Hé meiden, Tot nu toe heb ik er de hele zwangerschap geen zin in gehad, maar ineens heb ik zin in gerookte zalm. Nu mag je die op zich niet eten ivm bacterien in de verpakking geloof ik.. maar ik las ergens dat je het dus wel kan eten als je de bacteriën doodt door verhitting. Iemand ervaring mee? Heb zo'n zin in sla met stukjes zalm!
Een broodje gerookte zalm mag volgens mij (ik eet het toch). Wel met mate dus 1 keer in de week, net als andere gerookte vis (heilbot ,makreel). Ik dacht dat het met het roken te maken had ipv met de bacterien/rauw zijn.
T heeft wel met bactieren te maken die in verpakte gerookte zalm kan zitten. Je mag wel verse gerookte zalm ( dus bij de visboer vandaan )
Ik lees juist dat het wordt afgeraden ivm listeriose.. "Waar je op moet letten is hoe de vis verpakt is. Rauwe vacuümverpakte vis zoals gerookte zalm en gerookte haring kan besmet zijn met de listeriabacterie. Deze vis kan vaak lang worden bewaard en juist tijdens het bewaren kunnen de bacteriën zich sterk vermenigvuldigen. Voor alle zekerheid is het beter deze vis niet te eten tijdens de zwangerschap. Je kunt de gerookte vis uit een vacuümverpakking wel veilig eten als je hem verhit. Door verhitting worden de listeriabacteriën gedood." Wel of niet gerookte zalm eten - zwanger Maar het is juist het rauwe aan de gerookte zal wat ik zo lekker vind...
als je een visboer in de buurt hebt, kun je verse halen, even vragen of het verpakt is geweest. het gevaar zit m in de verpakte vis, niet in de vis zelf. dus gerookte zalm kun je eten,mits vers gerookt van de visboer.
Dan moet je dus naar de visboer, en even navragen of het vers gerookt is! Als het vers is, zit de listeriabacterie er niet op (overigens is de bacterie ook behoorlijk zeldzaam in vacuümverpakking). Als het net van de afslag komt, kan je ook best rauwe vis eten. Maar persoonlijk vond ik dat net wat te spannend. Hoewel ik dus wel afentoe een harinkje eet, ook vrij rauw...
Zoals gezegd zit het hem niet in de vis maa juist in het vacuüm verpakken. Ik heb tijdens mijn zwangerschap heerlijk versgerookte zalm gegeten in een goed restaurant. Als je de zalm goed verhit voor een pastasaus of iets dergelijks mag het wel.
we eten ook nog steeds regelmatig (zo om de week) zalm. maar dat zit wel eerst minimaal een half uur in een oven van 220graden. knappe bacterie als die dat overleeft maar vacuüm verpakte gerookte zalm: niet goed.
Enkel de vacuümverpakte mag niet, de rest alles wel! En de vacuüm verpakte verhitten mag weer wel. Verse rauwe zalm wel Vers gerookte wel Zalm in oven verhitten wel
hier ook vaak een harinkje van de visboer heerlijk! vanavond denk ook maar pasta met zalm en spinazie. die zalm is gerookt en zit in een vaccuumverpakking. als ik deze enkele minuten verhit in de creme fraiche (gaat door de pasta) dan lijkt met dat ok toch? jamjam
ohh dat is dom van mij.. heb er al zooo lang zin in! nooit bij stil gestaan dat ze die ook bij de visboer hebben.
Ben helemaal gek op gerookte zalm met roomkaas en komkommer.. Ik at het ook gewoon (bij mijn dochter ook veel gedaan mocht toen ook) totdat de vk zei dat de voorverpakte eigenlijk niet heel goed is... Vers vind ik vaak erruuugg duur dus eet het nu eigenlijk niet meer... Maar als ik bevallen ben is dat het eerste wat ik eet!
Heerlijk gerookte zalm! Maar heb wel eens gehoord dat ze het bij de visboer ook uit een pakje halen. Zou het even navragen.
ja dat klopt. Vaak is de gerookte zalm bij de visboer ook vacuum of gasverpakt geweest. bij onze visboer kan je dus onverpakte gerookte zalm bestellen. Dag van tevoren is de volgende dag in huis Hmmm, bagel met roomkaas en gerookte zalm...
toevallig gister nog een broodje zalm gegeten bij de visboer, hij zei tegen mij dat gasverpakte zalm wel mag en vacuüm niet. ik krijg er nu weer trek in ))
Ik ben ook gek op gerookte zalm,maar ik zou bang zijn dat de visboer me voor de gek zou houden met zijn 'verse' gerookte zalm. Nou zit zijn dochtertje bij mijn zoontje in de klas, dus misschien durft 'ie niet tegen me te liegen