Afgelopen week bij de VK bleek dat ik al 30 kilo aangekomen ben. Waarvan in de laatste 2 weken 7 kilo. Ik vind dit erg veel en maak me hier druk over. Hou ook erg veel vocht vast. Alles is opgezwollen en pijnlijk. Alle doem scenario;s zijn door mijn hoofd gegaan (zwangerschapsvergiftiging of suiker), maar vk heeft nog geen 1x wat gezegd over het gewicht dat ik ben aangekomen. Mijn bloeddruk is prima en heb geen hoofdpijn dus volgens haar niets aan de hand. Toch blijf ik me zorgen maken en vind het echt ontzettend veel dat ik al aangekomen ben.
Ik had het in mijn eerste zwangerschap. Kwam in de laatste 4 weken 14 kg aan... oorzaak is nooit gevonden. Was het gewicht snel kwijt
ik had het ook bij mijn zoon. het eind resultaat was +35kg en zelfs eens 6 kg in een week. bloeddruk eiwitten enz in de gaten gehouden maar ze konden niets vinden. kreeg alleen steeds de mededeling dat ik moest bellen als ik hoofdpijn kreeg of een band om mijn buik voelde. Ben toen in de winter bevallen en t zal nu in de zomer zijn dus ben benieuwd
Hoe voelt zo'n band om je buik? Gewoon een strak gespannen gevoel in je bovenbuik? Zou ik de VK kunnen vragen om me urine te controleren ondanks ik geen hoofdpijn of hoge bloeddruk heb?
Vragen kan altijd. maar je voelt het echt wel als er iets mis is. het kan best zijn dat je niet zo lang doorloopt meer. bij mij was het vocht vasthouden een teken van een naderende bevalling. sterkte het zal wel zwaar zijn.
Lees ook ff mee. Niet veel aangekomen maar ik merk wel dat ik ook in eens veel vocht vast hou. Bloeddruk was afgelopen woensdag ook gestegen. TS ik zou het wel vragen als ik jou was
Urine controleren zou ik sowieso vragen en die buik om je band ja dat weet ik dus niet dat heb ik nooit gehad
Bij mijn dochter hield ik op het einde ook in ene erg veel vocht vast, had in 2 dagen er zo 5 kilo bij (en dan bijvoorbeeld een paar dagen later er weer wat af). Nu zit ik weer met van die lekkere stompjes, want voeten kan ik ze niet meer noemen.... Vooral het vocht hoort er een beetje bij. De ene heeft het helaas meer dan de andere. Als je je verder goed voelt zal het allemaal waarschijnlijk wel meeallen, maar bespreek het gewoon met de vk. Omdat zij er niet over begint betekend niet dat jij er niet over mag beginnen misschien kan ze je geruststellen of toch in overleg besluiten tot verder onderzoek!
ik zou gewoon aan je vk vragen of ze je urine kan controleren, dat kost hun geen enkele moeite en dan ben jij in ieder geval gerust gesteld. ik hield bij mijn eerste zwangerschap ook heel veel vocht vast, maar was toen een week na de bevalling al 16 kg kwijt van de 25. de rest had ik er echt aan gegeten haha