Afscheiding verandert

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nurse89, May 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Hallo,

Dit is vast het zoveelste onderwerp over afscheiding, maar de onderwerpen die ik heb gelezen hierover zijn niet op mij van toepassing. Ik ben nu bijna 10 weken zwanger, voorheen had ik altijd een beetje afscheiding. Niet dik óf plakkerig. Sinds enkele dagen heb ik echter een hele dikke plakkerige afscheiding. Het is ook veel meer, ik haal het eraf met wc papier. Is dit normaal? Of zorgelijk?

Dankjewel alvast voor jullie antwoorden.

Groetjes.

2. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel normaal hoor!
    Afscheiding kan echt wisselen van heel vloeibaar tot echt heel dik, van doorzichtig tot melkwit en als het opdroogt kan het ook gelig zijn. Allemaal helemaal normaal. Zodra het gaat stinken, bv zurig of naar vis, kan het zijn dat je een schimmelinfectie hebt. Een sterkere geur dan voor je zwangerschap is wel normaal, maar het moet dus niet stinken.
    Zelfde bv als het erg korrelig is (en dan dus niet pas als het is opgedroogd, maar echt 'vers' zeg maar ;) ) of bv een vreemde kleur (erg geel of groenig). Mijn ervaring tijdens de zwangerschap is dat ik bij een schimmelinfectie geen jeuk of pijn heb, iets dat je vaak wel hoort, dus ik ben er wel alert op dat mijn afscheiding normaal blijft.

Kijk uit met inlegkruisjes etc, beter kun je niets gebruiken, enkel katoenen ondergoed dat niet te strak zit. Afscheiding wordt vaak juist erger wanneer je inlegkruisjes gebruikt, en als het dan ook nog wat broeierig wordt door het laagje plastic in het inlegkruisje, ligt een schimmeltje vaak op de loer...

3. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Grlukkig! Dat stelt met erg gerust!! Ik gebruik inderdaad geen inlegkruisjes, had ik al over gelezen dus vandaar dat ik het af en toe met wc eraf haal. In ieder geval bedankt voor je antwoord!

4. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

Sep 18, 2012
    2,188
    150
    63
    Ook hier mega veel geworden.... Zeker als de grote boodschap is geweest hahah

5. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    Hier ook veel en dik.. Vorige zwangerschap ook.. Kan geen kwaad hoor..

6. Beepje

Beepje Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    2,310
    9
    38
    Hier ook veel, zelfs nu erg van voren.
    Heel raar en nooit eerder gehad.
    Lijkt meer of mijn plasbuis lekt of zo.
    Ik was al bang voor een schimmel maar t jeukt niet.
    Ik gebruik sinds deze week wel inlegkruisjes want anders zit t telkens in mijn slipje.

Share This Page