Hoi allemaal, Helaas een vervelend kwaaltje van de zwangerschap. In het begin van mijn zwangerschap had ik helemaal nergens last van maar de afgelopen weken ben ik telkens verstopt. En als ik dan een keertje moet dan is het keihard en alleen maar keuteltjes. Ik kan zo wel 3-4-5 dagen achter elkaar hebben dat ik niet moet. Het langste was 6 dagen dat ik niet ben geweest. En soms voel ik wel de druk maar er komt niks. Hoe hard ik ook pers. Nu ben ik sinds anderhalve week begonnen met Activia maar ook dit heeft weinig effect. Het lijkt me dat dit niet echt gezond is. Ik vraag me af of er meer zijn die hier last van hebben en wat die eraan gedaan hebben. Of moet ik het gewoon aangeven bij de VK? Daar moet ik aanstaande maandag heen. Ik ben benieuwd! Groetjes Bloempjuh
Hoi, Ik had er in het begin heeeeel erg last van. Dan ging ik niet en als ik ging leek ik net een konijn allemaal keutels en knijter hard. Wat ik toen heb gedaan is veel fruit eten. Wat ik ooit gehoord heb is dat je 3 kiwis op een nuchteren maag moet eten en effe 30min moet wachten voor dat je gaat ontbijten, dat schijnt te werken.Zelf heb ik het niet uit geprobeert omdat ik geen kiwis lust met name de groene die zijn het schepst. Wat ik deed is de sharon of wel kaki vrucht,die at ik op als appels,heerlijk en het werkten ook nog.Ik ging weer naar de wc. Het zijn wel dure vruchten als je ze in de supermarkt moet kopen,maar ik koop ze bij z'n Turkse minimarket,daar zijn ze het goedkoopst.En dan koop ik de hardste,ik hou niet van die slappe moes dingen,ze moeten als appeltjes voelen net zo hard. Wat je ook kan doen ik ontbijdkoek eten dat help ook erg goed,gember of volkoren. sterkte
Eet je wel genoeg vezels en groenten en fruit en drink je daarbij genoeg? Dat kan ook veel helpen hoor! Eet zelf 's ochtends sinds ik zwanger ben (en bij de vorige zwangerschap ook) van die Allbran ontbijtrommel, dat scheelt echt en merk het ook snel als ik een paar dagen vergeet. Krijg ik buikpijn enzo, niet lekker! Maar zo lang ik dat spul gewoon eet (wat in het begin naar mijn mening nogal naar puntenslijpsel smaakt) gaat 't prima. De smaak went wel, vind het nu echt wel lekker. Ik zou liever eerst proberen het met voeding op te lossen i.p.v. meteen tabletjes te slikken, maar dat is persoonlijk natuurlijk Pruimen (nu lekker vers te krijgen) zouden ook helpen, net als Roosvicee Laxo.
Hai, Ik heb precies het zelfde probleem. Neem 's morgens op de nuchtere maag 2 kiwi's en dan loopt het weer gesmeerd!!Zo niet neem voordat je opstaat een lauw glas water... En natuurlijk pruimensap help altijd, 1 glas in 1 keer drinken....\ Succes
Genoeg groente en fruit eten (vezels), veel drinken en lichaamsbeweging. Kiwi's en pruimen (pruimensap) zijn inderdaad aanraders...hielpen hier ook erg goed toen het allemaal wat minder soepel kwam En mocht bovenstaande allemaal nog niet helpen, even contact opnemen met de huisarts voor een laxeermiddel. Vaak zal hij dan een drankje voorschrijven, dat je een aantal keer per dag moet innemen. En mijn advies...probeer niet te hard te persen, want daar kan je aambeien van krijgen en die zijn ook erg vervelend
Ik sukkel zelf al mijn hele leven met mijn darmen. Wat bij mij super goed werkt: Pruimen eten én dagelijks 2 eetlepels gebroken lijnzaad (Zonnatura, € 1,50 bij de supermarkt) door de yoghurt/pudding mengen. Helpt binnen 24 uur.....! En daarbij natuurlijk goed blijven drinken.
Bedankt voor jullie adviezen! De meeste dingen van wat jullie doen heb ik al geprobeerd. Ik eet zelf altijd al veel fruit/groente en lekker bruin brood. Wil nu proberen of ik een paar keer in de week ff een rondje kan wandelen na kan wandelen na het eten. Het is er nu lekker voor om 's avonds even te lopen. Heb het vanmorgen aangegeven ook bij de gyn en die gaf me ook nog de tip van het lijnzaad. Dus dat ga ik vanmiddag nog even kopen. Bedankt dames!
Ik kreeg laatst de tip dat een lepel 'pure' olijfolie ook goed schijnt te werken! Heb het zelf nog niet geprobeerd omdat ik geen zin heb om op mijn werk ineens te moeten gaan rennen, maar als je een keertje een weekendje niet zoveel dingen hoeft is het misschien het proberen waard!
Ik had het aan het begin heel erg, met name één dag...ik denk dat bevallen minder erg is, ik denk dat ik daarbij minder hard hoef te persen :x haha Ik dacht: dat wil ik nóóit weer, dus ik drink nu bijna elke ochtend een glas lauwwarm water voordat ik ga eten, dat helpt mij heel goed. Én...afgezien van de zwangerschap...sinds ik vegetariër ben geworden gaat het met de stoelgang onwijs goed!!! Ik deed het daar niet om, maar het was wel een bijkomen voordeel. Voor die tijd was het voor mij ook heel normaal om 6 dagen niet te gaan. Ik wist toen al hoe ik eruit zou zien als ik 7 maanden zwanger was (sorry voor dit detail )