Een beetje raar onderwerp misschien, maar sinds dat ik zwanger ben heb ik duidelijk meer afscheiding (gelukkig geen jeuk) dan eerst. Op zich natuurlijk niet zo'n probleem, maar met dit weer wordt het allemaal toch wat lastiger... Ik zweet nu echt duidelijk meer dan anders en dat in combinatie met de afscheiding maakt dat ik mezelf al redelijk vroeg op de dag ruik.... Ik trek sowieso al elke dag een schone onderbroek aan, maar moet nu zelfs mijn broeken elke avond in de was gooien, omdat ze stinken. Dat is echt niet grappig, want zoveel zwangerschaps-broeken heb ik niet! Inlegkruisjes gebruik ik ook niet (tenzij in 'nood'gevallen), maar ik kan er bijna niet meer omheen zo.... Herkent iemand dit en heeft iemand goede tips voor mij??? Thanks!!!
Echt tips heb ik niet, want heb het zelf ook! Ik heb extra onderbroeken aangeschaft en heb nu altijd intiemdoekjes bij me! Ik gebruik geen inlegkruisjes, want die maken de afscheiding alleen maar erger! Ik vind het ook niet echt aangenaam ruiken, maar bedenk me dat het maar tijdelijk is! Ik raad je alleen aan om niet 6 keer per dag je vagina te gaan wassen, dat is echt slecht voor je zuurgraad! Greetz
Hoi pippeloentje, Dat wassen doe ik ook echt niet hoor! 1 keer per dag douchen met alleen wat lauw water is het enige wat ik doe... Helpen die intiemdoekjes wel dan?
Nou ik gebruik ze niet vaak hoor, alleen als ik ergens ben en me echt onfris voel! Gewoon fijn om bij de hand te hebben!
Is helaas een zw-kwaaltje. Ik gebruik dus wel inlegkruisjes, het wordt er niet erger van hier (maar ook niet minder), maar het is meer zo dat ik me dan minder vies voel.
Sinds ik zwanger ben, heb ik ook meer afscheiding dan normaal. Om dat zoveel mogelijk te voorkomen, gebruik ik dagelijks een intiemdouche, die vul ik met gewoon water. Tuitje inbrengen en alles van binnen spoelen, daarna je vingers inbrengen om alles eruit laten lopen (anders loopt het water er na het douchen er vanzelf uit, net op het moment dat je al je kleren hebt aangetrokken :-S). Ik vind dit prettiger dan inlegkruisjes en intiemdoekjes, deze voorkomen het probleem nl niet. Als je die intiemdouche met gewoon water vult, ontregel je het 'milieu' daarbinnen niet.
Herkenbaar hoor. Ooit opende ik al het natte kruizen topic. Nu heb ik er ook nog een lichte stress-incontinentie bij, dus ik ben aan de materialen van Envive. Dat is toch wel prettiger dan halverwege de dag met een kleddernatte en riekende onderbroek rond te lopen.
Yep, helaas herkenbaar.... Ik ben inlegkruisjes gaan gebruiken sinds ik zwanger ben. Ik weet dat het niet de beste oplossing is, maar ik ga toch maar voor het gemak. Maar dan nog.... Ook dat zweten, gatver. En vooral down under, zeg maar. Dus ik doe steeds rustig aan hoor, dan valt het met het zweten ook wel mee. En soms gewoon een of twee keer per dag een schoon onderbroekje aan. Dan maar wat meer was...
Hier ook heel herkenbaar, liters afscheiding en dan ook nog zweten rondom mijn vagina en liezen, soms een kletsnatte onderbroek dat ik denk dat mijn vliezen gebroken zijn maar dan is het gewoon afscheiding en zweet. Gatver, als ik het zo teruglees wordt ik gewoon onpasselijk van mezelf haha. Ik trek 2 x per dag een schone onderbroek aan en was mezelf 2 x per dag met lactacyd wasemulsie. En sindskort gebruik ik inlegkruisjes, eigen merk etos, die zijn niet syntetisch en ik ruik mezelf echt nooit. Ik verschoon die dingen wel vaak hoor trouwens.
IK heb ook mer afscheiding dan normaal .. Heb mezelf vandaag helaas ook moeten vertellen dat t niet alleen afscheiding is, daar beneden, maar dat ik toch ook echt urine verlies.. getverdemme..:x Daar baal ik van.. maar ja.. Heb wel bekkenbodem oefeningen gedaan, maar kennelijk is t nu wel aan t verzwakken van onder.. Heb maar een proefpakketje tena aangevraagd net
Ja die afscheiding.. getver.. ik doe 1 tot 2x per dag een schone string aan maar soms gaat het er al doorheen en zit het in me broek dat is helemaal ranzig.. maar meestal ben ik er gewoon op tijd bij en neem altijd weer nieuw ondergoed mee als ik wegga.
