Heey meiden. Ik heb een probleem, naja ik zit nu erg onzekerheid. Ik werk als kapster en werk 4 dagen in de week en soms iets meer. Nu is het probleem ik werk hier een jaar naja nu iets meer dan een jaar. En heb ik een paar weken geleden weer een contractverlening gekregen, weer voor een halfjaar met einddatum 31 juni! Ik had verwacht dati k een jaarcontract zou krijgen omdat ik bijne zeker wist dat hij blij met me was. Ook omdat ik hart werk en doe echt heel veel voor mijn werk ben ook de enige die de kassa uit mijn hoofd kan. en ook kan afsluiten. Maar nu dus echt het probleem. Ik was dus onzeker geworden door het feit dat hij me een half jaar contract had gegeven als verloop datum 31juni. mijn uitreken datum is ong 24 juni. en ga eind mei in verlof. Ik heb een gesprek gehad met mijn baas dati k onzeker ben omdat ik nu niet zeker weet of ik daarna weer een contract verlenging krijg. Waarop hij zei dat hij het snapte en dat hij dat dus ook niet zeker weet. Hij vertelde mij dat hij een meisje erbij wild om in mijn verlof te laten werken, maar als zei fulltime wil werken en veel dingen mee neemd zeg maar(positive dingen) dat hij mij niet meer kan gebruiken. Hij zelfs tegen mij dat hij mij niet zwanger heeft gemaakt anders had hij er nog een hand in gehad dat deed me eignelijk best pijn toen hij dat me zei. Dus loop ik nu nog onzeker rond. hij verteld het me wel optijd heeft hij gezegt! maar ja wat is optijd voor hem? ik gan amelijk eind mei al in verlof. als hij mij begin mij verteld dat hij mijn contract niet verlengd dan ga ik gelijk in verlof. en als het nog eerder verteld neem ik al mijn vrije dagen op die ik nog heb.. ik ben namelijk nooit wrij en ook weinig vrij gevraagt en ben nooit ziek,, Nu heb ik wel de laatste tijd na mijn werk ontzettende pijn in mijn onder rug. wat echt frustrerend is Maar wie heeft misschien adveis voor mij? dikke kus en bedankt dat je mijn hele verhaal hebt gelezen is namelijk best lang
je kunt hier in principe niks mee, een baas kan en mag je contract, als deze afloopt, beeindigen, waar je wel wat mee kan is die belachelijke opmerking dat hij je niet zwanger heeft gemaakt anders had hij er nog een hand in gehad, ik zou er een klacht over indienen, erg neerbuigend, respectloos en sexistisch vind ik het overkomen,
Jeetje, wat een nare situatie. En wat een lullige opmerking ook van je baas, vind het ook erg ongepast. Ik heb helaas geen advies voor je. Volgens mij kan je baas inderdaad gewoon je contract niet verlengen als hij dat wil. Ik zou wel even navragen bij het UWV ofzo hoe dat dan moet, of je dan van hun misschien je verlof doorbetaald krijgt, en hoe je dat nu moet doen. Sterkte ermee!
Dankjewel ik wil ook geen werk maken ofzo maar misschien weet imand wati k kan doen of zeggen of is het echt alleen maar afwachten tot hij iets zegt. dankjewel (K)
Meid ten eerste MAAK JE NIET TE DRUK. Als jouw contract niet wordt verlengd dan krijg je gewoon geld van het CWI. Natuurlijk zie je het allemaal liever anders, maar je hoeft je geen zorgen te maken of je wel geld hebt. Dan kun je je lekker op je kindje gaan richten en in je verlof aan het einde opzoek gaan naar een andere baan. Het belangrijkste is dat je kindje in een niet stressvolle en blije omgeving komt. En dat hij jou niet zwanger gemaakt heeft vind ik echt een rare opmerking! En denk aan jezelf. Als je echt te veel last hebt van je rug, dan moet je je op een gegeven moment wel ziek melden. Dan krijg je ook gewoon betaald nog na je verlof! Succes
je kunt hem altijd nog zeggen hoe je het gesprek ervaren hebt en dat je het jammer vindt dat hij je zo makkelijk aan de kant zet nu terwijl je zo'n goeie kracht bent, ook zou ik er nog even bijzeggen dat die opmerking van laatst echt niet kan en dat je dat niet waardeerd als er zo met je omgegaan wordt, wat ik wel weet is dat je wel gewoon je verlof uitbetaald krijgt via het UWV, je gaat namelijk in mei met verlof en je contract loopt tot juni.....
Dankjewel. Het is best moeilijk om me niet druk te maken. Want vind het gewoon erg lullig heb echt zoveel voor hem gedaan en dan krijg je dit:S stank voor dank. ik merk dat ik vaak te goed ben voor mensen en dat heel veel het niet zien. maar hij denkt alleen zakelijk aan zijn kant en dat snap ik ook wel. maar ik werk daar voor de rest prettig en wil niet weer helemaal opnieuw beginnen ergens anders. en denk ook dat als mijn contract niet verlengd wordt dati k ook een tijdje niet ga werken. bedankt(K)
Je kunt trouwens beter even kijken bij de topics van zwanger & werk. Mijn contract zou misschien ook niet worden verlengd, maar uiteindelijk hebben ze dat wel gedaan. Ik wil je wel echt meegeven dat je straks niet blijft werken terwijl je vreselijke pijn hebt, omdat je bang bent dat je baas je anders niet meer wilt.