En ja hoor, ik had eerder al eens gemeld dat ik (Willem) met mijn vriendin bezig ben om via ICSI zwanger te geraken, en het is nu gelukt. Ze is niet ongesteld geworden en volgende week mogen we bij de gynaecoloog een eerste echo laten uitvoeren. De embryo/baby is dus momenteel '3 1/2 week oud'. Nu zitten wij ook met wat vraagjes, waar ik 'jullie' niet-professionele mening over wil horen. Welke dingen moeten we wel en ook niet doen om de kans van afbreking van de zwangerschap te minimaliseren?? Ik weet van de websites waarop adviezen staan wat wel en dus ook niet te eten, dus die weten we. Maar zijn er andere dingen? Niet sporten, of juist wel? Wel of geen TV kijken (ik roep maar iets raars )? En hoe zit het met sex? Is het slim om voorlopig even niet te vrijen, of maakt dat echt niets uit? Ik hoop dat jullie mij van tips kunnen voorzien, of ervaringen!! Groeten Willem
Hoi Willem, Als eerste: van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Uit ervaring weet ik hoe bijzonder het is om na zoveel tijd eindelijk een positieve test in handen te hebben. Ik ben inmiddels 33 weken zwanger na een ICSI behandeling. In het begin wist ik ook niet precies wat ik moest doen om te voorkomen dat het alsnog mis zou gaan. Inmiddels weet ik dat je eigenlijk vanaf het moment dat je zwanger bent weer 'normaal' bent. Dus: leef en eet gezond. Sporten hoort hier dus gewoon bij (ik heb het dan wel over gewone sporten he en geen rare dingen die normaal gesproken ook gevaarlijk kunnen zijn ) Ook sex kan geen kwaad, de embryo zit nu goed ingenesteld in de baarmoerder. Via voedingscentrum.nl kun je informatie vinden over een gezond eetpatroon tijdens de zwangerschap. Daarnaast is er op het internet genoeg te vinden over wat je wel en niet mag eten wanneer je zwanger bent. Belangrijk is om gewoon goed naar je lichaam te luisteren, dus ben je moe: lekker gaan slapen/ bankhangen. Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het wel! Veel succes en plezier met jullie eerste echo! Grt Pixie
van harte gefeliciteerd! Als het vruchtje goed is da laat het niet zomaar los. Je vriendin kan dus alles blijven doen wat ze anders ook deed. Saunabezoek zou ik even laten, omdat het vruchtje nu nog erg gevoelig is voor grote temp verschillen. En mocht ze tussentijds bloedverlies hebben dan zou ik seks even achterwege laten! Succes met het wachten op de echo!
gefeliciteerd!! volgens mij zijn er niet echt dingen die niet mogen... als het vruchtje goed ingenesteld is, dan kan het heel veel hebben, en dan blijft het gewoon zitten... mocht er onverhoopt iets niet goed zijn, kan je daar weinig aan veranderen en dan zal het zn eigen weg gaan... ik hoop voor jullie dat alles goed mag gaan en dat jullie over 8 maanden een prachtig wondertje in jullie armen mogen sluiten!
Hallo Willem, Wat super voor jullie! En cool dat je als man op het forum zit. Gefeliciteerd. Volgens mij mag je geen rauw vlees, alcohol, drop, rauwe kaas em gerookte zalm. Sex mag wel en sauna na 12 weken weer. Geniet ervan!
waarom geen halve zakken??? Voor je RR? In bepaalde drop zit een stof wat kan zorgen dat je bloeddruk omhoog gaat. Als je al een hoge bloeddruk hebt kan je het beter vermijden. Maar de eerste weken maakt het echt niks uit hoor! Ik heb veel drop gegeten tijdens mijn vorige zwangerschap en nergens last van! haha wel hele zakken
Dames (veel vrouwen hier idd, raar ), dank jullie al vast voor jullie antwoorden. Ik haal hier vooral maar uit dat we moeten doen en laten wat we altijd al deden; mocht het mis gaan dan zou het waarschijnlijk toch wel gebeuren. Ik baal alleen een beetje ervan, dat ik (en mijn vriendin) zo weinig controle hebben over het slagen van de zwangerschap; tis dus echt een kwestie van wachten en hopen. Helaas, pindakaas. Maar goed, vol goede moed gaan we verder En andere tips of meningen blijven welkom natuurlijk!! Willem
Hey Willem! Gefeliciteerd!!! En volgens mij heeft iedereen dat hoor - dat je geen controle kunt uitoefenen. Probeer gewoon te genieten, want stress voor de moeder kan ze wel het allerminste gebruiken Ik was tot een week of 20 ook vrij nerveus en naast dat je op een forum positieve verhalen leest, zijn er natuurlijk ook de zwangerschappen waarbij het niet goed gaat. Dat beïnvloedt mijn gevoel soms wel een beetje, maar na een aantal maanden wordt dat steeds minder. Het is gewoon spannend
hey Willem... Helemaal vergeten, sterkte hoor de komende tijd. Is idd. erg spannend allemaal, en probeer er maar van te genieten... En Tata...in Duitsland hebben ze wel drop, maar die is niet zo lekker......we nemen altijd wat mee uit Nederland...) Dames en Heer....GENIET VERDER VAN DE ZON...
Dank dank dank voor de goede wensen en zorgen. De tijd zal het leren hoe het nu verder gaat. We zitten inmiddels op 6 weken (of 4 weken, afhankelijk van hoe je telt). Spannend. Mijn vriendin zegt nu ook te merken dat ze zwanger is; ik als man kan alleen maar toehoren en glimlachen. Niets te zien nog, nog geen echo gehad (die komt maandag). Maar, het ziet er rooskleurig uit iig. Willem
Beste Willem, Ik zie dat dit topic er twee keer staat. Omdat dubbel posten niet is toegestaan, doe ik deze op slot. Groeten, Josien