afscheiding-vraagje

Discussion in 'Zwangerschap' started by Rozedoos, Jan 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rozedoos

Rozedoos Nieuw lid

Jan 5, 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier, en ik heb gelijk een genante vraag!

Ik ben zwanger, maar ik weet nog niet zeker of het goed zit. Toen ik voor een echo ging, bleek ik 5 weken te zijn, in plaats van de 7 die ik zelf dacht. Ik ben naar huis gestuurd, met de mededeling dat ik twee weken af moet wachten. De VK gaf aan dat wanneer ik bleod zou verliezen, en/of krampen zou krijgen, dat geen goed nieuws zou zijn.

Maar nu het volgende: Nu ben ik natuurlijk continue alert op alle afscheiding. En het volgende valt mij op: Als ik afveeg, is het steevast witte/gelige afscheiding, dun soms wat dikker. Maar soms komt het voor dat ik in mijn onderbroek bruin zie. Ik gebruik geen inlegkruisjes, omdat ik daar last van krijg. Soms 'stapelt'die afscheiding zich dus op, en als ik dan weer naar het toilet ga, lijkt het net alsof ik oud bloed ben verloren. Als ik oudbloed verlies als ik moet gaan menstrueren, dan zie ik dat ook zéker op het toiletpapier. Maar nu dus niks, nada, noppes.

Hoe kan dit? Iemand enig idee? Wat moet ik hier nou van denken? Toch een miskraam, maar verlies ik dan net steeds oud bloed op het moment dat ik niet op de wc zit en is het alweer helemaal weg voordat ik kan afvegen? Dat zou wel heel toevallig zijn nietwaar? Kan afscheiding in je onderbroek verkleuren? dus dat het gewoon wit is, ma na een paar uur donkerder wordt?

hopelijk kan iemand wat duidelijkheid scheppen!

2. Cindiej88

Cindiej88 Actief lid

Mar 28, 2013
    170
    4
    18
    Hoi hoi,

Ook ik heb soms oud bloed, als je geen helderrood bloedverlies hebt dat gepaard gaat met menstruatie krampen dan is er niks aan de hand (dit zij mijn huisarts)

Oud bloed kan al ontstaan als je bijv niest en er een bloedvaatje knapt.
    Doordat je baarmoeder nu extra goed doorbloedt is.

Dus zolang je geen helderrood bloed verlies en menstruatie krampen hebt is er als het goed is niks aan de hand.

3. Rozedoos

Rozedoos Nieuw lid

Jan 5, 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat snap ik wel, maar dat was niet direct mijn vraag.

Hoe kan het dat er in mijn ondergoed bruine afscheiding te zien is, terwijl ik met afvegen niets tref? Is het dan wel bruine afscheiding? Of kan het zo zijn dat witte/gelige afscheiding na een tijdje alsnog verkleurd en bruin wordt, dus als het al in je ondergoed zit?

4. Cindiej88

Cindiej88 Actief lid

Mar 28, 2013
    170
    4
    18
    Ik denk niet dat dat donkerder word naarmate de uren verstrijken.
    Ik heb ook wel is witte afscheiding en ook in mijn onderbroek is het na een aantal uren nog wit ( had een zwarte onderbroek aan)
    Dus het is dan gewoon oud opgedroogd bloed denk ik.

Share This Page