Beste Allemaal, Ik ben een beetje de weg kwijt en heel erg op zoek naar hulp/kennis/ervaringen/uitleg.. Zo ongeveer mijn hele leven ben ik al regelmatig geweest in mijn cyclus. Voor de geboorte van ons eerste kindje zat ik rond de 31/33 dagen en bij onze tweede ook. Na ons tweedje kindje werd deze cyclus 'ineens' langer. En dat is nu zo rond de 35 en 36 dagen. Alleen nu gebeurt er wel iets heel vreemds. Ik zat 'gewoon' in mijn cyclus en heb zo na twee weken een eisprong gehad (denk ik, 2 dagen zeker rekbaar slijm) Vorige week maandag (2 okt) had ik ineens een mega eisprong (terwijl mijn 1e dag van de laatste cyclus 1 september was). Ik had dus rond 6 oktober ongesteld moeten worden. Nu zitten we op 9 oktober en nog geen vleug rood in zicht. Zwanger ben ik zeker niet, en middels ovulatietesten heb ik de eisprong duidelijk gemeten vanaf de dagen voorafgaand aan 2 oktober. Heb ik nu 2 eieren in 1 cyclus??!! Ik hoop dat het verhaal duidelijk is en dat jullie mij kunnen helpen, ik weet het even niet meer en wordt er nogal nerveus/onrustig van... Bedank Inniez..
Twee eisprongen met een week ertussen in 1 cyclus kan niet. Een dubbele eisprong vindt altijd tegelijkertijd plaats. Zodra je een eidprong gehad hrbt, stopt dat proces. Aan vruchtbaar slijm kun je geen eisprong aflezen. Vruchtbaar slijm kun je al vanaf 5 dagen voor de daadwerkelijke sprong verliezen. Een ovulatietest geeft niet de eisprong zelf weer, maar alleen de LH-piek. In verreweg de meeste gevallen vindt daarna een eisprong plaats, maar dat hoeft dus niet. 2 oktober je eisprong is 16 oktober je NOD.
Be happy dank voor je reactie! Kan je dan wellicht helpen verklaren waarom ik nu dan zo een lange cyclus heb? En waarom mijn eisprong zo laat is? Kan dat 'ineens'? Zeker gezien het feit dat mijn eerste dag van mijn laatste ongesteldheid 1 september viel. En mijn rekbaar slijm valt al jaren zo'n vier dagen voor mijn eisprong. Deze had ik rond 14 september (dus de 2 dagen) en nu op 2 oktober weer?! Vandaar mijn idee van 2x een eisprong (hoe raar ook)....
Het lichaam is geen robot dus je kan een keer een lange cyclus tussendoor hebben... Zou dus gewoon even de 2 weken afwachten na je laatste piek
Het kan aan mij liggen hoor, maar ik snap er niet veel van... Wat is een mega eisprong? En als je 2 oktober een positieve ovulatietest had zit je nu pas op 5-6 DPO dus ben je toch nog lang niet overtijd?? En had je dan eerder ook geen ovulatietesten gedaan toen je dat rekbare slijm had? Beetje gek om pas een tijd erna met ovultatietesten te beginnen?
Het is onmogelijk om in 1 cyclus twee eisprongen met weken ertussen te hebben. En je kunt gewoon eens zonder reden een langere cyclus hebben hoor. Er zijn vrouwen met een cyclus van al jaren 28 dagen waar je de klok op gelijk kunt zetten, die zomaar een cyclus overslaan. Zonder reden. Het lichaam is geen robot. Vruchtbaar slijm kun je niet linken aan het sowieso hebben van een eisprong. Helaas. Je wilt tussendoor ook wel eens wat slijm verliezen wat lijkt op vruchtbaar slijm. Als je sex hebt gehad, kun je ook slijm verliezen wat lijkt op vruchtbaar slijm. Je kunt alleen uitgaan van je positieve ovulatietest en dus is je NOD 16 oktober, ben je dus nog lang niet overtijd en heb je gewoon eens een langere cyclus.
Dank jullie wel voor de reactie, smjd, ik hoop dat ik me zorgen maak om niks.. Ik werd even onzeker omdat je er idd bijna van uitgaat dat je lichaam een robot is omdat je dat al zo lang zo gewend bent.. Maar wellicht maak ik me te druk... Hallo Fluss1984, ja dat had ik even beter moeten uitleggen. Voor mijn gevoel had ik ineens uit het niets enorm veel slijm, terwijl ik (dacht ik) mijn eisprong al had gehad. Omdat ik niet wist was dit slijm nu precies was (en het verdacht veel leek op rekbaar slijm) heb ik om dat zeker te weten, een test gedaan en deze kwam licht positief eruit en liep in de dagen erna op. Dank je wel be happy voor je uitleg! Hopelijk druk maken om niks..
Het kan voorkomen dat je lichaam zich voorbereidt op een eisprong (vruchtbaar slijm, zelfs een LH piek dus positieve ovutest) maar dat de eisprong zelf om de een of andere reden niet plaatsvindt (stress, ziek zijn, of gewoon zomaar). Je lichaam kan dan verderop in je cyclus een nieuwe poging doen. Misschien is dat wat er gebeurd is. Helaas is de enige manier om echt goed zicht te krijgen op je cyclus het doen van ovulatietesten ivm temperaturen. Heb je wel nog geklust rondom je "tweede piek"?
Dus op 2 okt. had je veel slijm en een licht streepje op je ovu die de dagen erna opliep??? Dan ga ik je nu nog meer pesten. Licht positief bestaat niet en dus was de test op 2 oktober negatief. Pas wanneer beide strepen even donker zijn is de test positief. Op welke dag/datum was dat?? Stel dat de strepen pas op 5 oktober even donker waren, dan was je ei max 2 dagen daarna (ei komt altijd na je posi ovu en niet tegelijk) dus pas op 7 oktober. Dan zit je vandaag pas op 4 dpo en is je nod pas op 21 oktober itt tot 16 oktober wat @Be Happy hierboven schreef