Hoi meiden, Gister de 20 weken echo gehad en we wilden niet weten wat het werd. Ik was erg nieuwsgierig, mijn vriend daardoor ook en nu weten we wat het is. We hebben verteld tegen (schoon)ouders en broer+zus dat we het weten maar dat verder niemand mag weten dat wij het weten(snappen jullie het nog? haha) Nu gister kregen we dus de vraag of we wisten wat het werd en we hebben nee gezegd. Nu willen we de kamer gaan maken naar het geslacht... Mensen gaan natuurlijk vragen of ze de kamer mogen zien als het af is.. Wat zeggen we dan? Nee want we weten toch wel wat het wordt maar dit blijft een verrassing. Of moeten we maar wel zeggen dat we het weten maar dat we de kamer daardoor niet kunnen laten zien zodat we achteraf geen ' boze' gezichten krijgen? Sorry voor het lange verhaal
Je kunt gewoon zeggen dat jullie het kamertje ook voor jezelf willen houden tot de baby er is. Dat vind ik niet raar klinken. Heb je wel kans dat mensen gaan vissen en speculeren dat jullie wel weten wat het is. Of je houdt de basis van het kamertje neutraal en doet de accessoires geslachtsgebonden. En dan verstop je die als er mensen willen kijken.
Ik heb er zelf een hekel aan om te moeten liegen en zou dus gewoon zeggen dat je het wel weet maar nog voor jezelf houdt. Maar als je dat niet wil doen kan je altijd zeggen dat de kamer nog niet klaar is ofzo. Ik snap je twee opties alleen niet helemaal voor mij zeg je twee keer het zelfde
Ja mijn antwoorden zijn idd allebei een beetje hetzelfde... Maargoed, ik vind het erg lastig in ieder gaval...
hahaha Nou dan is het niet moeilijk toch, dan kies je een van die twee Geen groter punt van maken dan het is, het is toch heel normaal dat je dingen voor je zelf wilt houden. De meeste mensen respecteren dat best wel en zo dan komen ze er toch vast wel weer overheen. Gewoon lekker genieten van je mannetje... of meisje. Wat was het nou?
Wij weten het geslacht van de baby ook al, maar we zeggen gewoon dat we het niet openbaar willen vertellen. Eventuele kleertjes oid laten we dus ook gewoon niet zien!
Wij weten ook wat het is en iedereen weet dat wij het weten maar hun krijgen het niet te weten Baby kamer houden we gewoon neutraal maar de accessoires en kleding worden wel zoveel mogelijk naar het geslacht. Dus kamer is hier ook verboden terrein !! Dat heeft men maar te respecteren. Ik zou trouwens wel gewoon zeggen dat jullie het toch wel weten, liegen is nergens voor nodig toch ?
Ik zou ook zeggen we weten wat het is maar willen het nog niet vertellen. Hebben ze maar te accepteren toch? Het is jullie kindje, dus jullie keuze dus! Dus ook even in het kamertje spieken is dus not done ! xxx
Wij wisten het bij de eerste ook en hebben er geen geheim van gemaakt. Alleen de naam wist nog niemand. Gewoon zeggen dat de kamer nog geheim is tot de kleine er is. En hier waren ze niet zo happig om hem te zie.
Als iemand mij de babykamer niet zou willen laten zien, zou ik daarmee wel weten dat die al ingericht is op het geslacht en dat mensen dat dan dus al weten. Zou mij niets uitmaken: jullie leven, jullie baby, jullie keuzes, toch? Dus ik snap niet zo waarom het een probleem zou moeten zijn als anderen weten dat jullie weten wat het geslacht is. Nou moet ik zeggen: bij Thirza wilden wij het ook voor onszelf houden, maar dat is wel een gedoe hoor: opletten dat je je niet verspreekt enzo. Wij hebben dus besloten dat we bij een volgende gewoon melden wat het geslacht is, (als we dat hebben kunnen zien uiteraard). Wij hebben toen trouwens wel voor een neutraal kamertje gekozen, zowel vanuit de gedachte dat als Thirza toch geen meisje zou zijn, ze er ook gewoon kon slapen, als vanuit de gedachte dat als een volgende een knul is/wordt, die daar ook weer kan slapen, (Thirza gaat doorschuiven en krijgt dan een echte meidenkamer). Vindt het echt zonde van het geld om twee keer een baby-kamer in te richten, als je bedenkt dat ze een jaar of 2-3 later toch een andere kamer weer krijgen, (ook al zouden ze wel op dezelfde kamer blijven, dan verander je die vaak toch als ze peuter zijn, omdat je de commode niet meer gebruikt en ze naar een ander bedje gaan).
Als ze vragen om de babykamer te zien moet je zeggen dat hij nog niet af is! Binnen een aantal weken heb je dan weer een echo en dan kan je zeggen dat jullie het geslacht weten, maar niet willen zeggen en daardoor het kamertje niet kunnen zien!
Ik zou gewoon het kamertje nog niet laten zien. En eigenlijk hoef je je daarvoor toch ook helemaal niet te verantwoorden tegen over anderen? Het is jullie kindje, jullie babykamer en jullie beslissing. Als een ander dat niet aanstaat, is dat jammer voor hun .
Nou we hebben over 8 weken een pretecho en dan zeggen we dat we het geslacht weten maar dat we het voor onszelf houden. Prima oplossing toch? Misschien doe ik te moeilijk maar heb nu al gezegd dat we het niet weten dus komt het goed uit om het te zeggen na de pretecho haha