen dan 1 x te weinig!
daar moet je je nooit voor schamen! Beter te vroeg bellen dan te laat! Maar ik heb het ook gehad dat ik gewoon een natte broek had, was ook afscheiding! Ik schrok me rot! Kon wel janken! Vanaf toen ben ik maar inlegkruisjes gaan dragen toen ik zwanger was, maar dat hielp niet altijd!
ja als het nou overdag was geweest was het een ander verhaal geweest denk ik als nu....maar vaak voel je het toch als je vliezen breken?!?! mijn verloskundige had het over een plop die je dan zou voelen.... en je verliest dan toch ook gelijk een hele plas?!?!
Altijd even je verloskundige bellen meid als je twijfelt. Als je vliezen gebroken zijn is het inderdaad erg vroeg maar maak je niet te druk. Mijn dochter is geboren met 35 wk vorig jaar november, en het is een gezonde lieve, leuke meid. Ze doet alles sneller dan volgens de boekjes zou moeten. Dus mocht je manneke komen, probeer je niet te druk te maken, al moet je kleintje nog even in de couv, het komt vast goed! Succes! Mayke
Meid als je twijfelt of het je vliezen zijn, dan zou ik gelijk even bellen. Daar zijn ze voor en zij kunnen heel snel bepalen of het wel of geen vruchtwater is. Je kunt beter een keer teveel bellen, dan een keer te laat. Dus bellen!
Ik ben twee keer begonnen met gebroken vliezen, de ene met 38 weken en bij de ander met 31 weken. Ik heb echt geen plop gevoeld, alleen maar nattigheid. Je kan ook ruiken of het vruchtwater is, het ruikt een beetje zoetig. Neem geen risico, bel de verloskundige! Als het inderdaad vruchtwater is kunnen ze de bevalling misschien nog tegenhouden met weeënremmers. (Is bij mijn 2e ook gebeurd: vliezen gebroken met 31 weken, geboren met 34 weken.).
Ze is al 35 weken, ze geven meestal na de 34 weken geen remmers meer. Belangrijkste nu is dat ze even belt.
Moet zeggen dat ik hier wel even van schrik, Heb altijd wel flinke afscheiding gehad tijden mijn zwanger schap. Maar sinds enkele dagen is het meer dun/waterig. Gewoon steeds een nat plekje alsof er wat urine gedruppeld is.
Je kunt ook echt waterige afscheiding hebben. Het hoeft geen vruchtwater te zijn. Maar als je het niet vertrouwd kun je even bellen.
nou heb toch maar even gebeld en ze is gekomen....ze wist het niet zeker of het inderdaad vruchtwater was....het kon wel zo zijn maar dat het maar een klein beetje is.... ik moet het nu in de gaten blijven houden of het niet meer is of word en als dat wel zo is dan moet ik nog even terug bellen en dan komen ze weer kijken! bedankt voor jullie antwoorden alvast liefs
Aangezien ik ook wat vocht verloor... ben ik gaan googelen... en vond ik dit.... het bedrijf levert alleen niet aan particulieren, maar wel via apotheek.... Nu heeft het voor mij (zie banner) weinig nut meer om van die dingen te bestellen.... maar misschien is het iets voor anderen die minder ver zijn (?) http://www.medicaldynamics.nl/producten/2/0/97/1