Ervaringen bevallen van een derde kindje....

Discussion in 'Zwangerschap' started by sjoeke, Dec 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sjoeke

sjoeke Lid

Jun 29, 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

IK ben momenteel zwanger van ons derde kindje. Ik ben benieuwd hoe andere meiden hun derde bevalling hebben beleefd. Of het sneller ging of juist langzamer... Laat het me weten :D..

Ons eerste kindje is 13 uur na het breken van de vliezen met de vacuümpomp en een knip geboren en ons tweede kindje is na een vliegensvlugge bevalling van 3,5 uur thuis geboren. Ik had toen alleen en sub-totaal ruptuur en moest nog naar het zh om te hechten. Ik heb beide bevallen heel positief ervaren en was ook zomaar weer de oude :). Nu dus een derde bevalling en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen..

Liefs Sjoeke...

2. Yan

Yan Bekend lid

Dec 10, 2012
    886
    0
    16
    Ik lees even mee! Ik ben nu 24 weken zwanger van de derde.
    De eerste ook ongeveer 13 uur over gedaan en bij de 2e ben ik ingeleid en was hij er na 4 uurtjes. Op zich heb ik het ook positief ervaren, al vond ik de 2e best heftig en veel bloed verloren daarna.

Ik ben ook erg benieuwd hoe de derde bevalling zal gaan!

3. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Hoihoi

Hier onlangs bevallen van derde kindje. TIs mij meegevallen, het overviel me alleen en geloofde niet dat begonnen was... zou namelijk de 11e naar gyn moeten voor consult en bespreken inleiding omdat ik niet tot 42 weken wilde wachten... gelukkig dacht meneertje daar anders over en kwam het spontaan opgang.

De eerste is geboren met 38 wkn en 2 dgn, 10 uur na breken van vliezen en 1,5 uur persen met knip (ziekenhuis)
    De tweede is geboren met 39 wkn en 4 dgn, 4,5 uur na breken van de vliezen, 9 minuutjes persen, klein scheurtje (thuis)
    De derde is geboren met 40 wkn en 3 dgn, 3,5 na begin van weeèn, 6 minuutjes persen, klein scheurtje op litteken (thuis)

Ben benieuwd hoe een vierde bevalling verloopt hihih! Die wens is er nog.

4. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

Sep 28, 2011
    1,490
    0
    0
    hier in september bevallen van de 3 de en het ging echt heel snel alles in 2 uurtijd. met 39+6 2 minuten persen

de eerste intotaal 8 uur 40+3 20 minuten persen
    de 2 de intotaal 4 uur 40+6 10 minuten persen

5. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ben ook benieuwd hoe het gaat lopen!

De eerste is 's ochtends rond 8.00 geboren en de weeën waren die nacht begonnen tegen 23.00, dus al met al vrij snel.

Bij de 2e was ik gestript (noooooit meer!!) waardoor ik weeën kreeg die niks deden, dus vliezen gebroken en 3 uur later was ons mannetje er.

Bij deze wil ik me sowieso niet meer laten strippen. Mijn vriend wil per se dat ik in het zkh beval, maar er is een klein stemmetje in mijn hoofd dat roept dat ik dat niet ga halen :p Maar we gaan het meemaken over een week of 20!

6. Marihi

Marihi Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,268
    671
    113
    Ik had juist een erg zware bevalling met de derde, maar volgens de vlk kwam dat door de omstandigheden (schoonmoeder was juist een week voor de bevalling begraven na een ziekbed van 3 maanden). Dit zorgde voor een oververmoeide start van de bevalling en erg gespannen zijn, waardoor het niet vorderde. Eenmaal volledige ontsluiting was onze zoon er met 11 minuten, dus dat ging weer wel erg goed.

7. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    mn 3e bevalling vond ik t heftigst. en het pijnlijkst!! ik heb echt vreselijke pijn gehad de laatste 2 uur! bij mn vorige bevallingen had ik echt minder pijn. heb wel ff geschreeuwd en gesmeekt om een keizersnede...pffff. kwam waarschijnlijk omdat t een sterrenkijker was...
    het positieve is wel dat ik maar 3 minuten geperst heb. en maar 2 hechtingen.
    misschien heb ik er ook wel te makkelijk over gedacht,,,zo van, dat doe ik wel even.
    viel behoorlijk tegen!

8. sjoeke

sjoeke Lid

Jun 29, 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hele verschillende ervaringen dus :D. Ik heb gelukkig nog even de tijd om me op de bevalling voor te bereiden. De vk denkt dat het weer een snelle, zo mogelijk nog snellere, bevalling zal zijn.

Share This Page