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Heb er zelf ook behoorlijk veel last van. Ik draag alleen nog maar katoenen onderbroeken en verwissel deze 2 x per dag maar dan nog heb ik af en toe momenten dat ik mezelf ruik... bah! Ben dan ook altijd bang dat ze me op het werk gaan ruiken.. En daarvan wordt het volgens mij ook niet veel beter Ach ja, nog even doorzetten...
Herkenbaar... Ik wil ook niet standaard aan de inlegkruisjes, dat zweet ook. Heb al overwogen om te kijken of ik ergens katoenen inleggers ofzo vandaan kan halen, maar nog niet hard genoeg gezocht en zo lang hoef ik ook niet meer... dus ik denk dat ik het nog maar even voor lief moet nemen. Maar ook ik ruik mezelf en kan mn broeken naar mijn idee niet vaak genoeg wassen...
Aargh, afscheiding... normaal heb ik er geen last van, maar nu tijdens de zwangerschap, en zeker naarmate de zwangerschap vordert... verschrikkelijk! Er zijn bij afscheiding een paar dingen belangrijk: - Geen (synthetische) inlegkruisjes. Die gaan broeien en bevatten ongezonde chemicaliën voor absorptie (net als maandverband en luiers trouwens). Ik gebruik nu noodgedwongen inlegkruisjes, omdat ik op mijn werk moeilijk met een slijmerige onderbroek kan rondlopen, maar dan wel 100% katoenen en ademende van Natracare. Maar zelfs dan blijft het devies: vaak wisselen. - Katoenen onderbroeken natuurlijk, maar dat spreekt voor zich, en geen strings, want die irriteren sneller. - Wassen zonder zeep, spoelen met lauw water tijdens een douchebeurt is voldoende, tussendoor een (schoon!) nat washandje. Wat een ramp voor het milieu van je vagina is, zijn die zgn. intieme douches. Ook wanneer je ze gebruikt met leidingwater. De chemicaliën in ons kraanwater zijn niet het allerbeste voor inwendig gebruik op die plaats. Het is niet schadelijk, maar het verergert afscheiding. Ook die speciale "intiem doekjes" en zeepjes... niet doen. Die wekken niet meer dan een illusie van frisheid. Gewoon schoonhouden met water (aan de buitenkant dus) is meer dan voldoende. En een stuk goedkoper. Verder is het een kwestie van uitzingen maar goed, met verantwoorde inlegkruisjes tegen druppen (LOL) en spoelen tegen geurtjes is het wel te doen.
ik heb fe een vraagje! Ik heb sinds een paar dagen echt VEEEEL afscheiding, niet normaal meer.. Gister maar inlegkruisjes gekocht want elke x was me string nat... Nu zie ik dat jullie allemaal zwanger zijn en ik dus niet... Zou het kunnen zijn dat ik ook zwanger ben? Normaaal heb ik een heeeeeeel klein beetje afscheiding, maar dit is echt heeel veel schrok er eerst gewoon van & als ik het niet om de paar uur schoonmaak en een andere string aantrek dan jeukt het heeel erg! Ik gebruik ook sinds een paar weken etos zwanger worden capsules, en zit nu op de 37ste cyclusdag.... Ik hoop echt dat dit ook een teken is van een zwangerschap.. Gestopt met de pil december '08 ?-?-50-38-
LOL, je wordt *niet* zwanger van "etos zwanger worden capsules", daar moet je echt iets anders voor doen Okee, serieus, wat let je om een testje te doen? Paar minuutjes en je weet het. Het is wel zomer, en warm broeierig weer, er kan vanalles aan je hormoonhuishouding veranderd zijn... zoveel factoren waardoor je meer afscheiding zou kunnen krijgen. Dus wil je het zeker weten, doe een zwangerschapstestje. Ik denk namelijk niet dat wij op afstand kunnen "zien" of je zwanger bent of niet (zou wel makkelijk zijn)
Ik denk ook eerder aan een schimmlinfectie dan wat anders. Dan kan je afscheiding veranderen en gaan jeuken. En inderdaad: van teveel schoonmaken wordt het milieu in je vagina ook verstoord en de natuurlijke weerstand vermindert, waar je een schimmel van kunt krijgen. Even naar de huisarts dus!
Nou ik zweer bij inlegkruisjes!!! Kan ECHT NIET zonder, hoor. Dan moet ik om de 2 uur een nieuw slipje aantrekken. Ik verwissel mijn inlegkruisjes gewoon erg vaak. En douche in de ochtend en in de avond voor het slapen gaan. Het meest vreselijke vind ik om met een natte slip rond te lopen. Ik heb namelijk ook veel last van afscheiding. Maar gelukkig ruikt het bij mij niet! Het is echt geurloos.