vaginale spataderen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door peet, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peet

peet Lid

14 aug 2008
    38
    0
    0
    banketbakker
    gelderland
    Hallo ,

Een beetje een vreemd onderwerp, maar ik geloof dat ik er toch echt last van heb. Mijn schaamlip aan de ene kant is erg opgezwollen en is helemaal paars van kleur. Ook doet het pijn tijdens zitten en vooral tijdens het fietsen. Ook als ik lig en ik sta daarna weer op doet het heel zeer net of je een blauwe plek hebt. Heeft iemand advies of zijn er meer meiden die hier last van hebben. Ik hoop op reactie over een wel raar onderwerp.

Groetjes Peet.

2. Nonnie28

Nonnie28 Actief lid

18 nov 2008
    159
    0
    0
    Woonbegeleider
    Amsterdam
    Volgens mij het gewoon allemaal erg doorbloed, door de zwangerschap en omdat je huid daar zo zacht en dun is, is het paars, maar volgens mij geen spataderen hoor, het is gewoon doordat het ook zwelt door je zwangerschap erg gevoelig.

Gr, Manon

3. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    het kan wel vaginale spataderen....ik kreeg die vraag van de vk omdat ik toen zo beurs voelde eronder (alsof ik me slaap was genomen door een ship vol matroosen man o man) Ik had het niet. was gewoon de druk van de baby op de onderkant....weer niet hoe en wat als het wel spataderen zijn...misschien ff contact met je vk/gyn/ha ;) suc6

4. joos78

joos78 Nieuw lid

4 jul 2008
    1
    0
    0
    Kunnen best spataderen zijn. Mijn schaanlip was in eerste instantie ook opgezwollen. Paar dagen later zag je inderdaad "dikke blauwe aderen". Errug gezellig......
    Tip van mijn verloskundige..... boterhamzakjes met appelstroop in de diepvries (wordt lekker koud,maar bevriest niet) en dan koelen. Ook advies gekregen om 's avonds (of op rustmomenten) met het bekken omhoog te gaan liggen. Dit om de druk te verminderen.

5. Niet meer actief

Ik heb inderdaad ook gehoord dat het kan!
    Nu we toch op dat gebied bezig zijn, ik heb dan wel geen spataderen, maar ben voor mijn gevoel wel erg "gezwollen" daar beneden!
    Dat herken ik eigenlijk helemaal niet... Alles is ook supergevoelig, een aanraking van mijn lief en ik sta in vuur en vlam :oops: :oops: :oops:
    Heb het gevoel alsof alles een beetje "opgevuld" is zeg maar... hebben daar meer meiden last van?
    Niet pijnlijk ofzo, maar het ziet er wat raar uit...

Sorry voor deze vraag :S
    Liefs

Deel Deze Pagina